Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حجت‌اله علم‌الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه صبح امروز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدگاه فکری و اعتقادی افراد در امر پژوهش مهم است

حجت الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت یک گروه جوان در پژوهشگاه قوه قضاییه، اظهار کرد: نیروی جوان، پر انرژی است و تعلقات دنیوی حداقلی دارد، به همین علت می‌تواند از نعمت جوانی خود به نحو احسن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت‌های پژوهشی را از مسائل حیاتی، زیربنایی و کلیدی کشور دانست که نتایج آن‌ها باعث خواهد شد کشور در روشنایی و با بینایی حرکت کند.

معاون دستگاه قضایی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پژوهشی درست و با تعمق نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت، افزود: ندانم‌کاری و جهل در انجام فعالیت‌ها، ما را دچار خسران بزرگی می‌کند و دقیقاً به همین دلیل نقش و جایگاه پژوهشگاه مهم و حیاتی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با انتقاد از بی‌توجهی به برخی مفاهیم اسلامی در برخی قوانین ادامه داد: لازم است به مفاهیم مورد توجه اسلام‌خواهان بیشتر توجه کنیم. ما نباید از محکمات اسلام کوتاه بیاییم، لذا در نظر گرفتن دیدگاه فکری و اعتقادی افراد در امر پژوهش بسیار مهم است.

معاون اول دستگاه قضایی با ضروری دانستن وجود دیدگاه اسلامی در پژوهشگران از ریاست پژوهشگاه قوه قضاییه خواست مبنای برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند که با تغییر مدیریت‌ها، به مبانی و ساختار اصلی موجود خدشه‌ای وارد نشود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی در پژوهش‌ها، گفت: فعالیت‌های پژوهشی نیازمند اولویت‌بندی هستند و باید شاهد محصولات کاربردی و معقولی از این فعالیت‌ها در پژوهشگاه باشیم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه نیازی نیست تمام طرح و برنامه‌ها همزمان پیش رود، بلکه باید با انتخاب اولویت‌ها جلو رفت، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر امروز نیازمند آن هستیم تا در دستگاه قضایی به تمامی ابعاد یک موضوع توجه شود و تنها به بعد حقوقی موضوع نپردازیم.

پژوهشگاه قوه قضاییه می‌تواند حلقه واسط نخبگان و دستگاه قضا باشد

علم‌الهدی در این دیدار با تأکید بر اینکه پژوهشگاه قوه قضاییه می‌تواند حلقه واسط نخبگان و دستگاه قضا باشد، اظهار کرد: امروز بسیاری از دانشگاهیان و نخبگان علاقه‌مند هستند از طریق همکاری با پژوهشگاه قوه قضاییه به دستگاه قضا کمک کرده و در رویکرد جدید و تحولی قوه قضاییه ایفای نقش کنند.

ریاست پژوهشگاه قوه قضاییه با اعلام آمادگی نسبت به انجام فعالیت‌های پژوهشی برای بخش‌ها و معاونت‌های مختلف دستگاه قضا ادامه داد: در این زمینه می‌توان با تشکیل کمیته مشترک و تعریف موضوعات پژوهشی ذیل این کمیته اقدامات مفیدی انجام داد.

بیشتر بخوانید: توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در مورد علت تغییر عنوان اتهامی متهمان پرونده محیط زیستی‌ها

وی با پیشنهاد ادغام مراکز پژوهشی موجود در قوه قضاییه در قالب شورای پژوهشی بر لزوم گردآوری نتایج پژوهشی توسط پژوهشگاه تأکید کرد و گفت: پژوهشگاه این توانایی را دارد که پل ارتباطی بین نخبگان و قوه قضاییه باشد تا هم نخبگان از ظرفیت قوه قضاییه بهره ببرند و هم دستگاه قضایی از ظرفیت نخبگان منتفع شود.

علم الهدی با اعلام خبر عملیاتی‌شدن برنامه‌ریزی‌های علمی و آموزشی پژوهشگاه طی ماه‌های آینده، ادامه داد: پژوهشگاه در اولین قدم به دنبال جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

ریاست پژوهشگاه قوه قضاییه یکی از اولویت‌های اصلی این پژوهشگاه را تربیت مدیران آینده قوه قضاییه دانست و گفت: برای این منظور ما به دنبال جذب نخبگان و هیئت علمی در بدنه دستگاه قضایی کشور هستیم.

ضرورت تعریف پیوست پژوهشی برای گزارش‌‎های حقوقی – قضایی

حامد نیکو نهاد معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه نیز در این دیدار اظهار کرد: پژوهشگاه به دنبال آن است که کار‌های تخصصی در معاونت‌های قوه قضاییه با تمرکز بیشتر انجام شود. امروز تمام معاونت‌ها و بخش‌های مختلف قوه قضاییه معتقد هستند اگر فعالیت‌های حقوقی-قضایی پیوست پژوهشی به همراه داشته‌باشند، می‌توانند موثرتر واقع شوند.

وی با تأکید بر نقش کلیدی پژوهشگاه در وصل کردن نخبگان و دانشجویان به بدنه قوه قضاییه ادامه داد: تا به امروز از ظرفیت دانشگاهیان در قوه قضاییه کمتر استفاده شده‌است و پژوهشگاه می‌تواند از این ظرفیت برای حل مسائل و مشکلات این قوه استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: رویکرد ما بهره گیری هر چه بیشتر از توان نخبگان در مجموعه های وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر از حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور بیش از هزار شرکت در حوزه وزارت نیرو فعال هستند که زمینه فعالیت ۸۰ درصد از این شرکت ها نیز در حوزه برق است.

کارگر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته است، اظهار کرد: عمده این موفقیت در گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه آب و برق خود را نشان داد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون ۶۰ نفر جذب شده اند و فرآیند جذب ۱۲۶ نفر نیز در حال انجام است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به سرعت گرفتن جهاد آبرسانی به روستاها در کشور اشاره کرد و گفت: رکورد زنی در کاهش اجرای پروژه‌ها از نظر زمانی، از دیگر موفقیت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است. همچنین وزارت نیرو در حوزه نظام بهره وری طی ۲ سال گذشته رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی کسب کرده است.

شایان ذکر است، به منظور تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا نظام حکمرانی کشور، طرح جذب نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی به همت بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شود، در این طرح نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی و برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس آخرین مدرک تحصیلی، امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تأیید کارگروه تخصصی انجام می‌شود.

متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (بر اساس آخرین مدرک تحصیلی) و احراز سایر شرایط، از مزایای این تسهیل بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6085062 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • ایران در جمع قدرت‌های فضایی؛ پرتاب موفق ثریا، مهدا و پارس
  • از احساس احیای زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد خاش تا حمایت از فعالیت دانش‌بنیان