Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین که به همراه دبیر ستاد و رؤسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در فرودگاه ایلام با عنوان این خبر که تاکنون ۶۰ درصد زوار از طریق مرز مهران به کشور عراق سفر کرده‌اند، گفت: الان مرز مهران یکی از مرزهای مهم کشور برای تردد زوار است و در این راستا خدمات مسئولان استان به ویژه استاندار ایلام در مقوله اربعین بی‌نظیر و شایسته تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علی‌رغم استقبال کم‌نظیر زوار از مرز مهران، خوشبختانه در این مرز مشکل خاصی نداشتیم و تاکنون تردد به صورت طبیعی صورت گرفته است.


رئیس ستاد اربعین کشور گفت: امروز به اتفاق مسئولانی که کار اربعین را دنبال می‌کنند، در زمینه رفت و آمدها در مرز مهران نشست ستاد اربعین را برگزار می‌کنیم. در این جلسه در زمینه بررسی وضعیت و امکانات مواکب و تدارکات ایجاد شده احیانا نیازمندی‌ها و همچنین چگونگی بازگشت زوار و وضعیت حمل و نقل بحث و گفت‌وگو می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه از دیدار با مسئولان کشور عراق خبر داد و گفت: در این سفر با مسئولان آن طرف مرز عراق هم هماهنگی شده دیداری داشته باشیم و در ارتباط با برگشت زوار و رفت و آمد زوار در دو طرف مرز گفت‌وگو و مذاکره خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز گذشته روند تردد زواری که از طریق مرز عبور کرده‌اند و وارد کشور شده‌اند تقریبا در شرایط نزدیک بهم بوده و در روزهای آینده علیرغم اینکه تعداد زیادی از زوار در حال برگشت هستند نیاز به هماهنگی دارند که این زوار به سلامت برگردند.

ذوالفقاری در پایان گفت: در حال حاضر دو میلیون زائر در داخل کشور عراق هستند و امیدوارم با همکاری زوار و مسئولان ذی‌ربط بتوانیم خدمات‌دهی مناسب ارائه دهیم و همگی به سلامت به کشور باز گردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی مرز مهران اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل از تمام ظرفیت‌های ناوگان استان و صنایع استفاده و رفت‌وآمد زائران زودتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا؛ داریوش امانی امروز- چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌- در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پایانه مرزی شهید سلیمانی (مرز مهران) با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت برگزاری باشکوه کنگره بزرگ اربعین حسینی، اظهار کرد: جلسات برگزاری اربعین حسینی در سطح کشور با حضور مسئولان ارشد برگزار می‌شود و در این راستا وظیفه داریم در هر چه باشکوه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تلاش کنیم.

وی با قدردانی از اقداماتی انجام شده برای زیرساخت‌های راه استان برای پیاده روی اربعین، افزود: سال‌های گذشته زائران اربعین حسینی در ترافیک ایلام - مهران ساعت‌ها برای رسیدن به شهر مهران و مرز معطل می‌شدند که با تدابیر انجام شده سال گذشته هم ترافیک در جاده‌ها روان بود و نیز معطلی زائران اربعین حسینی به کمتر ۲ ساعت رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: سال گذشته در پایانه برکت اقدامات مؤثری انجام شد، این اقدامات وظیفه کاری ما نبود، اما با توجه به تکلیفی که ستاد اربعین دادند این مهم توسط راهداری به بهترین نحو ممکن انجام شد.

امانی اضافه کرد: امسال هم اقدامات مناسبی برای خدمت رسانی بهتر به زوار در پایانه مرزی مهران در حال انجام است، در حوزه ناوگان اتوبوسرانی رایزنی‌های لازم برای رفاه و رضایتمندی مردم انجام می‌شود.

وی گفت: صاحب اصلی راهپیمایی بزرگ اربعین امام حسین (ع) است، سال گذشته مشکلات ناوگان و حمل‌ونقل حل شد که حاصل تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نشست اخیر ستاد اربعین کشور با وزیر راه و شهرسازی، افزود: در این نشست مقرر شد با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل از تمام ظرفیت‌های ناوگان استان و صنایع استفاده و رفتن زائران زودتر انجام شود.

امانی با اشاره به دیگر مرزهای کشور برای تردد زائران در ایام اربعین تاکید کرد: امسال از مرزهای باشماق و تمرچین استقبال بیشتری خواهد شد که در این راستا برای تردد زائران مذاکرات خوبی با کشور عراقی انجام شده است.

وی ادامه داد: تا جایی که امکان است در ایام اربعین حسینی خدمت‌رسانی به زائران بیشتر شود، البته ثابت کردیم و امید می‌رود امسال نیز همانند سال اربعین گذشته با تلاش مجموعه راهداری اقدامات خوبی انجام شود.

کد خبر 747557

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد