Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: ۱۷۲ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت شده است.

رضا خواجه‌ای افزود: تاکنون ۴۴ هزار و ۸۰۰ واحد خسارت دیده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و کار احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تعداد معرفی شدگان را معادل بیش از ۹۵ درصد واحد‌های سیلزده برشمرد و ادامه داد: ۳۸ هزار واحد موفق به عقد قرارداد دریافت تسهیلات شده اند.

او  تصریح کرد: تاکنون بیش از۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای احداث، تعمیر و اجاره بها پرداخت شده و مرمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد معادل ۹۹ درصدواحد‌های تعمیری نیز پایان یافته است.

خواجه‌ای مجموع واحد‌های نیازمند تعمیر را ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد برشمرد و گفت: هشت هزار واحد آرماتوربندی، ۶ هزار و ۱۰۰ واحد اسکلت بندی، چهار هزار و ۲۰۰ واحد دیوارچینی و سقف انجام شده و یکهزار و ۲۰۰ واحد در مرحله گچ کاری هستند.

او  ادامه داد: ۴۲ هزار تن سیمان رایگان برای ساخت و ساز میان سیلزدگان توزیع شده و ۲۳۷ دستگاه انواع ماشین آلات در استان فعال است.

حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی و تجاری شهر و روستا‌های استان در ۱۸ شهر و یکهزار و ۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.

هم اکنون استان اصفهان در شهر پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.

به هر خانوار خسارت دیده سیل پنج میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود پنج درصد تعلق می‌گیرد.

برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد بود.

همچنین میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض واحد‌های صنفی به ترتیب ۱۰ تا ۲۰ و ۳ تا ۵ میلیون تومان اعلام شده است.

برای واحد‌های صنفی احداثی نیز ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات با توجه به متراژ مغازه پرداخت می‌شود.

تسهیلات سرمایه‌ای برای اجناس و موجودی واحد‌های صنفی نیز از ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان است و برآورد خسارت برعهده کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن بود.

سیل ۱۰هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت زد.

انتهای پیام/ب

۱۷۲ میلیارد تومان بلاعوض به سیلزدگان لرستان پرداخت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد هماهنگی بازسازی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

ملکی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد و با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده، گفت: در زمینه رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او به تفکیک درخواست‌ها در سفر‌های رئیس جمهور پرداخت و افزود: در سفر اول رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع ۴ هزار ۷۲۰ درخواست ثبت شده است.

ملکی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در جهت پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص یافت، اظهار کرد: در این سفر هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی امید استان معرفی شده و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در جریان این سفر ۲ هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهاد‌های حمایتی معرفی شده اند که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شده است.

او درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس جمهور (آذر ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

ملکی عنوان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص یافت. 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

او با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

ملکی به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۲) اشاره کرد و اظهار کرد: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص یافت که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده و در حال دریافت تسهیلات می‌باشند.
او بیان کرد: تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گلستان پرداخت شد
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج
  • پرداخت ۵۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی