Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به افغانستان در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱۸ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۴۸۳ دلار بوده است.

او با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد از مجموع صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستان بوده است ادامه داد: میزان صادارت در ۶ ماهه نخست سالجاری از گمرکات استان به این کشور۴۶ میلیون و ۹۲هزار و ۴۹۰ دلار بوده که با توجه به ۳۴میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۷ دلار صادرات گمرکی در ۶ ماهه نخست پارسال رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان به افغانستان در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۷۲ میلیون و ۷۴۱هزار و ۹۹۳ دلار بوده که نسبت به ۷۱میلیون و ۹۱۰هزار و ۴۵ دلار سال گذشته رشد ۱۴۰ درصدی داشته است.

او اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی فعال شامل بازارچه‌های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است.

علاوه بر این بازارچه‌های مرزی جدید بش‌دلبر، تخت عدالت و شاهگل به ترتیب در شهرستان های نیمروز، هیرمند و زهک، بازارچه بدوکی میرجاوه در شهرستان میرجاوه و بازارچه میل ۴۶ در شهرستان سراوان نیز در این استان به تصویب هیات دولت رسیده و در مرحله آماده سازی قرار دارند.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات کالا به افغانستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی طهرانی مقدم ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه جاری، ۴۵۸ هزار و۷۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.

وی ادامه داد: از این میزان، تعداد ۴۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر ایرانی و هزار و ۹۳ نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که این ارقام، به ترتیب رشد ۷۹ و ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده به ستاد خدمات سفر، ۱۷ هزار و ۴۰۹ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، پنج هزار و ۴۷۳ نفر از طریق راه آهن و ۴۳۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که به ترتیب رشد ۲۷ و ۱۵و ۸۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گفته طهرانی‌مقدم، طی این بازه زمانی ۶۴۵ هزار و ۹۷۶ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان نیز محصولات صنایع‌‎دستی هنرمندان استان به فروش رسیده که در این بخش نیز رشد ۶۱ درصدی فروش به نسبت سال گذشته، ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط اعضای عضو ستاد خدمات سفر، از زمان شروع رسمی ستاد تا امروز با کاهش ۴۱ درصدی میزان تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.

کد خبر 6062944

دیگر خبرها

  • کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • افزایش ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان
  • رشد ۵۷ درصدی اهدای خون بانوان در سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • ‌ رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان
  • ‌ رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان بلوچستان
  • ثبت تخلف ۹ واحد صنفی و خدماتی در سیستان و بلوچستان