Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@04:48:38 GMT

امکان جدید سفر ریلی برای اربعین

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۰۰۶۳

برای ایام اربعین امسال ۸۵۸ رام قطار و ۴۳۶ هزار صندلی پیش‌بینی شده بود که به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن به 54 قطار در روز می‌رسید و امروز این تعداد با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین، قطارها به 908 رام قطار افزایش یافته است. ناطقان: اول مهرماه امسال سعید رسولی در نشستی خبری اعلام کرده بود که از پانزدهم تا ۳۰ مهرماه پیک سفرهای اربعین امسال است و  و در این راستا  پیش فروش قطارهای فوق العاده اربعین از ۱۰ صبح چهارشنبه سوم مهر ماه آغاز شده و برای این ایام روزانه ۵۴ قطار در پانزده روز و در قالب۸۵۸ رام قطار و ۴۳۶ هزار صندلی پیش بینی شده است که از نظر تعداد قطار ۴۳ درصد نسبت به اربعین پارسال رشد داشته است و این عدد در حوزه ظرفیت ایجاد شده به ۴۷ درصد رشد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما با توجه به افزایش تعداد زائران  و اینکه برآوردها از حدود دو میلیون نفر در سال گذشته به حدود سه میلیون نفر و شاید هم بیشتر در سال جاری خواهد رسید، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تعداد این قطارها را افزایش داد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد زائران حسینی، ۳۲ رام قطار دیگر به صورت فوق العاده برای بازگشت زائران اربعین برنامه‌ریزی کرده است.

بر اساس این اطلاعیه در روزهای ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری در مجموع تردد ۳۲ قطار را به صورت فوق العاده از شهرهای کرمانشاه، همدان و خرمشهر برنامه‌ریزی کرده است.

با احتساب ظرفیت این ۳۲ قطار فوق العاده در مجموع شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ۹۰۸ رام قطار در ایام اربعین حسینی ( ۱۵ تا ۳۰ مهرماه ) به زائران خدمت رسانی می کند.

سال گذشته برای ایام اربعین ۲۹۶ هزار صندلی برای جابجایی زائران حسینی اختصاص یافت اما با برنامه ریزی راه آهن امسال بیش از ۴۵۷ هزار صندلی برای هموطنان ظرفیت سازی شده که در مقایسه با سال گذشته ۶۴ درصد افزایش یافته است. منبع: ایسنا برچسب ها: امکان جدید ، سفر ریلی ، مسافران اربعین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امکان جدید سفر ریلی مسافران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همکاری این شرکت با شرکت راه آهن، باعث افزایش سرعت تجارت و ترانزیت خواهد شد، تاکید کرد: منافع همکاری صنایع دریایی و ریلی، برد – برد بوده و به نفع کشور خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محسن مالکی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: منافع همکاری صنایع دریایی و ریلی، برد – برد بوده و در نهایت این امر، به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

مالکی تاکید کرد: به منظور تقویت خدمات قابل ارائه در حوزه جابجایی و حمل بار از طریق کریدورهای فعال کشور، اقدامات موثری در زمینه سرمایه گذاری، تقویت زیرساخت ها و توسعه ناوگان ریلی مورد نیاز جهت حمل محمولات کانتینری و غیرکانتینری، از سوی شرکت حمل و نقل ترکیبی در طی دو سال اخیر صورت پذیرفته است که این امر علاوه بر افزایش همکاری فی مابین گروه کشتیرانی و راه آهن، باعث توسعه خدمات حمل و نقل چندوجهی در مسیر کریدورهای طراحی شده در کشور نیز شده است که منافع حاصل از همکاری صنایع دریایی و ریلی، برای ارتقای سطح زنجیره لجستیک کشور بسیار چشمگیر خواهد بود.

به گفته مالکی، حضور واگن های باری شرکت حمل و نقل ترکیبی در کشورهای ترکمنستان، ترکیه و افغانستان و نیز صدور بارنامه های بین المللی SMGS ، نویدبخش توسعه خدمات حمل و نقل بین المللی و یکپارچه در سطح منطقه خواهد بود که این مهم با برنامه ریزی در جهت افزایش سرعت سیر ناوگان باری و نیز ارتقای قابلیت بکارگیری واگن ها در اسرع وقت منجر به توسعه خدمات حمل و نقل دریایی گروه کشتیرانی در آب های آزاد جنوب و دریای خزر در شمال کشور، شده است.

وی ضمن استقبال از سیاست مدیرعامل راه آهن در افزایش سرعت سیر بازرگانی، تصریح کرد: این شرکت آمادگی کامل دارد تا با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نسبت به افزایش سرعت سیر و حمل از مبدأ بار تا بارگیری بر روی کشتی در بندر یا برعکس، اقدامات لازم را انجام دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • جزئیات حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد + تاریخ اعزام و تعداد زائران
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • ◄ چالش های تنظیم گری در حمل و نقل ریلی/ آیا راه آهن می تواند تنظیم گر حمل و نقل ریلی باشد؟
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای