Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست ایران، در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات موجود درباره خدمات ارزش افزوده، اظهار کرد: ما دو سال است برای ساماندهی این بازار تلاش می‌کنیم؛ سه نوع خدمات در این بازار تعریف می‌شود؛ یک نوع خدمات را بعضی از کسب‌وکار‌ها ارائه می‌دهند، مثلا بعضی از مارکت‌های آنلاین وقتی می‌خواهند اپلیکیشن بفروشند، از طریق صورت‌حساب قبض موبایل دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته این شیوه اشکالاتی دارد از جمله اینکه اپراتور‌ها در برخورد با کسب‌وکار‌های حوزه فناوری اطلاعات، به صورت انحصاری برخورد می‌کنند و به برخی از آن‌ها اجازه فعالیت نمی‌دهند و بعضا پلی شده که اپراتور‌ها در برخورد و مواجهه با فعالان فضای مجازی و توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات از آن‌ها سهم‌خواهی می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای مقابله با این روش‌های انحصاری توضیح داد: ما با بانک مرکزی مذاکره کردیم و شیوه‌ای به اسم دایرکت دبیت آمده که پول را می‌توانند به صورت مستقیم از حساب‌های بانکی برای کار‌های خدماتی بردارند، این شیوه در حوزه اپراتور‌ها می‌تواند با ساماندهی ادامه پیدا کند.

آذری جهرمی ادامه داد: عرصه دوم خدماتی مثل بازسازی صحن حضرت زهرا (س)، کمک به زلزله‌زدگان، جمع‌آوری صدقات و اصطلاحا جمع‌آوری اعانات و کار‌های نیکوکاری؛ ما برای این بخش هم با ساماندهی که ضوابط داشته باشد مشکلی نداریم.

وی افزود:، اما بخش سوم، کلاهبرداری است که با هر شیوه‌ای با اهمال‌گری انجام می‌شود و مردم ما هم آگاه نیستند که چه کلاهی سر آن‌ها می‌گذارند و اگر می‌دانستند یک ثانیه هم آن‌ها را تحمل نمی‌کردند؛ به بهانه سفر زیارتی، اینترنت رایگان، کمک به امر خیر و حتی مسائل غیراخلاقی اقدام به این کار می‌کنند؛ بسیاری از پول‌هایی که در این حوزه گرفته می‌شود، صرف اموراتی می‌شود که عفت عمومی را هم در فضای مجازی به هم می‌زند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که این پول‌ها اموال نادرستی است، گفت: ما دو سال است که برای مقابله با این کلاهبرداری‌ها، اقداماتی انجام دادیم، ستاره ۸۰۰ مربع راه انداختیم، پرونده قضایی تشکیل دادیم برای شرکتی که دستکاری کرده و مردم را الزاما عضو کرده بود.

دامنه کسانی که عضو این خدمات ناخواسته می‌شوند هم بسیار گسترده است. دامنه کسانی که عضو این خدمات ناخواسته می‌شوند هم بسیار گسترده است و از پیرزن ۷۰ ساله تا معاون سابق وزیر ارتباطات را شامل می‌شود که قبض ۹۰ هزار تومانی برایش آمده و تصور می‌کرد که قبض گوشی‌اش است.

آذری جهرمی ادامه داد: پنج شرکت را در این زمینه شناسایی کردیم که اعلام کردند یک شرکت پشت همه اینهاست که البته ما از پرونده‌های قضایی اطلاعی نداریم، اما در نهایت ما هم در یک پرونده ۳۳ میلیارد کلاهبرداری که انجام شده بود را به مردم برگرداندیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر ارتباطات آذری جهرمی کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بارها گفتم که در شهرهایی که فیبر نوری راه اندازی می شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

 ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟