Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@15:30:37 GMT

۱۴ دوره آموزش صنایع دستی در مازندران برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۰۲۶۹

۱۴ دوره آموزش صنایع دستی در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ایزدی با اشاره به اهمیت آموزش به شاغلین صنایع دستی در راستای رونق تولید و فروش گفت: دوره های کار آفرینی وایجاد کسب و کار، بازاریابی صنایع دستی و بهبود کسب وکار، آشنایی با اصول حرفه ای شرکت درنمایشگاه ، روش های نوین قیمت گذاری در بازار، بازاریابی حرفه ای، روش های نوین تبلیغات، شناخت هویت ونوآوری در صنایع دستی، مبانی شناخت اصالت اشیاء و نیاز سنجی فرهنگ استفاده از صنایع دستی در زندگی روزمره، در سطح استان مازندران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۵ دوره آموزش عمومی و شاغلین صنایع دستی در شش ماهه نخست سال ۹۸ در استان مازندران برگزار شده است.

کد خبر 4746730

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران ساری اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شیراز رادیو اربعین شهرکرد استانداری سمنان نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

ذاکریان مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی زنان گفت: هنر پارچه بافی هنری بود که به استان‌های مختلف و سفره‌ایی بود به گستردگی ایران، چون در استان‌های دیگر مانند اصفهان، هرمزگان، سیستان بلوچستان و فارس برای آموزش می‌رفتیم تا آنها نیز از این هنر دست بهره‌مند شوند و درآمدزایی صورت گیرد.

 او افزود: در سال ۱۳۸۳ به عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی روستای خراشاد معرفی شدم و هنر منسوخ شده پارچه بافی را که به دست بانوان هنرمند خراشاد درست می‌شد را احیا کردم.

ذاکریان ادامه داد: ابتدا پیشنهاد در این خصوص مورد تمسخر قرار گرفت و تنها ۴ خانم بودند که در این هنر فعالیت می‌کردند ولی طوری شد که به ۴ نسل بعد انتقال و در آن زمان ۷۵ نفر و در حال حاضر ۳۰۳ نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی زنان اظهار کرد: بدلیل احیاء هنر منسوخ شدة پارچه بافی سنتی و تولید انبوه حوله‌های دست بافت و ایجاد اشتغال برای زنان منطقه و معکوس کردن روند مهاجرت در روستای خراشاد، در سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین روستای هدف صنایع دستی کشور از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور معرفی شد و در سال ۱۳۹۶ حوله بافی خراشاد ثبت ملی شد.

او تصریح کرد: پس از ثبت ملی و جدی شدن مساله جهانی شدن این روستا، همدلی بین مردم بیشتر شد و هرکس به اندازه توان، پای کار آمد و در اوایل آذر ماه ۱۳۹۷ با همکاری مردم و مسئولین این روستا ثبت جهانی شد. 

ذاکریان گفت: تاکنون مسئولین این شرکت توانسته‌اند با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به برگزار کلاس‌های آموزشی پارچه بافی در سطح استان و کشور و ترویج این هنر در منطقه اقدام کند که با توجه به خشکسالی‌های متمادی در خراسان جنوبی و کاهش امکان فعالیت زارعی و باغی برای کشاورزان این استان، درآمد‌های حاصل از پارچه بافی توانست کمک شایانی به اقتصاد روستائیان فعال در این زمینه کند. 

 مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی زنان اظهار کرد: میراث فرهنگی خراسان جنوبی مرکزی را که مال دوران قاجاریه است را در اختیار ما قرار داده و در این مرکز بیش از ۲ هزار نفر آموزش دیدند و مشغول به کار هستند و زمانی که این هنر منسوخ شده احیا شد روستای خراشاد نیز جهانی شد و باعث ایجاد اشتغال پایداری شد.

او بیان کرد: این هنر نیز به خانم‌های زندانی آموزش داده می‌شود و ۲۷ نفر تاکنون آموزش دیده‌اند و زمانی که دوره‌ی بند آنها تمام شود و به منزل بازگردند هنری نیز برای زندگی و معیشت خود می‌توانند کسب کنند.

 ذاکریان اظهار کرد: با این فضای سنتی که میراث فرهنگی در اختیار گذاشته است محصولات نیز به خارج کشور کشیده شد چرا که گردشگرانی که بازدیدی داشتند خریدی نیز می‌کردند و مجموعه ما آموزش، تولید و تقدیر را با هم دارد و لذا صفر تا صد کار را خودمان انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی زنان تصریح کرد: حدود ۶ یا ۷ سال است که به کشور ایتالیا شال و کیف می‌فرستیم و برای آلمان، فرانسه، اتریش و اسپانیا و حتی کشور‌های مختلف محصولاتی فرستاده می‌شود.

او بیان کرد: صبر باید وجود داشته باشد چرا که ابتدای هر کاری سختی ولی به مرور زمان تجربه کسب شده باعث به دست‌آوردن موفقیت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • برگزاری دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان
  • بیش از ۶ هزار نفر در دوره های صنایع‌دستی آموزش دیدند
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای