Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمیتری پسکوف در واکنش به پرسش خبرنگاران در خصوص درگیری احتمالی روسیه و ترکیه در سوریه این مطلب را بیان کرد و گفت: برخورد نظامی میان روسیه و ترکیه در سوریه رخ نخواهد داد.

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: حتی نمی خواهیم تصور کنیم که امکان برخورد نظامی میان افراد ما و نظامیان ترکیه در سوریه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: برای جلوگیری از هرگونه حادثه، کانال‌های ارتباطی زیادی بین ارتش روسیه و ترکیه بوجود آمده است و پیشتر درباره این مساله با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌ایم.

گفتنی است، نزدیک به چهار سال پیش یک جنگنده آمریکایی ترکیه، بمب افکن سوخوی روسی را در هنگام پرواز در شمال سوریه سرنگون کرد و خلبان روس گریخته از این حادثه بر روی زمین با تروریست ها روبرو شد و دست به عملیات انتحاری زد که طی آن خود و چند تروریست را کشت این مساله نزدیک به یک سال روابط ترکیه و روسیه را متشنج کرد تا اینکه رجب طیب اردوغان راهی روسیه شد تا از ولادیمیر پوتین دلجویی کند.

روسیه بارها نسبت به عواقب عملیات نظامی ترکیه در سوریه هشدار داده و آن را رویدادی خطرناک دانسته است.

الکسی باکین رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه به تازگی ضمن هشدار در مورد امکان وقوع فاجعه انسانی در مناطق شمالی سوریه از جامعه جهانی خواست تا با مداخله خود مانع ادامه وضعیتی شوند که با حمله ترکیه به شمال سوریه آغاز شد.
ترکیه چهارشنبه گذشته حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که این حمله نظامی «عملیات چشمه صلح» نام داشته و  علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است با این وجود عملیات ترکیه با مخالفت گسترده کشورهای منطقه و جهان روبرو شد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی گفته است که تمام کشورها که بدون مجوز دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند باید به تجاوز پایان دهند و اگر دولت بعدی سوریه نیز از روسیه بخواهد که این کشور را ترک کند مسکو به این درخواست پاسخ مثبت خواهد داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به تصویب لایحه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا که به دولت این کشور اجازه می‌دهد اموال بلوکه شده روسیه را به نفع اوکراین مصادره کند، گفت که واشنگتن در قبال هرگونه مصادره دارایی‌های مسکو پاسخگو خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین تصریح کرد: «در مورد قانون مصادره دارایی‌های روسیه، ما هنوز باید جزئیات را مشخص کنیم... اگر واقعاً این‌طور باشد، آمریکا باید پاسخگوی آن باشد و در این‌جا بعید است که محدودیت زمانی وجود داشته باشد. ما این کار را به نحوی انجام خواهیم داد که به بهترین وجه مطابق با منافع ما باشد». 

پسکوف هشدار داد که مصادره دارایی‌های روسیه توسط واشنگتن صدمات جبران‌ناپذیری به تصویر آمریکا در محافل مالی وارد می‌کند و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا سرمایه‌های خود را به جای خرج کردن، پس‌انداز کنند.

او همچنین در مورد تصویب ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین، گفت که این اقدام «اوکراین را ویران می‌کند» و منجر به مرگ بیشتر اوکراینی‌ها می‌شود.

گفتنی است، پس از اعمال تحریم‌های متعدد بر روسیه، بخش زیادی از دارایی‌های این کشور در آمریکا مسدود شد. در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش قانونی را تصویب کرد که انتقال دارایی‌های روسیه در این کشور به اوکراین را تسهیل می‌کند. مسکو پیش‌تر این اقدام را نوعی «دزدی» خوانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا