Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:10:33 GMT

گزینش پزشک بومی از اولویت‌های وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۸۱۲۳

گزینش پزشک بومی از اولویت‌های وزارت بهداشت

وزیر بهداشت درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای رفع کمبود پزشک در مناطق محروم و ماندگاری پزشکان در این مناطق، گفت: گزینش پزشک بومی و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در مناطق محروم از اولویت‌های ما است و در نظر داریم تا اواخر سال ۱۳۹۹ دیگر کشور با چالشی به اسم کمبود پزشک در نقاط محروم روبه‌رو نباشد.

به گزارش ایسنا، در حاشیه همایش کشوری  پوشش همگانی سلامت و در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در ایران، گفت: این شصت و ششمین نشست سازمان بهداشت جهانی است که در کشور ایران برگزار می‌شود و البته فرصت مناسبی برای ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که برخی دولت‌های غربی در حال فشار وارد کردن به ایران هستند تا هیچ نشستی در این منطقه برگزار نشود، خوشبختانه با استقبال خوب کشورهای منطقه روبرو بودیم که این موضوع دستاورد مهمی برای کشور خواهد بود.

نمکی این نشست را فرصت مناسبی برای رساندن صدای مظلومیت مردم ایران به گوش جهانیان دانست و اظهار کرد: می‌توانیم نشان دهیم تحریم‌های ظالمانه، برای اقتصاد سلامت و تهیه تجهیزات پزشکی چه مشکلاتی به بار آورده است.

وی دیگر دستاورد این نشست را انتشار بیانیه تهران معرفی کرد و گفت: این بیانیه سال‌ها به عنوان یک سند افتخار از جمهوری اسلامی ایران خواهد درخشید.

وزیر بهداشت در رابطه با طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت"، اظهار کرد: به دنبال جامعه محور کردن خدمات سلامت از طریق اجرای این طرح هستیم و به دنبال آن ۲۰ میلیون نفر داوطلب از دل خانه‌ها انتخاب کرده و آموزش می‌دهیم که در این راستا از ظرفیت‌های آموزشی و خدماتی دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی استفاده خواهد شد.

وی در خصوص طرح بسیج ملی کنترل فشارخون و ارائه دستاوردهای آن در این نشست، تصریح کرد: این بسیج یک رویکرد بی‌بدیل در عرصه جهانی بود که در یکی از محورهای نشست به عنوان یک تجربه موفق به آن پرداخته می‌شود.

نمکی در خصوص اهداف وزارت بهداشت برای طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ادامه داد: گزینش پزشک بومی و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در مناطق محروم از اولویت‌های ما است. بنده معتقدم با توزیع مناسب و ایجاد انگیزه در فارغ‌التحصیلان، مشکل پزشک نقاط محروم برطرف می‌شود. همچنین در نظر داریم تا اواخر سال ۱۳۹۹ دیگر کشور با چالشی به اسم کمبود پزشک در نقاط محروم روبه‌رو نباشد.

وی در خصوص وارات دارو نیز گفت: در حاشیه این مراسم، نشست‌های دو جانبه و مساعدی با کشورهای لیبی، عراق، افغانستان و... داشتیم که امیدوارم به برداشتن گام‌هایی موفق در این زمینه منجر شود.

 نمکی در مورد فروش صندلی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز اظهار کرد: تیم حرفه‌ای برای رسیدگی به موضوع فروش صندلی پزشکی قرار دادیم تا به پرونده‌ها رسیدگی کند.

وی درباره برخی مباحث مطرح مبنی بر انتقال ۱۳۰ نفر از رشته دام‌پزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد بیان کرد: از عدد دقیق آن خبر ندارم، اما مواردی غیر موازین از انتقال رشته غیر پزشکی به پزشکی گزارش شده بود و باید اعلام کنم همکاران من در وزارت بهداشت در برابر هیچ تخلفی عقب نشینی نمی‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي کمبود پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده پزشک متخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند که این پرونده در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.   سیدمرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک، گزارش دانشگاه علوم پزشکی و نظریه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمان، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر درج تخلف در پرونده پزشکی، پزشک متخلف را به ۱۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری مشخص شد
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد