Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم فرهنگ سازی، پیشگیری و حرکت بر مدار قانون در انتخابات تاکید کرد. تاریخ انتشار: 14:58 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۶۸۰

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اولین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اردبیل با حضور مسئولان عالی قضایی استان، مدیران دستگاه‌ها، نهاد‌ها و اصحاب رسانه در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در خصوص این جلسه گفت: آنچه در دستور کار دستگاه قضایی استان بر اساس سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه در حوزه انتخابات قرار دارد، ایجاد هماهنگی و تلاش همه مجموعه‌ها با محوریت دادگستری کل استان برای پیشگیرانه از هر گونه تخلفات و جرائم انتخاباتی است.

وی افزود: مسلما پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی با فرهنگ‌سازی نسبت به موضوعات دخیل در امر انتخابات محقق می‌شود؛ بنابراین برای رسیدن به این منظور برنامه‌های مختلف و متنوعی را در این عرصه برای کاندیدا‌ها و شهروندان و همچنین مجریان و ناظران از طریق ارایه آموزش‌های حقوقی و قانونی، حضور‌های میدانی و رصد‌هایی که از ناحیه دستگاه قضایی صورت خواهد گرفت در این ایام پیش رو خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نکته مهم در برگزاری انتخابات بحث نظارت بر فضای رسانه‌ای و فضای مجازی است آن است که تلاش می‌شود در قدم اول با نگاه پیشگیرانه و آموزش‌های توجیهی و ارشادی از بروز تخلفات جلوگیری شود لذا در قدم بعدی در صورت وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی دستگاه قضایی با قاطعیت و جدیت با متخلفان برخورد می‌نماید.

وی افزود: در این راستا شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در دادسرا‌ها و دادگاه‌های کیفری تشکیل شده است.

عتباتی در ادامه با اشاره به ظرفیت نهاد‌های فرهنگی، نشریات و رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها و نشریات می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و بر گزاری سالم انتخابات نقش خود را بخوبی ایفاء نمایند.

وی گفت: نهایتاً تلاش می‌شود که اقدامات و عملکرد تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها طبق منویات مقام معظم رهبری، زمینه و بستر لازم برای مشارکت حداکثری و قانون‌مند مردم در انتخابات، بدون وقوع هیچگونه جرایم و تخلفات فراهم نماید.

سپس خدادادی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به لزوم اهمیت برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: انتخابات یکی از دستاورد‌های اصلی انقلاب محسوب شده و ثمره خون شهدا است که به ما سپرده شده است لذا باید امانتدار خوبی بوده و با برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم از آرای مردم صیانت کنیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در ادامه هدف اصلی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی را فراهم آوردن فضای سالم برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود معرفی کرد و یادآور شد: مردم پایه‌های استواری انقلاب هستند و مشارکت گسترده آنان در انتخابات تمام توطئه‌ها و نقش‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

وی در ادامه به اهم تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: سیاه نمایی و تخریب چهره نظام به منظور اخذ آراء، استفاده از امکانات دولتی و موسسات عمومی به نفع کاندیدای خاص، تخریب و توهین به رقبای انتخاباتی، دخالت در امر انتخابات، تبلیغات زود رس و خارج از موعد قانونی، خرید و فروش آراء و اخلال در نظم را از جمله تخلفات و جرایم انتخاباتی دانست که در صورت مشاهده آن دستگاه قضایی بدون هیچگونه مماشاتی با متخلفان برخورد می‌نماید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوقی و قضایی پیشگیری دستگاه قضایی جرائم انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی مصطفی مرادیان نژاد را به عنوان «مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان» منصوب کرد.

«روح الله ابوطالبی» مدیرکل سابق این اداره کل نیز به‌عنوان مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان منصوب شد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به «مصطفی مرادیان‌نژاد» آمده است:

«با عنایت به لزوم پیگیری و نظارت جهت جلوگیری از هرگونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و شناسایی انواع تخلفات شهری و راه‌های مقابله با آن به‌منظور تحقق عدالت اجتماعی، با توجه به پیشنهاد معاون محترم خدمات شهری و با عنایت به شناختی که از تجارب و توانمندی‌های شما دارم، جنابعالی را به سمت مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب، با نگاهی تحول آفرین و ارتباط مؤثر با شهروندان و با رعایت عدالت و انصاف، در ارائه خدمت صادقانه به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با استفاده از تجارب همکاران در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 745479

دیگر خبرها

  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی