Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: همه کشورهای جهان اعتراف دارند که ایران ۹۸ نسبت به ایران ۹۷ بسیار قوی تر است .

قدس آنلاین: نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور با رسانه های خبری داخلی و خارجی در محل ریاست جمهوری آغاز شد.

رئیس جمهور در این نشست با تقدیر از مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی برای حضور باشکوه در مراسم عظیم اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: امسال حضور ملت ایران در این راهپیمایی از هر سال دیگر پررنگ تر و شکوهمند تر است و از همه مردم و دستگاه‌هایی که برای این موضوع تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دولت و ملت عراق نیز برای میهمان نوازی در این مراسم تشکل می کنم.

روحانی ادامه داد: خوشحالم در مقطعی در خدمت اصحاب رسانه هستم که ما شرایط سخت و تاریخی سیاسی، اقتصادی و امنیتی را پشت سر گذاشته ایم. دولت تدبیر امید در ۵۵ ماه اول تا دی ۹۶ مسیری را طی کرد که همه شاخص های سیاسی، امنیتی، منطقه ای و به ویژه اقتصادی مسیر صحیح و مثبتی را طی می‌کرد؛ اما از دی ماه ۹۶ وارد شرایط جدیدی شدیم که کبریت آن در داخل و سپس در خارج زده شد و وارد سال ۹۷ شدیم.

رئیس جمهور گفت: در سال ۹۷ پیش‌بینی خارجی ها و هم تحلیل گران اقتصادی داخل این بود که سال بسیار سختی را در پیش داریم و سال سخت تری را در ۹۸ خواهیم داشت. حتی برخی بحث تورم سه رقمی را هم برای ایران مطرح کردند، اما در این ۱۸ ماه ملت ایران، دولت و سایر ارکان نظام توانستند از این طوفان عبور کند و به طور قاطعانه می توانیم اعلام کنیم که توطئه های آمریکا، صهیونیستم و ارتجاع منطقه برای آسیب جدی به نظام پایان یافته است و اعتراف می‌کند که با هوشمندی، صبر و مقاومت از این شرایط عبور کردیم.

روحانی با بیان اینکه از اردیبهشت ۹۸ شاخص های ما رو به بهبود می‌رود، گفت: پیشبینی ما این است که تا پایان سال روند کاهشی تورم نقطه به نقطه ادامه خواهد داشت. در عین حال تورم دوازده ماهه نیز با یک تاخیری از تورم نقطه به نقطه پیروی خواهد کرد. رشد اقتصادی کشور که در سال گذشته منفی بود، پیشبینی این است که رشد اقتصادی مثبت خواهد بود. اشتغال در تابستان امسال ۸۴۳ هزار اشتغال خالص داریم و بیکاری ما از ۱۲.۳ به ۱۰.۵ کاهش پیدا کرده است.

به روزرسانی می‌شود

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی نشست خبری نشست خبری با اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمدعلی شاه‌حسینی با اشاره به نتایج شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در فروردین سال 1403 از سوی مرکز آمار ایران، اظهار داشت: بر اساس آمارها نرخ تورم فروردین ماه در استان یزد 2.3 درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود 0.3 درصد کمتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد  از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه زیر گروه‌ های کالایی خوراکی ها و غیر خوراکی ها در استان خبر داد و گفت‌: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه استان یزد برای زیرگروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، 2.2 درصد و برای زیرگروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، 2.4 درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه کالایی خوراکی‌ها رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور (بر اساس رتبه بندی بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ ) را کسب کرده است.

وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد نیز پس از ماه‌ها به زیر میانگین کشوری رسید که این درحالی است  نرخ برای استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ معادل ۲۹.۳ درصد بود که نرخ کشوری ۳۰.۹ درصد می باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه کنترل و پایش تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

شاه‌حسینی گفت: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد گردیده، با رصد دقیق ریشه های تورمی استان و تدوین پروژه های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد تا با اجرای برنامه های اصلاحی تورم استان را مهار نماید و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نطقه موفقیت چشم گیری داشته است.

لازم به توضیح است که شاخص تورم سالانه به جهت نحوه محاسبه که میانگین ۲۴ ماه نرخ تورم ماهانه در آن ملاک قرار می‌گیرد با اختلاف زمانی نسبت به دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نقطه تغییر رفتار خواهد داد.

 

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد