Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@15:51:12 GMT

ترکیه توافق کرد‌ها با دمشق را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۸۸۹۲

ترکیه خبر توافق کرد‌ها با دولت سوریه را رد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ایلنور چویک، یکی از مشاوران ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به بی‌بی‌سی گفت: چنین توافقی صورت نگرفته و ارتش سوریه هم در مرز با ترکیه حضور ندارد.

او گفت: "اگر آن‌ها جایی در منطقه باشند جنوب مرز ترکیه و بیرون منطقه امن ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما داریم یک منطقه امن در داخل سوریه ایجاد می‌کنیم، به عمق سی کیلومتر و در طول مرز ترکیه؛ بنابراین آنچه ما الان می‌بینیم این است که آن‌ها می‌خواهند با تروریست‌های کرد یعنی یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه به توافق برسند، اما در حال حاضر همه این‌ها شایعه است. ما تحرک نیرو نمی‌بینیم. آن‌ها در مرز نیستند. ما در مرز هستیم. "

این در حالی است که دولت محلی شمال سوریه تحت هدایت کرد‌ها گفته است که ارتش سوریه به عنوان بخشی از توافق در طول کل مرز شمالی مستقر خواهد شد.

نیرو‌های دمکراتیک سوریه در بیانیه‌ای اعلام کردند که این توافق به آن‌ها کمک خواهد کرد "با این تجاوز مقابله کنند و نواحی‌ای که ارتش ترکیه و مزدورانش وارد آن شده اند را آزاد کنند. "

این حرکت همچنین "راه را برای آزادسازی باقی شهر‌های سوریه مثل عفرین که ارتش ترکیه اشغال کرده، هموار خواهد کرد. "

نیرو‌های ترکیه و شورشیان سوری مورد حمایت آن‌ها در سال ۲۰۱۸ بعد از عملیاتی دو ماهه، عفرین را از نیرو‌های کرد گرفتند.

توافق تازه نمایانگر یک تحول قابل توجه برای کردهاست که در پی از دست دادن حمایت نظامی آمریکا برای گرفتن کمک به دولت سوریه روی آورده‌اند.

هنوز معلوم نیست که دولت سوریه چه تعهدی داده است.

همزمان اعلام شده وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز قرار است تا امروز در لوکزامبورگ درخصوص حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه دیدار و گفتگو کنند.

ژان-ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، پیش از این جلسه گفته است که ما خواهان محکومیت مجدد حمله ترکیه هستیم و می‌خواهیم که تمامی کشور‌های اتحادیه اروپا تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه اعمال کنند.

وی همچنین گفت که خواستار برگزاری نشستی با آمریکا برای ایجاد یک نیروی مشترک بر علیه داعش است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال تابناک اردوغان ترکیه پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حماس رسماً انتقال دفاتر خود از دوحه به ترکیه را تکذیب کرد
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • حماس رسما انتقال دفاتر خود از دوحه به ترکیه را تکذیب کرد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد