Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،منابع خبری سوریه از ورود نیروهای ارتش این کشور به شهرک «تل تمر» واقع در شمال شرق این کشور خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه در حالی وارد این شهرک شدند که با استقبال گسترده ساکنان این منطقه مواجه شدند.

این شهرک در شمال غرب الحسکه قرار دارد و نیروهای ارتش سوریه با ورود به آن، خود را به ۲۰ کیلومتری مرزهای ترکیه رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرنگار خبرگزاری «اسپوتنیک» از این منطقه گزارش داد که یک کاروان نظامی بزرگ متشکل از افسران و نیروهای هنگ پنجم نیروهای مرزبانی ارتش سوریه وارد این شهرک شدند.
 
این کاروان، بامداد امروز دوشنبه از مرکز این هنگ که در شهر حسکه قرار دارد، به سمت مناطق شمالی این استان حرکت کردند و خود را به تل تمر رساندند.

به گزارش اسپوتنیک، ساکنان تل تمر با شادی و سر دادن شعارهای ملی سوریه، از این نیروها استقبال کردند.

بنا بر این گزارش، استقرار نیروهای ارتش سوریه از تل تمر و شهرهای «الدرباسیه» و «رأس العین» در شمال حسکه آغاز می‌شود و هدف از این اقدام، مقابله با تجاوزات ترکیه است.

منابع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد که در شهر «قامشلی» واقع در حسکه حضور دارند، به اسپوتنیک اعلام کردند که با دولت سوریه به توافق رسیده‌اند.



بر اساس این توافق، مقرر شده است که بار دیگر، نیروهای مدافع خلق در تمامی مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، با نیروهای سوری هماهنگ باشند.

به گفته این منابع، طی روزهای گذشته، چندین نشست بین دولت سوریه و کُردها در دمشق و قامشلی برگزار شد. پس از این نشست‌ها، یک نشست دیگر بین کُردها و یک هیئت روس در پایگاه «حمیمیم» روسیه در سوریه برگزار شد.

این نشست یکشنبه (روز گذشته) چند ساعت به طول انجامید و به توافق اولیه برای هماهنگی کامل بین نیروهای سوری و کُرد منجر شد. این توافق، مقدمه‌ای برای تسلط کامل دولت سوریه بر مناطق تحت کنترل کُردهاست.

ورود ارتش سوریه به شهر و فرودگاه الطبقه
این در حالی است که یک گروه از نیروهای ارتش سوریه بامداد امروز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و سپس وارد فرودگاه نظامی این شهر شدند.

این فرودگاه و شهر که در جنوب استان رقه قرار دارد، تاکنون تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت.

یک منبع میدانی نیز شامگاه گذشته اعلام کرد که یک یگان از نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر «عین العرب» واقع در مرزهای سوریه و ترکیه حرکت کردند.

نیروهای سوری قصد دارند کنترل این شهر را از نیروهای کُرد پس بگیرند و پرچم این کشور را در آن به اهتزاز درآورند.

نیروهای نظامی ترکیه و تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از روز چهارشنبه (۱۷ مهر ماه) عملیات خود را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کردند و همچنان به تجاوز خود ادامه می‌دهند.

عملیات ترکیه به بهانه پاکسازی مناطق شمالی و شمال شرقی سوری از حضور شبه‌نظامیان کُردی است که آنان را تروریستی می‌نامد.

وزارت خارجه سوریه هم طی روزهای گذشته، عملیات ترکیه را حکوم و از آن تحت عنوان اشغالگری یاد کرده است. این نهاد سوری تأکید کرد که با این تجاوز مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان این شهر  هشدار داد و از آنها خواست آن را تخلیه کنند و مدعی شد ارتش در «بیت لاهیا» زیرساخت و نیروهای حماس را هدف قرار می‌دهد.

خبرنگار سایت خبری «غزه اکنون» گزارش کرد به دلیل بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی، موجی از انتقال شهروندان در مناطق «بیت حانون» و «بیت لاهیا» به مراکز آوارگان در شمال غزه مشاهده می‌شود.

خبرنگار سایت خبری شهاب هم اعلام کرد توپخانه رژیم صهیونیستی در حال حمله به مناطق مختلف شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه است.

وزارت بهداشت غزه امروز سه شنبه در ۲۰۰ روزگی حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به غزه، شمار شهدای غزه را حدود ۳۴ هزار ۲۰۰ شهید و شمار زخمی‌ ها را بیش از ۷۷ هزار تن گزارش کرد.

این وزارتخانه با اشاره به ویرانگری‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد تاکنون ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشت از خدمات رسانی خارج شده‌اند و ۱۲۶ اورژانس نیز آسیب دیده و از کار افتاده‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه