Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آلمان با وجود تهدیدها و هشدارهای آمریکا می‌خواهد در پروژه نسل پنجم اینترنت خود با شرکت چینی هوآوی همکاری کند. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، با وجود هشدارهای آمریکا به آلمان درباره مشارکت با شرکت چینی هوآوی در پروژه نسل پنجم اینترنت اما برلین اعلام کرده است که  می خواهد در این راستا با این شرکت چینی همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه "تاگس اشپیگل"، دولت آلمان شرکت چینی هوآوی را در پروژه راه اندازی نسل پنج اینترنت خود کنار نمی زند.

روزنامه "هندلزبلات آلمان" این خبر را با استناد به پیش نویس فعلی آژانس شبکه های اینترنتی فدرال آلمان درباره الزامات امنیتی شبکه های اینترنتی منتشر کرده است. به این ترتیب یک بند در ابتدا برنامه ریزی شده که دسترسی به بازار هوآوی را در این پروژه مسدود می کند دیگر در این طرح پیش نویس گنجانده نشده است. این تصمیم دولت فدرال آلمان در روزهای آینده منتشر می شود.

به گزاش روزنامه "هندلزبلات آلمان" بخصوص مداخله صدر اعظم آلمان مانع از اتخاذ سیاست های سختگیرانه تری در این راستا شده است. بر اساس اظهارات محافل دولتی آلمان ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از سرشاخ شدن و ایجاد اختلاف با چین می ترسد.

آمریکا چندین بار درباره همکاری با شرکت هوآوی به آلمان هشدار داده بود.

واکنش آلمان نسبت به حمله به کشورهای عضو ناتو قاطع خواهد بودنابرابری درآمد و فقر روزافزون در آلمان

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین چند ماه پیش در نامه ای تهدید آمیز به وزارت اقتصاد آلمان تهدید کرد که در صورت مشارکت برلین با شرکت چینی هوآوی در ساخت نسل پنج اینترنت همکاری های اطلاعاتی خود را با این کشور کاهش داده و یا آن را محدود می کند.

 وزیر امور خارجه آمریکا  هم به کشورهای اروپایی درباره به کارگیری فناوری شرکت هوآوی هشدار داده بود.

دونالد ترامپ قانونی را امضا کرده است که دولت آمریکا را از معامله با شرکت هایی که فناوری هوآوی را به کار می گیرند منع می کند.

تا به حال کشورهای استرالیا و نیوزیلند از خواسته آمریکا درباره هوآوی تبعیت کرده‌اند.

"کورتیس اسکاپاروتی"، فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در اروپا هم چندی پیش اعلام کرده بود که اگر برلین بر همکاری با شرکت هوآوی تاکید کرده و شبکه های ارتباطی همراه نسل پنجم آن به بخشی از شبکه های ارتباطی نظامی آن تبدیل شود ناتو دیگر از این راه با همکاران آلمانی خود ارتباط برقرار نمی کند. به گفته وی این برای ما یک مشکل خواهد بود.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد

وال استریت ژورنال گزارش داد که واشنگتن در حال تهیه پیش‌نویس طرح تحریم بانک‌های چینی تسهیل‌کننده رابطه با روسیه است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه پرشمارگان آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایالات‌متحده در حال تهیه پیش‌نویس تحریم‌ها علیه برخی بانک‌های چینی برای قطع دسترسی آن‌ها به سیستم مالی جهانی است. گفته می‌شود واشنگتن با این اقدام قصد دارد چین را از حمایت روسیه برحذر دارد.

در گزارش این روزنامه آمده است: در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا قرار است این هفته به چین سفر کند، این سوال مطرح شده که آیا اقدام تهدیدآمیز جدید واشنگتن می‌تواند روابط تجاری چین و روسیه را خدشه دار کند.

بلینکن روز جمعه نیز در اظهاراتی مدعی شده بود که چین قطعات لازم برای ساخت تسلیحات روسیه را فراهم می‌سازد. وی ضمن بیان این ادعاها، پکن را به دلیل آنچه که تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات روسیه دانست، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین خواند.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار را بر چین افزایش داده و هشدار داده‌اند که واشنگتن آماده است تا علیه بانک‌های چینی که داد و ستد کالا‌های با کاربرد غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند، اقدام کند.

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد