Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه‌های ترکیه در روز دوشنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این مطلب را پیش از سفر به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برای شرکت در هفتمین نشست شورای کشورهای ترک‌زبان طی یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در مرحله اجرای تصمیمات اتخاذ شده در مورد منبج هستند، افزود: هم اکنون با توجه به رویکرد مثبت روسیه، مشکلی در عین العرب به وجود نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد منبج تصمیمی که اتخاذ کرده‌ایم را به زودی اجرا می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به مواضع رسانه‌های خارجی در خصوص عملیات چشمه صلح تصریح کرد: تاکتیک آنها همواره سیاه‌نمایی علیه ترکیه بوده و اکنون نیز آن را اجرا می‌کنند.

اردوغان در مورد موضع ناتو در قبال این عملیات نیز با بیان اینکه از آنها می پرسیم شما کنار متحد خود در ناتو خواهید بود یا کنار تروریست‌ها؟ تصریح کرد: البته که آنها ( اعضای ناتو) نمی‌توانند پاسخ دهند. ما یک کشور هستیم و در مقابل‌مان یک گروه تروریستی قرار دارد. با گروه تروریستی نمی‌شود نجنگید و مبارزه نکرد. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت عملیات چشمه صلح خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۵۰ تروریست در چارچوب این عملیات از پای درآمده‌اند.

تاکید ترکیه بر تداوم عملیات در شمال سوریه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در واکنش به مواضع کشورهای مختلف درباره عملیات «چشمه صلح» تاکید کرد: تا دستیابی به اهداف‌مان از حرکت باز نمی‌ایستیم.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود درباره عملیات «چشمه صلح» نوشت: تا دستیابی به اهداف‌مان از حرکت باز نمی‌ایستیم.

در متن پیام توئیتری کالین آمده است:

آنهایی که در قبال کشتار هزاران غیرنظامی در موصل، رقه و دیرالزور سکوت اختیار کرده بودند، امروز در مواجهه با موفقیت‌های عملیات چشمه صلح ترسیده و دم از متوقف کردن آن می‌زنند، ترکیه را تهدید به تحریم می‌کنند. (اما باید بدانند) تا دستیابی به اهداف‌مان از حرکت باز نمی‌ایستیم.

تخلیه پست دیده‌بانی از سوی آمریکا در جنوب منطقه عین العرب سوریه

منابع امنیتی گزارش دادند که آمریکا پست دیده‌بانی خود در جنوب منطقه عین العرب سوریه را تخلیه کرده است.

بر اساس این گزارش آمریکا پست دیده‌بانی خود در جنوب منطقه عین العرب سوریه را تخلیه کرده است.

وزیر دفاع آمریکا: نمی توانیم وارد جنگ علیه ترکیه شویم

از سوی دیگر مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز درباره عملیات چشمه صلح ارتش ترکیه گفت: نمی توانیم وارد جنگ علیه ترکیه که یک متحد دیرینه ما در ناتو بوده و از کره گرفته تا افغانستان به همراه ما جنگیده است، شویم. جنگ علیه ترکیه برای ما موضوعیت ندارد.

اسپر با بیان اینکه ترکیه وضعیت دشواری برای آنها ایجاد کرده است، گفت: می دانیم که ترکیه علی رغم مخالفت ما قصد دارد بیش از آنچه که قرار بود، در سوریه پیشروی کند. این نیز مناطق امن آنها را عمیق‌تر از ۳۰ کیلومتر و عرض ان را به ۴۴۰ کیلومتر گسترش خواهد داد. همچنین می بینیم که نیروهای دموکراتیک سوریه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته با روسیه و سوریه به توافق رسیده‌اند. این نیز باعث می شود نیروهای آمریکایی بین ارتش سوریه-روسیه و ارتش ترکیه که قصد پیشروی به سوی جنوب را دارد، گرفتار شوند. این مسئله ما را در وضعیت بسیار دشواری قرار می دهد و امنیت نیروهای ما برای ما اولویت دارد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین با بیان اینکه وضعیت در شمال سوریه پیچیده‌تر خواهد بود، تصریح کرد: درباره خروج کم‌تر از هزار نیروی خود از آن منطقه گفتگو می کنیم. نمی خواهم تاریخ دقیق ذکر کنم زیرا تحولات در آن منطقه لحظه به لحظه تغییر می شود".

وی با بیان اینکه آمریکا از ارتش ۱۵ هزار نفری ترکیه ممانعت نخواهد کرد، گفت برای اقناع ترکیه تلاش کردیم اما موفقیتی به دست نیاوردیم.

اسپر همچنین با اشاره به اینکه ترکیه سالهاست با گروه پ.ک.ک میارزه می کند، تاکید کرد: زمانی که ما با ی.پ.گ/ پ.ک.ک در خصوص داعش به توافق رسیدیم، ترکیه با این امر مخالفت کرده بود.

ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح"، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش این کشور برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

ارتش سوریه در تلاش برای استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه، ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحدهایی از نیروهای کُرد در آن مستقر می‌باشند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خود در الرقه گزارش داد که  نیروهای ارتش سوریه اکنون استقرار در حومه فرودگاه را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌به احتمال زیاد ارتش سوریه در چارچوب توافق انجام شده تحت نظارت روسیه میان دولت سوریه و گروه مسلح موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) ورود به این فرودگاه را آغاز کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه منطقه امن شمال سوریه سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره حادثه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر اظهارات متفاوتی وجود دارد، ایران نیز چنین است و دیدگاههای متفاوتی را منتشر می کند. یعنی موضوع شفاف نیست.

وی افزود: در این خصوص یک بیانیه روشن نیست. درباره بیانیه های ایران نمی توانیم بگوییم که درست می گوید، درباره اسرائیل هم که اصلاً نمی توانیم بگوییم درست است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: آمریکایی ها نیز اظهارات متفاوتی در این خصوص دارند. مهمتر از همه اینکه در بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل می بینیم که آمریکا خود را در کنار اسرائیل قرار داده است در حالیکه همه در کنار فلسطین هستند. البته ما انتظاری غیر از این نداشتیم.

صبح امروز رسانه ها از وقوع حادثه ای در اصفهان خبر دادند که بر اساس آن چند پهپاد در نزدیکی تاسیسات هسته ای اصفهان مورد هدف قرار گرفته شد.

رژیم صهیونیستی هنوز به صورت رسمی مسئولیت این اتفاق را به گردن نگرفته اما وزیر امنیت داخلی رژیم صهونیستی در توییتی این رویداد را ضعیف توصیف کرده بود.

کد خبر 845564 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان