Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: آگهی مزایده سهام آذرآب که مربوط به بانک کشاورزی است با شرایطی که عنوان شده در حال آماده شدن است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در جمع کارگران شرکت آذرآب که امروز در مجاورت ریل راه آهن شمال به جنوب تجمع کرده بودند، گفت: ما و شما در شرایط ایجاد شده برای این شرکت مقصر نیستیم و در واقع مسائلی که برای این شرکت پیش آمده به موضوعات مدیریت و سهامداری و دیگر بحث ها برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: حدود 26 تا 31 درصد از سهام آذراب متعلق به بانک کشاورزی، حدود 60 درصد سهام خرد و 10 درصد متعلق به فرد است.

وی با بیان اینکه طی 4 ماه گذشته دوبار آگهی مزایده آذراب منتشر شده ولی دولت در مرحله اول و بانک کشاورزی در مرحله دوم جلوی مزایده را گرفت، افزود: شنبه همین هفته جلسه ای با مدیرعامل بانک کشاورزی بعنوان سهامدار عمده آذرآب برگزار شد. در این جلسه بر اساس تجربیات قبلی و جلساتی که با نمایندگان کارگران برگزار شده بود، مذاکراتی با مدیرعامل بانک کشاورزی انجام شد و در این جلسه تاکید کردیم که اجازه نمی دهیم در جریان واگذاری سهام به اخذ یک تعهد بدون محتوا از سهامدار برای عمل به تعهدات بسنده شود.

آقازاده اظهار کرد: چند پیشنهاد مبتنی بر مشورت با نمایندگان کارگران و تجربیات قبلی به مدیرعامل بانک کشاورزی داده شد و عنوان شد که هر کسی که می خواهد سهام بانک کشاورزی را تحویل بگیرد باید توان اداره این شرکت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مسئله در شورای تامین هم مطرح شده و با دستگاه های ملی هم در این خصوص صحبت شده چراکه نقطه نظرات آنان نیز در واگذاری سهام این شرکت مهم است، گفت: یکی از شرط ها اینست که کسی که بعنوان سهامدار آذرآب انتخاب می شود باید با خود پول بیاورد و اولین مصرف این پول حقوق کارکنان این شرکت خواهد بود. این پول که قطعا مبلغ قابل توجهی است، در حسابی به نام سهامدار قرار گرفته و با نظر شورای تامین استان، صرف حقوق، هزینه های جاری، مواد اولیه و سرمایه در گردش شرکت خواهد شد.

آقازاده اظهار کرد: بر اساس شروط یاد شده، سهامدار باید حقوق حداقل 7 ماه کارکنان را در قالب همین پول از قبل تامین کرده باشد و ما پول را در حساب او ببینیم.

وی در خصوص دیگر شرط عنوان شده گفت: سهامدار باید تجهیزات سنگین و صنایع سنگین را بشناسد و در این حوزه کار کرده باشد و بتواند سفارش بگیرد و حساب های بانکی او نیز کاملا شفاف بوده و هیچ بدهی به سیستم بانکی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی نداشته باشد، چراکه آذرآب دارای بدهی سنگینی است.

آقازاده با بیان اینکه برخی مواقع شایعاتی درخصوص حمایت ویژه مسئولان استان از یک صنعت عنوان می شود که درست نیست، گفت: کارگران آذرآب برای ما هیچ فرقی با کارگران هپکو ندارند، اما شرکت های آذرآب و هپکو دارای تفاوت های اساسی هستند و ماهیت کار آنها نیز متفاوت است.

وی درخصوص این تفاوت ها گفت: وضعیت آذرآب از نظر کارگران و تجهیزات مطلوب است و سفارشات خوبی هم می تواند بگیرد. واحدهایی که خواستار تولیدات آذرآب هستند در کشور به قدری زیادند که اگر در سال 100 هزار تن هم تولید کند، آمادگی پذیرش محصولات تولیدی آن در کشور وجود دارد.

آقازاده با تاکید بر اینکه در آذرآب و برخی شرکت های استان مشکل مدیریتی وجود دارد، گفت: سهامداران هپکو و آذرآب هم بی مسئولیتی کرده و وظایف خود را به خوبی اجرا نکرده اند، در حالی که اگر آذرآب اراده کند 6 ماه بعد یکی از صنایع برتر و اولویت دار کشور خواهد بود.

وی از کارگران آذرآب خواست که وضعیت شرکت های هپکو و آذرآب را با هم مقایسه نکنند و با بیان اینکه در خصوص هپکو هنوز هم نگرانی داریم، گفت: شرایطی که امروز برای آذرآب ایجاد می کنیم در حال الگو شدن برای شرکت هایی مثل هپکو است که چنین مشکلاتی دارند.

آقازاده خواهان همراهی کارگران با مسئولان برای کمک به ادامه روند پیگیری ها و نتیجه گرفتن از اقدامات انجام شده شد و گفت: آگهی مزایده سهام آذراب که مربوط به بانک کشاورزی است با شرایطی که عنوان شده در حال آماده شدن است.

وی تاکید کرد: اگر کسی هم نباشد که این شرایط را عملی کند، دولت موظف است در مورد آذرآب شرایطی را ایجاد کند که امنیت شغلی کارگران تامین شود.

آقازاده خطاب به کارگران گفت: اجازه دهید شرایط را سخت بگیریم که هر کسی نتواند به عرصه سهامداری آذرآب وارد شود و در این خصوص حتما نمایندگان شما را در جریان خواهیم گذاشت، همچنین در جلسات بررسی صلاحیت ها و اهلیت های کسانی که آمادگی دارند سهام آذرآب را در اختیار بگیرند نمایندگان کارگران را دعوت می کنم و قول می دهم که با توجه به اینکه هم من و هم شما کارگران آذرآب را خوب می شناسیم آینده بسیار خوبی در انتظار آذرآب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذراب تجمعات کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‏واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مخالف سیاست‌های کلی و قوانین کشور از جمله مواد ۱۶و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و مصداق بارز بنگاه‌داری بانک‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی طغیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها قطعاً مخالف سیاست‌های کلی و قوانین کشور ازجمله مواد ۱۶و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و مصداق بارز بنگاه‌داری بانک‌هاست!

در سال جهش تولید با مشارکت مردم، آیا نمی‌شود باشگاه مردمی پرسپولیس را به خود مردم واگذار کرد؟

لطفاً آقای رئیس جمهور تجدید نظر کنند!»

کد خبر 745412

دیگر خبرها

  • تشریح آخرین اقدامات در حوزه جوانی جمعیت استان مرکزی
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است