Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نخستین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی موزه بین المللی طبس با تاکید براهمیت راه اندازی موزه طبس، گفت: حضرت امام خمینی (ره ) پس ازشکست سنگین حمله آمریکایی‌ها درصحرای طبس، با توجه به اهمیت این حادثه فرمودند، شن ها مامور خدا بودند و درصحرای طبس معجزه الهی اتفاق افتاده است، مقام معظم رهبری(مدظله) نیز تاکید فرمودند باید به واقعه طبس توجه شود اما کار پرهزینه و کم اثر انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز مسئولیت راه اندازی و افتتاح موزه بین المللی طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واگذارشده است، امیدوارهستیم بتوانیم ازهمه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی افزود: با دستور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، موزه بین المللی استکبارستیزی طبس، درتاریخ ۶/۲/ ۱۳۹۸به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واگذارگردید و با تصویب اعضای هیات مدیره موزه، مهندس محمد حسین جهانبخش به عنوان رئیس موزه بین المللی صحرای طبس منصوب شد. حضور مهندس محمد حسین جهانبخش یک ظرفیت بزرگی برای راه اندازی موزه طبس محسوب می شود، چون ایشان تجارب اداری و استادی بسیارخوبی دراین زمینه دارند و می توانند به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راه اندازی فاز اول موزه بین اللمللی استکبار ستیزی طبس کمک کند.

جعفری اظهار کرد: درنخستین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی موزه بین المللی طبس، مقررشد با همکاری استانداران سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی،  یزد، فرماندهان نظامی و انتظامی مناطق و ادارات کل بنیادحفظ و نشر آثارارزش های دفاع مقدس سه استان یزد و خراسان رضوی و جنوبی به عنوان استان های معین مشخص شدند.

وی با بیان اینکه قرار است خروجی برگزاری اینگونه جلسات به توسعه و احداث موزه بین المللی طبس منجر شود و فاز اول موزه بین المللی استکبار ستیزی صحرای طبس در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد، تصریح کرد: امیدوارهستیم بتوانیم موزه بین المللی طبس را به عنوان یک موزه طبیعی که معجزه ای عظیم در آن رخ داده است به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم و این موزه را توسعه دهیم.

وی در ادامه گفت: علاوه برآن باید ظرفیت‌سازی کنیم و مصادیق متعددی از جنایات آمریکا را درموزه استکبار ستیزی طبس به مردم نشان دهیم.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه قراراست فاز اول راه اندازی موزه استکبارستیزی طبس برای سال ۱۳۹۹ در صحرای طبس اتفاق بیفتد، بیان کرد: دراین جلسات مقررشده است، برخی ازمشکلات پیش روی و مطالعات ساخت موزه طبس شامل: تامین بودجه مورد نیاز، بررسی طرح اولیه راه اندازی فازاول موزه، استقراراورژانس، تامین آب شرب و بهداشتی مسجد شکر، برای گردشگران، ایجاد پاسگاه برای برقراری امنیت محیطی، کاشت درخت و ایجاد جنگل برای بیابان زدایی با همکاری سازمان مراتع و جنگل داری، زیبا سازی منطقه طبس جهت طبیعت گردی برای گردشگران، نصب دوربین های حفاظتی و امنیتی و دوربین های تردد شمارجهت رصد آماری روزانه بازدیدکنندگان، ایجاد تهمیدات رفاهی برای گردشگران، معرفی فعالیت های انجام شده حول محورموزه طبس با استفاده ازظرفیت های تبلیغاتی و خبری رسانه ها، طراحی کاروان های راهیان  نور به عنوان هدف گردشگری از موزه طبس، ایجاد زمینه احداث هتل برای جذب گردشگران خارجی (کویرگردی)، تا پایان سال ۱۳۹۸ مرتفع شود درهمین راستا نیزستاد برگزاری ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ نیز امروز مشخص شد تا کار را برای برگذاری مراسم با شکوهی در صحرای طبس پیگیری کنند.

کد خبر 4746534

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران طبس کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه معرفی کتاب اربعین 98 ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازار نشر اربعین حسینی گردشگری انقلاب اسلامی ایران نشر شهید کاظمی ادبیات کودک و نوجوان فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ طبق اعلام علی رویین تن، این مستند به فرمانده گردان میثم، سید ابوالفضل کاظمی فرمانده گردان لات‌های دفاع مقدس می‌پردازد. مردی که از هشت سال دفاع مقدس هشتاد سال حکایت داشت و طوطی شیرین شکن روایت های دلنشین جنگ بود.

رویین تن افزود: او در تمام هیات‌ها، زورخانه‌ها و مراسم‌ها از بچه های جنگ می گفت و چه شیرین می گفت. آخر هم پای بساط امام حسین(ع) شربت شهادت را لاجرعه سرکشید.

به گفته کارگردان فیلم دلشکسته، او کبوترها را یاران حسین (ع) می‌دانست و پرواز را از کبوترها آموخته بود.

کد خبر 844657 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم دفاع مقدس سینمای مستند سینمای ایران

دیگر خبرها

  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • نخل‌های قصر شیرین، نمادی از ایستادگی ایران در طول دفاع مقدس + فیلم
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیکر جانباز دفاع مقدس در آبادان تشییع می‌شود
  • شاخصه اصلی ارتش، ولایتمداری است