Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد شرفی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مجموعه کارکنان پلیس پیشگیری ناجا برای تامین امنیت و ایمنی زائران اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت پلیس پیشگیری ناجا در طول راهپیمایی اربعین حسینی کنترل لایه به لایه جمعیت است با این مفهوم که کارکنان آموزش‌دیده این پلیس تخصصی در سطوح مختلف و در نقاط واقع در مسیر حرکت زائران لایه‌های متعددی را ایجاد و در مواقع لزوم به‌صورت تدریجی و در آرامش کامل تدابیرابلاغی از سوی قرارگاه مرکزی اربعین ناجا را اجرایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های خاصی که در این ماموریت وجود دارد، تنها مجموعه پلیس پیشگیری در نیروی انتظامی است که توان انجام چنین وظیفه‌ای را دارا است؛ لذا به لطف پرودگار متعال و همکاری اقشار مختلف تاکنون نیز در انجام این ماموریت توفیق داشته و به نحوی شایسته از عهده این وظیفه سنگین و حساس برآمده‌ایم.

شرفی افزود: در بحث جلوگیری از خروج اشخاصی که دارای روادید، اوراق شناسایی و گذرنامه معتبر نیستند، یگان‌های بسیاری از نیروی انتظامی در انجام این ماموریت مشارکت دارند که تلاش و توفیق آنان در اجرای این طرح، شایسته تقدیر است، لیکن این تنها مجموعه پلیس پیشگیری است که بررسی مدارک و روادید زائران را نه در یک منطقه محدود و متمرکز بلکه در یک سطح وسیع و در تمام گستره تردد زوار انجام داده و به همین دلیل این اقدام منحصر به‌فرد و شایان توجه است.

وی ادامه داد: مجموعه پلیس پیشگیری ناجا در همین راستا و تا امروز در مجموعه استان‌ها و محور‌های واقع شده در مسیر تردد زائران از عبور نزدیک به ۵۵۰ نفر از مسافران بدون مدارک معتبر جلوگیری کرده است که ۱۴۶ نفر از آنان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین حسینی (ع) اتخاذ تدابیر دقیق و برنامه‌ریزی شده، استقرار ایستگاه‌های بازرسی متعدد و با پوشش سراسری و تحت کنترل قرار دادن مسیر‌های فرعی، حضور نیرو‌های آموزش دیده و توجیه شده، تلاش شبانه‌روزی و حضور مستقیم هیئت رئیسه و معاونان ستادی پلیس پیشگیری در منطقه را از جمله علت‌های موفقیت این پلیس در امر کنترل و بازگرداندن افراد فاقد مدارک قانونی و معتبر ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرز عراق زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق

چشمه خاور مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۳۷۰ هزار تردد در مرز مهران ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تردد‌ها در اربعین امسال ۲۰ درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داشته باشد ادامه داد: برای تسهیل در تردد زوار و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در پایانه پروژه‌های مهمی در دستور قرار دارد که میتوان به احداث ۸ هزار متر مربع سایبان ثابت، ۱۲ هزار متر محوطه سازی، ایجاد سرویس بهداشتی، نصب مه پاش و سیستم خنک کننده و تغییر سیستم فاضلاب پایانه و ایجاد سوئیت برای کارکنان صداوسیما در اربعین اشاره کرد.
 
کوخایی مدیر پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران نیز با اشاره به تردد شبانه روزی در پایانه مرزی مهران در ایام نوروز عنوان کرد: ۲ هزار اتوبوس برون شهری و ۶۰۰ دستگاه خودرو سواری، ۹۰ هزار مسافر را از پایانه مرزی مهران به مقاصد مختلف کشور انتقال داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق