Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: قرارگاه امداد و نجات خراسان رضوی با هزار و ۴۰۰ امدادگر آماده خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی ماه صفر است.

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی احمدی در بازدید از قرارگاه امداد و نجات این جمعیت در مرز دوغارون اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با استقرار قرارگاه امداد و نجات در این مرز، با ۶۵ نفر پزشک، پرستار، نجات گر و امدادگر از ۱۵ تا ۳۰ مهر ماه در خدمت زائران افغانستانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
احمدی افزود: تا کنون به دو هزار زائر افغانستانی خدمات امداد و نجات، کمک های اولیه و ویزیت کامل پزشک توسط پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام شده است، همچنین اعزام یک نفر را به مرکز درمانی نیز در این مدت شاهد بودیم. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در خصوص تدابیر این جمعیت برای استقبال از زائران ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) تصریح کرد: در استان و در ایام پایانی ماه صفر، بیش از هزار و ۴۰۰ نفر نجاتگر، امدادگر، پزشک، پرستار و کارمند در بیش از ۱۲۰ پایگاه سیار و موقت درشش محور مواصلاتی منتهی به حرم مطهر امام رضا (ع) حضور پیدا خواهند کرد. برآورد امسال  حدود ۵۰۰ هزار نفر زائر پیاده و حدود چهارمیلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر از مبادی دیگر است، این در حالی است که سال گذشته به حدود ۱۲۳ هزار مورد در این ایام خدمت ارائه کردیم. وی افزود: امسال از ۱۶ استان، ۲۴ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد به جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی اضافه می شود که ناوگان عملیاتی و امدادی استان با دو بالگرد در راه های مواصلاتی مستقر خواهند شد، تا زائرین امام رضا (ع) به سلامت به زیارت مشرف و به سلامتی به شهر خود بازگردند. منبع: مهر 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هلال احمر خراسان رضوی دهه آخر صفر امدادگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طاهر درودی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تقریبا معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع‌ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از یک هزار و 450 زائر بالای 80 سال، 92 نفر زیر 18 سال، 9 هزار و 489 نفر بین 70 تا 80 سال سن دارند.

درودی در خصوص داروهای مورد نیاز بیان کرد: زائران می‌بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشند، البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته‌بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال‌ احمر ایران در عربستان سعودی است.

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت