Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای چاینا ارگ روز دوشنبه از قول یک سخنگوی این کمیسیون و بدون اشاره به نام وی آورده است: کروز ظاهرا به دنبال دامن زدن به تنش ها در هنگ کنگ است او بارها در نقش هدایتگر افراطیون خشن در این منطقه ظاهر شده است.

این سخنگو گفت ما بشدت اظهارات وی در حمایت از شورشیان و فرصت طلبان که باعث نا آرامی و بی ثباتی در هنگ کنگ شده اند، را محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که چین نمی تواند چنین برخوردهای مداخله جویانه ای را در سرزمین خود تحمل کند و به این سناتور آمریکایی هشدار می دهد که دامن زدن به تنش ها را متوقف کند.

گزارش حاکی است این سناتور آمریکایی گفته که در بخش هایی از اعتراضات هرگز شاهد شورش و یا خشونت نبوده بلکه برعکس پلیس هنگ کنگ در مواردی علیه معترضان به خشونت متوسل شده است.

رسانه چینی به نقل از این سخنگو آورده است که این کارها در واقع آمیختن حق و باطل با یکدیگر است و گل آلود کردن آب برای ماهی گرفتن است.

سخنگوی کمیسیون وزارت خارجه چین در هنگ کنگ تاکید کرد که سناتور آمریکایی در واقع با چنین اظهار نظرها و همدردی ها مشوق خشونت و افراطی گری بوده و باعث نگرانی های عمومی در هنگ کنگ شده است و می خواهد خشونت را دمکراسی و حقوق بشر معرفی کند.

وی به کروز هشدار داد و گفت که بهتر این اظهاراتش را متوقف کند زیرا خاک چین هرگز جولانگاه وی نخواهد شد.

همزمان با این رویداد، شماری از معترضان روز گذشته (یکشنبه) برای نوزدهمین هفته متوالی در چندین نقطه از منطقه هنگ کنگ دست به شورش و اعتراضات گسترده زدند و پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد و تعدادی را نیز بازداشت کرد.

گزارش حاکی است که شورشیان مانند گذشته به شماری از فروشگاه ها و خطوط مترو یورش برده و بسیاری از مکان هایی را که متعلق به چین بوده مورد حمله قرار داده اند یکی از شعبات بانک چین را هم در این شهر به آتش کشیده اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بناهای نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادرهای مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیندیشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888506

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • هشدار بازرس کل کردستان نسبت به اخذ زیرمیزی توسط بعضی از پزشکان
  • برلین ‌بار دیگر نسبت‌ به تجاوز نظامی اسرائیل به رفح هشدار داد
  • نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد