Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@08:06:45 GMT

ولادیمیر پوتین وارد عربستان سعودی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۹۶۹۴

صراط:

«ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار و پس از ۱۲ سال وارد عربستان سعودی شد. سفری که از دو سال گذشته برنامه‌ریزی برای انجام آن صورت می‌گرفت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی مراسم استقبال از رئیس‌جمهور روسیه را بی نظیر توصیف کرده‌اند که نشان از اهمیت این سفر برای سعودی‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین به مدت ۲۴ ساعت در عربستان خواهد ماند

به نظر می‌رسد بحث در خصوص نفت و همکاری‌های اقتصادی محور رایزنی‌های رئیس جمهور روسیه در این سفر باشد. پوتین روز گذشته به شبکه العربیه گفت که عربستان سعودی بازیگر مهمی در زمینه انرژی جهانی است.

به گفته منابعی در ریاض، شاه سعودی و رئیس‌جمهور روسیه قرار است در خصوص همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف گفت‌و‌گو و درباره موضوعات منطقه‌ای، به خصوص سوریه، یمن، خلیج فارس و فلسطین رایزنی کنند.

«یورس اوشاکوف» معاون پوتین پیش از این به رسانه‌ها گفته بود که در جریان این سفر قرار است توافقنامه‌های تجاری و اقتصادی امضاء شود. مدیر صندوق سرمایه‌گذاری روسیه نیز حجم این قراردادها را دو میلیارد دلار ذکر کرده است.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی شب گذشته، سفر پوتین را تاریخی دانست و مدعی شد که رابط مسکو و ریاض در چهار سال گذشته شاهد تحول بوده است. او همچنین از تصمیم روسیه برای ایجاد شعبه صندوق سرمایه‌گذاری روسیه در ریاض خبر داد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد