Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد غضنفری روز دوشنبه در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: این اراده در نزد مدیرکل و دست‌اندرکاران راه‌آهن استان وجود دارد و پیگیر حل موضوع هستند ولی ما نیز باید مسیر را دنبال کنیم.

وی بیان داشت: سال گذشته اتفاق‌های خوبی در حوزه حمل‌ونقل قم رخ داد و با همکاری شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی توانستیم مشکل‌های این استان را در این زمینه کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی یک اقدام اساسی در زمینه نقل‌وانتقال کالاهای مختلف است و با تحقق یافتن این امر دیگر هیچ‌گونه دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند توجیه اقتصادی است، ازاین‌رو منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و همچنین پهنه نیزار باید برای تامین حداقل بار موردنیاز تضمین‌های لازم را بدهند.

معاون استاندار قم گفت: اداره کل راه‌آهن قم برای تکمیل طرح اتصال راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان باید از اعتبارهای استانی قطع امید کند، ولی می‌تواند هر راهی که برای پیگیری این موضوع به نظر می‌رسد را جهت انتقال به استاندار، مجمع نمایندگان استان و به‌ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

غضنفری با تاکید بر پیگیری موضوع تخصیص یارانه صادراتی به استان خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید گزارشی در این زمینه تهیه و ارائه کند.

وی صادرات را پیشران توسعه استان دانست و افزود: تولید صادرات محور در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌گذاری قم در اولویت است و باید از فرصت‌هایی که بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات در اختیار ما قرار می‌دهند، استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تسهیلات شناور، جسارت و همت مدیران را لازمه جذب آن عنوان کرد و یادآور شد: بسته‌های حمایتی ممکن است، همیشه قابل تکرار نباشد.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود ارائه یک تحلیل و ارزیابی دقیق از علل کاهش صادرات استان در سال جاری نسبت به سال قبل را ضروری برشمرد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات راه آهن قم استانداری قم حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری گفت: در این مدت همچنین تراز تجاری این منطقه به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین تراز‌های مثبت مناطق آزاد کشور و بیش از ۳ برابر سال قبل از آن بود.

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی به افزایش ۲۰ درصدی صدور و تمدید مجوز‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته ثبت شرکت‌های شیلاتی و کشاورزی ۱۱ درصد افزایش داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حمل و نقل و ترانزیت به نسبت رفت و آمد در سال ۱۴۰۲ در حوزه خودرو و مسافر ۲۷ درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره قشم تاثیرگذار بوده است.

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم ۲۵ درصد افزایش یافته است گفت: در زمینه عقد قرارداد‌های فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری ۸۰ زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.

وی افزود: واردات کالا‌های ۱۵ درصد گمرکی هم بیش از ۳ برابر افزایش داشت که این افزایش درآمد‌ها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش ۴۹ درصدی درآمد گمرکات هرمزگان

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی گفت: با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که از سوی کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی