Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر انگلیس در تهران که در مذاکرات روز دوشنبه هیات‌های انگلیس، ایران و چین درباره پروژه مدرن سازی راکتور اراک حضور داشته است ضمن استقبال از حضور هیات کشورش در این مذاکرات گفت: همکاری‌های غیر نظامی هسته‌ای یکی از مهم‌ترین منفعت‌های برجام برای ایران است.

به گزارش ایسنا، راب مک ایر روز دوشنبه در صفحه توییتر در ادامه از حضور پروفسور رابین گرایمز به همراه هیاتی از بریتانیا و هیاتی از چین برای گفت‌وگوهای فنی در مورد پروژه مدرن‌سازی راکتور اراک استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است، نشست هماهنگی ایران و روسای مشترک کارگروه "مدرن سازی رآکتور تحقیقاتی خنداب" با حضور هیأتی از سازمان انرژی اتمی ایران و هیأت‌هایی از چین و انگلیس صبح امرروز دوشنبه 22 مهر 1398 در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

بهروز کمال‌وندی معاون امور بین الملل حقوقی و مجلس، راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران و هیأت کارشناسی از چین به ریاست وی کینگ مینگ از بخش همکاری‌های بین‌المللی کمیسیون انرژی اتمی چین ( CAEA )، هیأت‌های سه کشور را در این جلسه سرپرستی می‌کردند.

مذاکرات فنی سه جانبه هیأت‌های ایرانی چینی و انگلیسی در زمینه پروژه مدرن سازی رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) طی دو روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راکتور اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه

«دیوید کامرون» وزیر امورخارجه انگلیس امروز ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) در سفری رسمی وارد تاجیکستان شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه تاجیکستان اعلام کرد: قرار است دیوید کامرون در بخشی از این سفر با امامعلی رحمان رئیس‌ جمهوری تاجیکستان و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

وی در این سفر درباره وضعیت کنونی و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای با رئیس جمهوری این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

این منبع می نویسد: انتظار می‌رود کامرون در چارچوب این سفر مورد استقبال امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان قرار گیرد.

در آستانه این سفر، دیوید کامرون در مورد آنچه قبلاً در منطقه انجام شده و همکاری های آینده بین انگلیس و کشورهای آسیای مرکزی صحبت خواهد کرد.

دیوید کامرون پیش از این سفر درباره همکاری های آتی انگلیس با کشورهای منطقه آسیای مرکزی گفته بود: در سال ۲۰۱۳ (میلادی)، من اولین نخست وزیر بریتانیا بودم که از آسیای مرکزی بازدید کردم. در شهرهای آستانه و آتیراوی قزاقستان، تعجب کردم که این ملت جوان با فرهنگ کهن با چه سرعتی در حال تغییر اقتصاد و موقعیت خود در جهان است بنابراین تصمیم گرفتم همکاری خود را تقویت کنم.

وی افزود: این هفته نیز من اولین وزیر خارجه بریتانیا خواهم بود که از تمام پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید می‌کنم - در واقع، معتقدم که اولین وزیر خارجه «جی ۷» خواهم بود که این کار را انجام می دهد. این شش ملت (تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و مغولستان) میراث منحصر به فرد خود را دارند و به سرعت در حال تغییر هستند. من می خواهم با هر یک از آنها مشارکت قوی تری ایجاد کنم که به نفع همه ما باشد.

وزیر امورخارجه انگلیس گفته بود: همکاری ما در حال حاضر دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته است. زبان انگلیسی، حقوق و آموزش در قلب موسسات موفقی مانند مرکز مالی بین المللی در آستانه و دانشگاه بین المللی وست مینستر در تاشکند قرار دارند. سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ توسط شرکت هایی مانند ریوتینتو، شل و BAE به ایجاد و رشد اشتغال کمک کرده است. ما به انتقال برق آبی از کوه های آسیای مرکزی به پاکستان کمک می کنیم.

کامرون گفت: به همین دلیل است که این سفر را انجام می دهم و سرمایه گذاری خود را برای توسعه آسیا مرکزی سه برابر می‌کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آلومینیوم - پرسپولیس، با حضور تماشاگران
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی