Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، در خصوص برنامه‌ها و خدمات این اداره کل برای زائران اربعین، اظهار کرد: در سال گذشته تعدای از امامزادگان و بقاع متبرکه استان 10 موکب در مرزهای داخلی و بعضا خارج از مرزها راه‌اندازی کردند و با پشتیبانی مردم و هیئت امنا امکاناتی را در اختیاز زائران قرار دادند که امسال نیز همین روال به صورت خودجوش از سوی بقاع متبرکه و با استفاده از امکانات مردمی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک موکب نیز در مرز چذابه با مدیریت استان خوزستان مستقر شده است که اداره کل اوقاف استان اصفهان به عنوان معین این موکب فعالیت می‌کند و خدماتی که در این موکب ارائه می‌شود، شامل اسکان موقت زائران با توجه به هوای گرم و ازدحام در مرز و ارائه سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های مورد نیاز بوده و در این راستا، اداره کل اوقاف اصفهان 2 کانکس به سامرا و 2 کانکس به مرز چذابه فرستاده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: تغذیه و پذیرایی از زائران نیز در دستورکار این موکب قرار دارد و روزانه حداقل 4000 پرس غذا در اختیار زائران قرار می‌گیرد که اداره کل اوقاف اصفهان به تأمین ارزاق و مایحتاج مورد نیاز برای پخت غذای گرم، لوازم مربوط به پذیرایی با چای و آب شرب بسته‌بندی متعهد شده است و هفته گذشته با هماهنگی‌های به عمل آمده با استان خوزستان، این کار را انجام دادیم. علاوه بر این، به فراخور نیاز استان خوزستان، نیروی انسانی و وسایل نقلیه مورد نیاز را در اختیار این استان قرار می‌دهیم. همچنین تعداد قابل توجهی از نیروهای اداره کل اوقاف اصفهان به منظور سرکشی، در مسیرهای تردد زائران حضور دارند و خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام بلک اضافه کرد: خدمت دیگری که اداره کل اوقاف اصفهان در خصوص آن اعلام آمادگی کرده، نیازهای تبلیغی مناطق واقع در مسیر تردد زائران در قالب اعزام روحانیون و ائمه جماعات و برگزاری مراسم‌ها است که تاکنون استان خوزستان به دلیل در دسترس بودن نیروهای مورد نیاز از شهرهای این استان، این مورد را به عنوان یک ضرورت و نیاز دارای اولویت اعلام نکرده است.

وی بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ستاد اربعین استان عضویت دارد و در این ستاد، هر یک از شهرستان‌ها به فراخور ظرفیت خود و اعلام نیاز مسئولان آن، در زمینه خدمت‌رسانی به زائران اربعین مشارکت می‌کند. امسال بیش از 100 موکب مردمی به صورت خودجوش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعلام آمادگی کردند که بعضی از آنها با همکاری ادارات اوقاف و اعضای ستاد اربعین استان مأموریت خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان اربعین اداره کل اوقاف استان اصفهان استان خوزستان مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ناهیدی ظهر سه‌شنبه در ستاد اربعین خراسان شمالی که در سالن شهدای مدافع حرم استانداری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن اشاره به نام‌گذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه‌ریزی‌ها و کمیته‌ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.

وی در ادامه افزود: نیروهای مردمی همواره نقش مؤثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته‌اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهادها و کمیته‌های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

ناهیدی بر برنامه‌ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم‌سازی هر چه بهتر زیرساخت‌ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب، ساماندهی خودرویی و تأمین امنیت و… را مورد توجه قرار داد.

کد خبر 6080285

دیگر خبرها

  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • شعارهای حماسی زائران در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد