Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خانه‌های توفان‌زده، مردم آواره و آسیب‌دیده، فروشگاه‌های خالی‌ شده از مواد غذایی و خیابان‌های باران‌زده توكیو كه پرنده در آن پر نمی‌زند. این مضمون ده‌ها تصویر از وقوع توفان هاگی‌بیس در دو روز گذشته است كه انتشارش از طریق اخبار تلویزیون و شبكه‌های اجتماعی، مردم جهان را انگشت به دهان كرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملتی كه به زمین‌لرزه‌های شدید عادت دارند و زیرساخت‌هایشان چنان قوی است كه زمین‌لرزه‌های مرگبار در سایر كشورهای جهان برای آنها تكان‌هایی معمولی و تجربه‌ای روزمره محسوب می‌شود، حالا چنان گرفتار باران سیل‌آسا و پیامدهای توفان قدرتمند هاگی‌بیس شده كه همه حیرت‌زده حجم ویرانی‌ها را در فیلم‌ها و عكس‌های این رویداد تماشا می‌كنند. اكنون پرسش این است كه ژاپن، سرزمین آفتاب تابان با ملتی سختكوش را چه شده است؟ چرا توكیو این‌چنین گرفتار توفان شده و چرا یكی از ایمن‌ترین كشورهای جهان بیش از 30نفر كشته در این توفان داده است؟

دهم مهر 98، امواج استوایی در فاصله چندصد كیلومتری شمال جزایر مارشال (واقع در شمال استرالیا) درهم آمیخته شد و جریانی توفانی را شكل داد كه در اقیانوس‌ها و به‌ویژه در نواحی استوایی غیرمعمول نیست. مركز مشترك هشدار توفان نیز بلافاصله با شناسایی این جریان اقیانوسی در خصوص توفان هشدار داد. این جریان در روزهای آتی با حركت به شمال به مرور بالغ‌تر شد تا این‌كه روز شنبه 13 مهر شدت این جریان توفانی قوی‌تر شد. این توفان را هاگی‌بیس نامیدند؛ واژه‌ای فیلیپینی به معنی سریع. با پیشروی بیشتر، هاگی‌بیس در كمتر از 12 ساعت به اَبَرتوفان نوع 5 تبدیل و راهی ژاپن شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خیابان های چین بعد از بارندگی‌های شدید در چین + ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی در این باره می توانید ببینید.

کد خبر 846648 منبع: تسنیم برچسب‌ها سيل خبر مهم چین حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس
  • (ویدیو) سیل در جنوب چین مرگبار شد
  • بمباران شدید بیت لاهیا در شمال غربی غزه
  • بارندگی شدید در شهر شنژن چین + فیلم
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • وضعیت خیابان های چین بعد از بارندگی‌های شدید | ویدئو
  • وضعیت خیابان های چین بعد از بارندگی‌های شدید در چین + ویدئو
  • سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت