Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:58:15 GMT

تامین آب زوار در مهران با ۵۰ تانکر سیار آبرسانی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۷۸۹۳

تامین آب زوار در مهران با ۵۰ تانکر سیار آبرسانی

احمد کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حوزه خدمات رفاهی، اسکان و تغذیه از قبل در ستاد مرکزی اربعین استان اقدامات خوبی برنامه ریزی شده است.

وی گفت: روزانه حدود ۱۱۰ هزار وعده صبحانه، ۱۸۰ هزار پرس نهار و ۱۵۴ هزار پرس شام و بیش از ۲۵۰ هزار میان وعده به زائران ارائه می شود.

کرمی تصریح کرد: در زمینه آب آشامیدنی که یکی از موارد و مسائل مهم مرز با توجه به گرمای هوا است، قرارگاه تامین آب شرب تشکیل شده و با  ۴ دستگاه بسته بندی آب مستقر که روزانه ۱۹۰ هزار لیوان آب تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم زیادی هم آب معدنی وارد استان شده و از خود پل زائر تا پایانه مرزی کار آبرسانی به زوار انجام می شود.

رئیس قرارگاه اربعین در مرز مهران اظهار داشت: ۵۰ تانکر سیار همراه با یخ در قالب آب خنک در مسیر تردد زوار استقرار داده شده است.

وی افزود:یکی از موارد و چالش هایی که وجود داشت تامین آب در آن سوی مرز یعنی پایانه زرباطیه تا شهر بدره عراق بود که در این زمینه مواکبی را استقرار دادیم و آبرسانی به زوار به وسیله تانکرهای سیار و اعزام تریل های آب معدنی در حال انجام است.

کد خبر 4746513

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 مرز مهران ایلام اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی شهرکرد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان

عبدالحمید حمزه‌پور  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان  افزود: برای آبرسانی به این شهرها و روستاها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: سال گذشته طرح آبرسانی به ۶ شهر و ۱۵۶ روستا در قالب ۶۶ طرح با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ نفر از جمعیت این استان به آب پایدار دست یافتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به میزان ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان انجام شد.

حمزه‌پور گفت: جهاد آبرسانی به شهرها و روستاهای به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو بوده که این مهم باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

در حال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان