Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسمی در سوریه از خروج حدود ۱۵۰ نظامی آمریکایی از طریق یک فرودگاه غیرقانونی در استان الحسکه، خبر دادند. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حدود 150 نظامی آمریکایی، سوریه را از طریق فرودگاه غیرقانونی «رحیبه» در حومه المالکیه به سمت عراق ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم دیپلماتیک آمریکا شمال سوریه را ترک کرد

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور دستور داده است نیروهای آمریکایی برای پرهیز از ورود به درگیری «غیرقابل توجیه»، از شمال سوریه خارج شوند.

وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته به شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» گفت که با ترامپ شامگاه شنبه گفت‌وگو کرده و طبق دستور او، قرار است کمتر از یک‌هزار نیروی آمریکایی شمال شرق سوریه را ترک کنند.

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از چهارشنبه گذشته آغاز شده و طبق اعلام مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، شمار غیرنظامیانی که در چند روز اخیر در منطقه کشته شده‌اند عصر یکشنبه به حدود 60 تن رسید و در این مدت بیش از 13 هزار تن نیز آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات سوریه آخرین تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد