Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@06:59:15 GMT

۷۰ درصد سدهای استان همدان پر است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۸۲۰۹

۷۰ درصد سدهای استان همدان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه وضعیت منابع آبی امسال خوب است، گفت: خوشبختانه در حالیکه ۷۰ درصد مخازن سدهای استان پر است، وارد سال آبی جدید شده ایم.

منصور ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در پاییز بارندگی‌های استان نرمال خواهد بود، اظهار کرد: آغاز بارندگی‌ها از نیمه دوم مهرماه پیش‌بینی شده به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود طی ۱۰ روز آینده ۱۰ میلیمتر بارندگی در استان همدان رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته بارندگی استان همدان کم بوده است البته بیشتر بارندگی استان همدان از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد حجم سد اکباتان پر آب است به‌طوریکه ۲۴ میلیون مترمکعب آب در این سد وجود دارد که به مصرف شرب می‌رسد.

ستوده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ ذخایر آبهای زیرزمینی در استان، خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۷۷۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پلمب شده که باعث صرفه‌جویی ۲۶۵ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از نصب ۴۵۹ دستگاه کنتور هوشمند در استان خبر داد و بیان کرد:  ۲۴۵۱ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی، ۱۲۸۳ دستگاه کنتور حجمی، ۱۴۲ دستگاه کنتور الکترومغناطیس و ۶۲۹ دستگاه کنتور در چاه‌های شرب نصب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای استان همدان ذخائر آبی انسداد چاه های غیرمجاز سد اکباتان همدان استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 204 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا بیست‌و پنجم فروردین 1403) در مجموع 22 میلیارد و 890 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 25 میلیارد و 570 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 10 درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، 14 میلیارد و 550 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی 14 میلیارد و 610 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، مقادیر تقریبا برابری را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود 30 میلیارد و 80 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، 60 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 40 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز بیست‌وپنجم فروردین 1402 بالغ بر 30 میلیارد و 50 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده برابری میزان ذخایر سدها با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درصد پرشدگی سدهای کردستان به ۷۱ درصد رسید
  • دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در آماده باش هستند
  • افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان/ ۴۳ درصد حجم مخازن سدها پُر است
  • پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
  • پیشرفت در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بار‌های مصرفی
  • هوشمندسازی ۷۸ درصد کنتور‌های برق بخش کشاورزی استان اردبیل
  • نصب ۸۸ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های آب در خراسان‌جنوبی
  • وضعیت بارندگی در همدان بهتر از میانگین کشوری است
  • افزایش ۳۵ درصدی بارندگی در استان همدان