Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:44:38 GMT

هوای تهران ۵ درجه گرم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۹۱۰۸

هوای تهران ۵ درجه گرم می‌شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره  کل هواشناسی استان تهران، امروز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و در پاره ای نقاط(بخصوص ارتفاعات و بخش های شمالی استان) گاهی رگبار باران و وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

فردا بعدازظهر هم در ارتفاعات احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای‌ دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به ترتیب (۲۳ و ۱۴)، (۲۵ و ۱۵)، (۲۶ و ۱۶)، (۲۷ و ۱۶ ) و (۲۷ و ۱۶) درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ورامین با ۲۷ درجه و فیروزکوه- امین آباد با ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

تهرام/۸۱۳۸//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان تهران افزایش دما اداره کل هواشناسی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: شدت ناپایداری‌های بیشتر به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و طی روز یکشنبه مورد انتظار است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز بعدازظهر با گذر امواج ناپایدار شاهد ناپایداری‌هایی خواهیم بود که این شرایط در ساعاتی و اوایل شب تا روز یکشنبه دوم اردیبهشت، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس از روز دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار به تدریج تا پایان هفته آینده جوی ناپایدار خواهیم داشت، از این‌رو امروز وضعیت جو صاف از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و رگبار پراکنده و رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: این شرایط تا روز یکشنبه بدین منوال است و از روز یکشنبه شرایط افزایش ابر، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای و رگبار و رعدوبرق و در نواحی غربی و شمالی احتمال پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب تا پایان وقت شنبه یکم اردیبهشت در استان گفت: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد گردوخاک همراه است.

امینی ادامه داد: طی این مدت مناطق جنوبی و غربی استان به ویژه بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار، چادگان، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد، نائین، اصفهان، نطنز، دهق تحت تأثیر این سامانه است.

وی از مخاطرات احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی و نهال و درختان آسیب‌پذیر، محصولات باغی و زراعی هشدار داده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی، توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 745980

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  • تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • هوای کرمانشاه تحت تاثیر امواجی ناپایدار
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها