Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@22:57:00 GMT

بورس مسکن مهر راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۸۰۰۵

بورس مسکن مهر راه‌اندازی می‌شود

رویداد۲۴ مهدی هدایت در نشست رونمایی از اسناد تک‌برگی اعیان و عرصه واحد‌های مسکن مهر شهر پردیس اظهار کرد: امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی تمام امکانات پردیس برای اتمام مسکن مهر بسیج شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس تمام اراضی پردیس یا از طریق فراخوان یا تهاتر با سازندگان بابت تکمیل مسکن مهر واگذار می‌کنیم و یک متر هم بعد از اتمام مسکن مهر برای فروش نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فروش عرصه بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به‌ارزش حدود ۳۵۰ میلیارد تومان خبر داد و ابراز کرد: حتی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر زیر بار استقراض و اخذ وام از بانک‌های عامل رفته‌ایم، بر این اساس از تبصره ۸ قانون بودجه امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان دریافت می‌کنیم که شرکت عمران بازپرداخت را انجام می‌دهد و درصد سود آن هم کم نیست.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان این که بازپرداخت این وام از محل فروش تجاری‌ها انجام می‌شود به متروی این شهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ورود مجموعه قرارگاه خاتم (ص)، مشاور بسیار توانمند این قرارگاه وارد این موضوع شده است. تمام گمانه‌های آزمایشگاه خاک این پروژه انجام شده و در مرحله طراحی نهایی و خروج نقشه‌های نهایی حدود ۸ کیلومتر آماده شده است.

هدایت با اعلام این که از اواخر آبان ماه وارد فاز اجرایی ساخت مترو می‌شویم، افزود: در فاز ۱۱ تقاطع غیرهمسطح با سرعت قابل قبول و بر اساس زمانبندی در حال انجام است که ترافیک این فاز این تقاطع انجام می‌شود. همچنین در این فاز زون ۵ تحویل شده و مابقی نیز در مرحله تحویل شده و پس از آن وارد زون ۴ جنوبی، زون ۳ و زون ۲ تحویل متقاضیان می‌شود. ضمن این که شرکت گاز اخیرا وارد زون‌های ۲ و ۳ شده که تاکنون این کار را انجام نداده بود.

وی با بیان این که در فاز ۱۱ فقط عمده کار باقیمانده محوطه سازی و راه‌های دسترسی است، گفت: تاسیسات پمپاژ فاز ۱۱ راه اندازی شده و الان در حال پمپاژ آب به واحد‌های این فاز هستیم.

وی با بیان این که امسال چند مدرسه با آموزش و پرورش تحویل شده است، یادآور شد: تا ۱۰ روز آینده کمربندی شرقی فاز ۸ نیز تکمیل خواهد شد. امسال ۶۰۰ نفر دانش آموز در این فاز ثبت نام کرددند و مدارس پس از تجهیز تحویل آموش و پرورش شد.

به گفته وی، از سال ۹۱ تا اواخر سال گذشته ۶۷۲۰ انشعاب آب داشتیم که در دوره جدید انشعاب آب و فاضلاب بیش از ۷۲۰۰ واحد تامین شده است. از سوی دیگر طی ۷ ماه اخیر حدود ۱۲۰ معبر در این فاز آسفالت شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پریس به فروش عرصه مسکن مهر اشاره کرد و با بیان این که مبالغ این فروش در پروژه‌های این طرح هزینه می‌شود، گفت: این کار ارزش افزوده خوبی را برای واحد‌های مسکن مهر به همراه داشته است.

هدایت از راه اندازی بورس مسکن مهر خبر داد و گفت: در حال طراحی سامانه‌ای با همکاری اتحادیه املاک هستیم تا بتوانیم بر خرید و فروش واحد‌های مسکن مهر نظارت کنیم. با این کار دیگر شاهد فروش واحد‌های مسکن مهر زیر قیمت بزار نخواهیم بود.

وی بیان کرد: ما با دلالان سرپایی که تعداد آن‌ها خیلی هم زیاد است مشکل داریم و می‌خواهیم با همکاری نیروی انتظامی جلو فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها را بگیریم.

منبع: تسنیم خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مهدی هدایت مسکن مسکن مهر بورس مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) با ۶ هزار و ۲۳۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی با نرخ‌های نجومی