Web Analytics Made Easy - Statcounter

میراشرفی با اشاره به اقدامات گمرک در مرزهای چهارگانه در ایام اربعین گفت: خوشبختانه با پیش بینی های صورت گرفته و کسب تجربه از سال های گذشته در خدمت رسانی به زائران، شاهد کمترین ‌مشکل در عبور و مرور آنها از مرزها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مهدی میراشرفی» امروز (دوشنبه 22 مهر) در بازدید از پایانه مرزی چذابه، در جمع خبرنگاران به اقدامات گمرک در تسهیل روند اربعین اشاره کرد و گفت: افتخار داریم در چهار مرز مهران، خسروی، شلمچه و چذابه به صورت 24 ساعته و تمام وقت با تمام تمهیداتی که از سال گذشته تاکنون اندیشیده شده به زائران حسینی خدمات رسانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه امسال توانستیم مرزها را به دستگاه های ایکس ری، چمدانی و پالتی مجهز کنیم افزود: استفاده از این ضمن اینکه کمترین ایستایی و توقف را برای زائران حسینی دارد، می توانیم به بهترین نحو کنترل های لازم را انجام دهیم که این راهپیمایی با کمترین مشکل انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با پیش بینی های صورت گرفته و کسب تجربه از سال های گذشته در خدمت رسانی به زائرین حسینی شاهد کمترین ‌مشکل در عبور و مرور از مرزها هستیم اضافه کرد: نیروهای مستقر در مرز همیشه فعال هستند ولی برای ایام اربعین حسینی که مراجعه به مرزها افزایش دارد از سایر گمرکات نیروها را به مرزها مامور می کنیم.

 

وی عنوان کرد: از تمامی گمرکات کشور بیش از 100 نفر از نیروهای خود را در ایام‌ پیاده روی اربعین و روزهای پایانی ماه صفر به چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی اعزام‌ می کنیم که بتوانند برای سهولت، سرعت و کنترل بیشتر و بهتر به زائران خدمات ارائه دهند.

 

میراشرفی با بیان اینکه در این مدت همه همکاران، نهادها و سازمان ها هماهنگی ویژه ای در ایام‌ اربعین برای خدمت رسانی با یکدیگر داشته اند ابراز کرد: به تدریج وضعیت زیرساخت ها مناسب تر می شود تا در سنوات آینده خدمت رسانی بهتری انجام شود.

 

وی با اشاره به انجام تشریفات خروج موقت خودروها از یک ماه قبل اذعان داشت: از هموطنان درخواست داریم کسانی که برگه خروج موقت سواری از گمرک را دارند اگر کشور عراق به دلیل ترافیک از ورود خودرو آنها ممانعت می کند اصلا اصرار به ورود نداشته باشند چون این‌ ممانعت عمدتا برای مدیریت جمعیت است.

 

رئیس کل گمرک ایران خاطر نشان کرد: در خصوص ورود و خروج ارز و سایر کالاهای ممنوعه اطلاع رسانی های لازم از پیش انجام شده و زائران حسینی بدون مشکل در حال خروج هستند و در این زمینه مساله حادی گزارش نشده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت صادرات و واردات در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و تاکید کرد: در این مدت 70 میلیون تن صادرات غیرنفتی به ارزش 20 میلیارد و 900 میلیون دلار به کشورهای مختلف داشتیم که نسبت به مدت مشابه 22 درصد رشد داشته است.

 

وی ادامه داد: این نشان می دهند علیرغم اینکه بدخواهان این کشور فکر می کردند با تحریم های ظالمانه می توانند این کشور را محدود کنند، هر چند تروریست اقتصادی آمریکا شاید آسیبی به بخشی هایی از اقتصاد وارد کند ولی این کشور آنقدر بضاعت دارد که رشد 22 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته را رقم بزند.

 

میراشرفی یاد آور شد: همچنین در بحث واردات 16 میلیون تن کالا وارد به ارزش 21.3 میلیارد دلار داشتیم که از این کالاهای وارداتی 10 میلیون تن کالای اساسی و 6 میلیون تن نیز مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بوده است.

 

وی اظهار کرد: معمولا بعد از ایام اربعین راهپیمایی ۲۸ صفر را در پیش داریم که شاید حجم آن به اندازه فعلی نباشد اما گاهی مواقع در چهار مرز با برخی محدودیت ها از نظر سرویس تجاری رو به رو هستیم ‌و پس از این 2 راهپیمایی به روال عادی صادرات و واردات بازمی گردیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد مسجد شیراز اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا گمرک ایران خدمات رسانی به زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس کل دادگستری استان مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان بر اهمیت و ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضایی در دادگستری استان تاکید کرد و گفت: در راستای نیل به اهداف سند تحول قضایی فرایند به رسیدگی پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان و با دقت فراوان انجام شود.


عباس پوریانی افزود: سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی سال۱۴۰۳ باید به صورت مشخص برای هریک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم
وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای موضوعات و بند‌های مختلف سند تحول قضایی دراستان باید در اسرع وقت فراهم و تبیین شود و مهم‌ترین و اثربخش‌ترین راهکار‌های سند تحول به صورت منظم در دستور کار هریک از مجریان و معاونان قرار گیرد
دکتر پوریانی به اهمیت ایجاد انگیزه درهمکاران قضایی و اداری اشاره کرد و گفت: بی شک اجرای درست سند تحول نیازمند انگیزه وهمت همکاران دادگستری استان است بر این اساس، توجه به همکاران و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای مسئولیت‌های محول شده در سند تحول ضروری است.
وی همچنین اهمیت همکاری و تعامل بخش‌های مختلف بدنه دستگاه قضایی در اجرایی شدن سند تحول را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: انجام هریک از تکالیف محول شده در سند تحول به عهده همه ما است و باید پاسخگوی تک تک بند‌های مقرر در سند تحول باشیم.
رییس کل دادگستری استان مازندران افزود: درحوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید ازدستگاه‎های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی مطالبه گری و ازهمه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا دستگاه‌های مختلف به وظیفه خود به‎ درستی عمل کنند و درپی آن زمینه‎های بروز ناهنجاری‎های مختلف در جامعه وتشکیل پرونده‌های مختلف شکل نگیرد.
دکتر پوریانی همچنین بر اهمیت اجرای احکام قضایی، تقویت جایگاه دادسرا، به کارگیری قضات شجاع، انقلابی و نترس در دادسراها، مدیریت درست پرونده‌های قضایی، اتخاذ راهکار‌های مناسب در جهت کاهش اطاله دادرسی، رفع مشکلات مردم و همکاران قضایی تاکید کرد
شایان ذکر است سومین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان مازندران با حضور کلیه اعضا و به منظور بررسی سند تحول قضایی و چگونگی اجرایی شدن برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار و در ابتدای جلسه هریک از اعضا به بیان نظرات و راهکار‌های پیشنهادی خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن (فیلم)
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس