Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی نورمحمدی ظهر دوشنبه در نشست تخصصی سبک زندگی (گام دوم) به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد سمنان ضمن بیان اینکه اجرایی شدن سبک زندگی ایرانی-اسلامی تهاجم فرهنگی را از بین می‌برد، ابراز داشت: برای مقابله با الگوهای نامطلوب سبک غربی باید خانواده‌ها را با الگوی سبک زندگی ایرانی-اسلامی آشنا کرد لذا ترویج این اصل نیازمند اصل مهم آموزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه کارکردهای تبعات منفی جامعه مدرن با شناخت دقیق از سبک زندگی اسلامی خنثی خواهد شد، افزود: نبود آموزش ازجمله عواملی که تحکمی بنیان خانواده را به مخاطره می‌اندازد لذا می‌بایست این الگوی زندگی ایرانی –اسلامی تبدیل به گفتمان عمومی شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه اکثر افراد با گفتمان مرتبط با جامعه قرآنی و خصوصاً سبک زندگی اسلامی آشنایی چندانی ندارند، ابراز داشت: در این مهم نیز حلقه مفقوده آموزش مسائل مختلف است که اگر مهم جریان سازی شود بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه امروز رفع خواهد شد.

نورمحمدی توجهی به مسائل تربیتی را ریشه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خواند و تصریح کرد: تبیین و تقویت سبک زندگی اسلامی و توجه به مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی لازمه موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی محسوب می‌شود که می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه پیروی از دستورات دینی موجب رسیدن انسان به کمال می‌شود، افزود: دستورات دین به همه امور زندگی فردی و اجتماعی فردی و گروهی انسان توجه دارد لذا برای رسیدن به سعادت و جلوگیری از بروز ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی می‌بایست این نوع سبک زندگی گسترش پیدا کند.

کد خبر 4745723

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سبک زندگی ایرانی اسلامی تهاجم فرهنگی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی شهرکرد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: تحقق وعده صادق و عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران علیه اسرائیل، دستاوردی بزرگ برای کشور در حوزه بین‌الملل و نمایانگر قدرت بازدارندگی ایران در منطقه است.

غلامرضا منتظمی در نشست تخصصی «وعده صادق» که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، در مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار شد، با بیان اینکه دنیا در حال عبور از پیچ تاریخی حساسی است که ایران آن را مدیریت خواهد کرد، گفت: جنگ کنونی جنگ جهانی بزرگ و بزرگترین جنگ تاریخ است که مسیر آینده بشر در آن تعیین تکلیف می‌شود.

وی این جنگ را با دیگر جنگ‌های تاریخ متفاوت دانست و از آن به عنوان جنگ ترکیبی با دو جبهه جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای یاد کرد.

سفیر سابق ایران در فرانسه و کنگو با اشاره به تمرکز ۹۰ درصدی اسرائیل بر جنگ نرم در غرب و ۱۰ درصدی آن در منطقه، بر ضرورت هوشیاری و فعالیت فعالان فرهنگی در جبهه دوم جنگ تأکید کرد.

 منتظمی پیروزی در جنگ نرم را نیازمند شناخت دقیق دشمن و برنامه‌ریزی بر اساس آن دانست و گفت: ما در منطقه پیروز جنگ هستیم، اما در حوزه بین‌الملل نیازمند تقویت جبهه فرهنگی هستیم تا بتوانیم در کنار سپاه پاسداران از ظرفیت گسترده حوزه فرهنگی و قدرت نرم استفاده کنیم.

وی با اشاره به درگیری نظامی ایران با اسرائیل در منطقه آن را در مقایسه با تهاجم فرهنگی اسرائیل از درجه اهمیت کمتری دانست.

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی افق‌نو با بیان اینکه اسرائیل در جنگ نرم باور‌های دینی و اعتقادات مردم ایران را نشانه گرفته است، بر ضرورت ظرفیت‌سازی فرهنگی برای مقابله با این تهاجم تأکید کرد.

منتظمی به نقش حاج نادر طالب‌زاده در جبهه جنگ نرم اشاره کرد و او را مصداقی از سردار سلیمانی در این عرصه دانست.

وی افزود: طالب‌زاده معتقد بود اسرائیل در جنگ نرم باور‌های دینی و اعتقادات مردم ایران را نشانه گرفته است.

سفیر سابق ایران در فرانسه و کنگو در پایان سخنان خود با اشاره به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق این عملیات را نشانه‌ای از قدرت ایران در مقابله با تجاوزات اسرائیل دانست.

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • نام گذاری دوم اردیبهشت ماه بنام روز شهرستان اهر
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • دوم اردیبهشت و روایتی از خانه‌تکانی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد
  • سکولاریسم جهانی و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عاملان بی‌حجابی هستند