Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@18:04:02 GMT

داستان زندگی پیامبر(ص) و صدر اسلام برای نوجوانان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۹۲۰۷

داستان زندگی پیامبر(ص) و صدر اسلام برای نوجوانان

مصطفی خرامان از نگارش سه کتاب داستان درباره زندگی پیامبر اسلام(ص) و صدر اسلام برای گروه سنی نوجوان خبر داد که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشرمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مصطفی خرامان، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در زمینه نگارش کتاب گفت: سه کتاب داستان با عنوان «پسری از کلب»، «ابوذر غفاری» و «سلمان فارسی» را برای گروه سنی نوجوان مدنظر دارم که قرار است در قالب مجموعه «رمان نوجوان امروز» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: نگارش کتاب داستان «پسری از کلب» به پایان رسیده و تحویل کانون داده شده و کتاب «ابوذر غفاری» نیز تا آخر مهر تحویل داده می‌شود. کتاب سوم نیز که «سلمان فارسی» است در بهمن‌ سال ۱۳۹۸ تحویل داده خواهد شد.

 

خرامان با اشاره به این‌که باید این سه کتاب با هم منتشر شوند، توضیح داد: این کتاب‌ها به ترتیب داستان پیامبر(ص) تا بعثت، داستان پیامبر(ص) تا هجرت و داستان پیامبر و نبردهای مسلمانان را روایت می‌کنند. در واقع این سه کتاب به موضوع صدر اسلام می‌پردازند.

 

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان تأکید کرد: هر سه کتاب مدنظر داستان هستند و به تاریخ‌نگاری نپرداخته‌اند زیرا داستان زندگی پیامبر(ص) بسیار جذاب است و سعی کرده‌ام در این سه کتاب اطلاعات داستانی جذابی را به نوجوانان ارائه دهم تا بهتر فضای آن روزها و جزییات زندگی پیامبر را بشناسند.

 

وی در زمینه نگارش کتاب‌های داستانی درباره اسلام و شخصیت‌های مذهبی و دینی برای نوجوانان تصریح کرد: ما تا به حال بیشتر درباره شخصیت‌های برجسته مذهبی و ائمه و معصومین، تاریخ‌نگاری کرده‌ایم و یا زندگی‌نامه نوشته‌ایم. این در حالی است که داستان‌نویسی در این خصوص بسیار تأثیرگذار است.

 

خرامان در پایان سخنان خود یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموعه «رمان نوجوان امروز» پیشتاز بود و خیلی چیزها را تغییر داد و در این زمینه هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. کانون می‌تواند زمینه‌ساز این تفاوت و ارائه کارهایی جدید باشد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های مساجد حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه موکب اربعین مسجد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اجتماعی استان که با حضور کمالوندی معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ اظهار کرد کرد: آمارهایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیرخانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

استاندار کرمانشاه، مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیازها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

صحرایی یادآور شد: استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که نیازمند برنامه‌های فرهنگی مناسب هستند و بخشی از این نیازها را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: پرداختن به کارهای عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

وی تاکید کرد: مسئولین شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند.

در ادامه این نشست فرماندار هرسین گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این شهرستان و مشکلات مرتبط با این حوزه را ارائه کرد.

کد خبر 6081568

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه