Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها و شرایط آب و هوایی، از آبان ماه کشور با ورود موج جدید ملخ صحرایی مواجه است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا درگاهی افزود: در سال زراعی گذشته، کشور از سمت شمال آفریقا و شبه جزیره عربستان مورد تهاجم آفت ملخ صحرایی قرار گرفت، با تمهیداتی که صورت گرفت این آفت مدیریت شد و امنیت غذایی کشور مورد تهدید قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بنا بر هشدار کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو با توجه به شرایط اقلیمی مساعد شمال شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان و همچنین پاکستان و هندوستان شرایط برای طغیان ملخ‌ها فراهم شده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها، از آبان ماه این آفت از طریق سیستان و بلوچستان وارد کشور می‌شود.

درگاهی گفت: در همین راستا برای ایجاد هماهنگی‌های لازم و اندیشیدن تمهیدات، نامه‌ای برای معاون اول رئیس جمهور نوشتیم که ایشان هم بر اساس این نامه، دستورات بسیار خوبی را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت کشور دادند تا در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم از طریق سازمان برنامه و بودجه و استانداران صورت پذیرد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۲ میلیون هکتار پایش و ردیابی شدند و در ۷۵۰ هزار هکتار مبارزه زمینی و هوایی صورت گرفت و پیش‌بینی می‌شود برای امسال نیز پایش در حداقل در همین سطح صورت پذیرد و عملیات مبارزه نیز در مساحتی به بزرگی ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار هکتار انجام شود.

رئیس سازمان نباتات تصریح کرد: عملیات مبارزه به ازای هر هکتار ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان هزینه دارد و به این ترتیب برای ۸۰۰ هزار هکتار مبارزه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی افزود: همه اعتبارات سازمان برای این مبارزه آماده است و از سوی دیگر در استان‌ها پیش بینی لازم صورت پذیرفته است و با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خوبی برای این موضوع در نظر خواهد گرفت.

درگاهی تاکید کرد: امیدواریم دغدغه اعتبار در این عملیات وجود نداشته باشد و همه انرژی سازمان صرف مبارزه با این آفت شود.

وی با اشاره به اینکه همه امکانات سازمان برای مبارزه با این آفت آماده است گفت: پیش بینی می‌شود بین دو تا سه هزار نفر نیروی انسانی برای مبارزه با این آفت وارد عمل شوند.

رئیس سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: امیدواریم با اقدامات به موقع، از آسیب رسیدن به عرصه‌های زراعی کشور جلوگیری شود.

آقای درگاهی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین دغدغه، خرید سم لازم است که بخشی از آن خریداری شده و با پیگیری استان‌ها بخش دیگر در حال خریداری است.

وی ادامه داد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد ۹ استان جنوبی کشور، درگیر این آفت شوند و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس و خوزستان سطح درگیری بالاتر و در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و خراسان جنوبی سطح درگیری پایین‌تر است.

آقای درگاهی گفت: از کشاورزان می‌خواهیم که همچون دوره گذشته در صورت مشاهده این آفت بلافاصله موضوع را به مراکز جهاد کشاورزی مناطق اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم برای کانون‌کوبی ملخ‌های صحرایی صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرایط آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگویی به تشریح آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل پرداخت.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (پنجشنبه، ۳۰ فروردین) در گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل پرداخت و گفت: پنج استان تحت تأثیر بارش‌های اخیر قرار گرفته‌اند که بیشترین آن را در استان سیستان و بلوچستان شاهد بودیم.وی با بیان اینکه در جنوب کرمان نیز بارش تندی در شب گذشته وجود داشت، افزود: طبیعتاً اضافه بر برکاتی که این بارش‌ها داشته و سدهای استان و استان‌های همجوار را پر کرده اما خسارات و مشکلاتی هم برای مردم عزیزمان به وجود آورده است.

وزیر کشور اظهار کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان ۵ شهرستان تحت تاثیر این قرار گرفت به گونه ای که دو راه اصلی را دچار مشکل کرد که انشالله امیدواریم تا شب این مشکل حل شود.وحیدی ادامه داد: ارتباط زمینی یک تعدادی از روستاها قطع بود که از طریق بالگردها امکانات به آن‌ها رسانده می‌شود، از اتفاقات خوب این حادثه آن بود که ما هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم.وی افزود: کسانیکه از نظر بهداشتی و درمانی نیازمند به کمک باشند، بالگردها و هلال احمر در حال رسیدگی هستند، در بعضی از روستاها که اتصال برق قطع شده است، وزارت نیرو مشمول به حل این مشکل است.

وزیر کشور تأکید کرد: مسئولان ما در منطقه برای حل مشکلات مردم حضور دارند و همه آن‌ها از همان لحظات اولیه در منطقه بسیج هستند.وحیدی با بیان اینکه امیدواریم راه‌ها تا امشب باز شود و بخش عمده اتصال برق نیز حل شود، گفت: تخلیه آب از منازل و تأمین اقلامی که دچار حادثه شده است، به سرعت جبران می‌شود.وزیر کشور در پایان گفت: بارشی که انجام شده نزدیک به ۲۷۰ میلی‌متر بوده که در نوع خود بسیار سنگین و بی‌سابقه بوده است ولی با این وجود تا به حال مدیریت شده است تا کمترین مشکل را برای مردم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • بازدید وزیر کشور برای دومین روز متوالی از مناطق درگیر سیل جنوب استان
  • عده‌ای از طرف شبکه‌های تقلب اجیر شده‌اند که در کنکور غایب باشند | یک روش ابداعی و پیچیده را برای مبارزه با تقلب آغاز کرده‌ایم
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش