Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، علی رمضان‌پور روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال با تاکید بر اینکه ایجاد مزاحمت ،تشویش اذهان عمومی ،تنویر افکار ،نشر اکاذیب و ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قابل پیگیری قضایی است، افزود: برخورد با تخلفات فضای مجازی نیز نشدید شده است.

وی گفت: برخلاف نظر برخی افراد که فضای مجازی را خارج از هرگونه نظارت و کنترل اعلام می‌کنند، در حال حاضر این فضا کاملا کنترل شده و تحت نظارت بوده و درصورت دریافت شکایتی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برابر با مواد قانونی با تخلفات صورت گرفته در این فضا برخورد و متخلفان تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اعمال فیلترینگ تلگرام از سوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور حضور در این شبکه اجتماعی با استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن از سوی هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی دور زدن قانون و جرم محسوب شده و دستگاه‌های اجرایی و موسسات وابسته به دولت حق استفاده از این شبکه را در هیچ شرایطی ندارند.

وی با بیان اینکه تلگرام مخفی‌گاه مناسبی برای متخلفان فضای مجازی در کشور ایران اسلامی نیست، اظهار داشت: فیلتر این شبکه موجب کاهش ناهنجارهای اجتماعی و همچنین سهولت کار رصد ،شناسایی و برخورد قضایی با متخلفان فعال در این شبکه اجتماعی شده است.

او گفت: در حالی که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مجاز داخلی و یا خارجی در دسترس می‌توانند مورد استفاده فعالان فضای مجازی قرار بگیرند دلیل اصرار بر حضور در تلگرام به عنوان یک شبکه غیرمجاز منطقی نیست.

وی همچنین افزود: پرونده‌های کلاهبرداری دیجیتال در فضای مجازی و اینترنت افزایش یافته و فعالان فضای مجازی باید در استفاده از این امکان جدید و تکنولوژی ارتباط جمعی سریع دقت کامل را به خرج دهند تا از دام کلاهبرداران حرفه‌ای در امان باشند.

رمضان‌پور همچنین با اشاره به افزایش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در جامعه اظهار کرد: با توجه به پرونده‌های قضایی موجود در صورت اتفاق هرگونه کلاهبرداری خریدار و فروشنده ارزهای دیجیتال قابل شناسایی نبوده و در بیشتر موارد حتی در صورت تشکیل ،رسیدگی و صدور حکم برای این گونه پرونده‌های قضایی بدلیل مجهول بودن مکان فروشنده ارز

مال‌باختگان به پول خود نمی‌رسند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خلخال کلاهبرداری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم امیر جلالی علیه حمید لولایی/ خدشه به خاطرۀ خوش «خانه به دوش»

  عصر ایران؛ رضا صائمی- چند روزی است که ویدیویی از یک برنامه تاک‌شو اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که در آن «مریم امیر جلالی» نسبت به عکسی که مجری برنامه ازر«حمید لولایی» هم‌بازی سابقش به او نشان می‌دهد، واکنش منفی و بدگویانه دارد و با لحن تندی به او می‌تازد.

   این البته اولین بار نیست که شاهد متلک گویی و تکه انداختن یا بدگویی و ناسزای چهره‌های هنری یا سلبریتی‌ها به هم در فضای مجازی هستیم.

   برخی از آنها دعواهای خانوادگی خود را به فضای مجازی می‌آورند و برخی هم دعواهای حرفه‌ای و شغلی خود را. اختلافاتی که بازگویی و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر سوء تفاهم‌ها و تداوم این اختلاف‌ها می‌افزاید و به رواج خشونت کلامی و افزایش پرخاش گری های اجتماعی دامن می زند یا قبح اخلاقی آن را از بین برده و به عادی سازی کینه توزی می‌انجامد.

 

  چند سال پیش اکبر عبدی در یک مصاحبه تصویری، خطاب به مسعود فراستی از بدهکاری ۱۰۰ هزارتومانی او به خود گفته بود و طلب خود را مطالبه می کرد. 

  از این نمونه ها کم نیست که افراد مشهور و چهره های شناخته شده از تریبون رسانه ای برای تسویه حساب های شخصی یا عمومی کردن اختلاف های خصوصی خود بهره می برند که البته بیشتر واکنشی انتقام گرایانه است تا کنشی انتقادی.

  در این میان رقابت های رسانه ای هم که به دنبال جذب مخاطب و فالوور بیشتر است، تمهیدات خود را بر همین شکاف ها و اختلاف ها بنا می کند تا نان از جنجال آفرینی ها بخورد. 

  در همه جای جهان کنج کاوی نسبت به زندگی چهره های معروف و ستاره های هنری و ورزشی وجود دارد اما ورود به دعواها و جدل های شخصی می تواند به بی اعتباری جایگاه و منزلت اجتماعی و تصویر ذهنی مردم از خود آنها منجر شود و اعتماد عمومی به چهره های هنری و ورزشی را مخدوش   و فرهنگ رسواگری رسانه ای را ترویج کند. 

  این روحیه به جامعه هم تسری یافته و حالا که همه با تلفن همراه شان یک رسانه در اختیار دارند، پته یکدیگر را در شبکه های اجتماعی روی آب ریخته و به تقویت جدال های پرخاش گرانه دامن می زنند و پیامدش تقویت آسیب های روانی و اجتماعی در سطح جامعه است و افروختن آتشی که دودش به چشم همه می رود و می تواند مصداقی از «ابتذال شر» هانا آرنت باشد.

   ضمن اینکه این شیوه های مصاحبه گری که به سمت نوعی افشاگری یا رسواگری سوق پیدا می کند از منظر اخلاق رسانه ای هم مردود است.

   متاسفانه در چند سال اخیر به ویژه در برخی برنامه های فارسی زبان ماهواره ای، برخی با تکیه بر یک «پاپاراتزی جعلی» از مرز رسانه های زرد هم عبور کرده و به زعم خود با افشاگری هایی از زندگی سلبریتی ها و روابط شان که بسیاری از آنها مبتنی بر واقعیت هم نیست، به آلوده کردن فضای رسانه و شبکه های اجتماعی پرداخته و الگوهای خطرناکی را در این حرفه ترویج کرده اند.

   نمونه بارزش فردی است که زندگی و ذهن و روان خیلی ها را مختل کرده است.

   توسعه شبکه های اجتماعی و بالطبع گسترش برنامه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی و رقابت بین آنها در جلب مخاطب، موجب شده تاالتزام به اخلاق رسانه ای کاهش یافته و آنها با منطق«هدف وسیله را توجیه می کند» تولید محتوا را مبتنی بر صرف منطق جلب مخاطب بیشتر طراحی کرده و به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آن توجه نکنند. 

  نشان دادن عکس و اظهار نظر مهمان برنامه درباره آن از حیث برنامه سازی جذاب است، به شرطی که این جاذبه با ورد به حریم شخصی آدم ها دافعه برانگیز نشود. اختلاف نظر یا تنش و دعوا در هر قشری وجود دارد اما رسانه ای کردن آن و بسط آن به فضای مجازی، نه تنها دردی را دوا نمی کند که خود یک درد است. در این مورد خاص، مسئله این نیست که حق با خانم امیرجلالی است یا نه، مسئله بر سر بیان آن جلوی دوربین و در شبکه های اجتماعی با مخاطب انبوه است. همانطور که اقدام حمید لولایی در برنامه ای دیگر به بهانه شوخی یا تکه پراکنی به خانم امیرجلالی پسندیده نیست و رفتار ایشان هم قابل نقد است. این گونه کنش و واکنش ها، برنامه های گفت وگو محور را به بگو مگویی مخرب تبدیل می کند که پشت جذابیت رسانه ای آن، آسیب های اجتماعی و اخلاقی نهفته است.

  این دو بازیگر در جهان نمایشی درام و حافظه مخاطب به مثابه زوجی شناخته شده اند که اگرچه خانه به دوش بودند اما با وجود تنش ها و دعواهای زن و شوهری، همواره پشت هم بوده و تصویری از هم دلی را به نمایش گذاشتند. 

 تصویر مردم از این دو بازیگر خاطرات خوشی است که از همکاری آنها شکل گرفته اما جنجال هایی از این دست، آن تصویرهای خوش را به تصورهای تلخی تبدیل می کند که در پس آن،هم حرمت هنر شکسته می‌شود، هم منزلت هنرمندان. جای گله و شکایت پشت صحنه است نه جلوی صحنه. 

   یادمان نرود حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده‌های قضایی اردبیل به داوری
  • جزئیاتی تازه درباره پرونده جنجالی غزاله و آرمان و ردپای آن در سینما
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
  • تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان
  • مریم امیر جلالی علیه حمید لولایی/ خدشه به خاطرۀ خوش «خانه به دوش»