Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز دوشنبه در آئین افتتاح ساختمان معاونت قضائی شوراهای حل اختلاف دادگستری استان کرمان (ساختمان شهید توکلی) افزود: روسا و اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان، اعتماد نظام قضائی کشور به توانایی های مردمی را به درستی پاسخ داده اند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه شوراهای حل اختلاف زندان های استان کرمان در سال ۹۷ با آزادسازی یک هزار و ۹۸۰ نفر از زندان، رتبه برتر کشوری را کسب کرده اند که کار بزرگ و شایسته تقدیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف استان کرمان در حوزه قصاص و گذشت اولیای دم نیز کارنامه درخشانی دارند، ادامه داد: شوراهای حل اختلاف کرمان در حوزه صلح و سازش نیز رتبه سوم کشوری را در چندین سال متوالی به خود اختصاص داده که موفقیت این استان در حوزه شوراهای حل اختلاف را نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: بر مبنای برنامه ریزی های رئیس قوه قضائیه زمینه تعامل هر چه بیشتر بین مدیران قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف فراهم شده است.

موحد در ادامه سخنان خود گفت: افتتاح ساختمان معاونت قضائی شوراهای حل اختلاف دادگستری استان کرمان (ساختمان شهید توکلی)، سیزدهمین پروژه عمرانی افتتاح شده دادگستری استان کرمان در سال جاری به شمار می رود.

وی اظهارداشت: ساختمان معاونت قضائی شوراهای حل اختلاف دادگستری استان کرمان (ساختمان شهید توکلی) با ۷۵۰ مترمربع زیربنا و اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده و برای امور اداری شوراهای حل اختلاف مورد استفاده قرا می گیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان به افتتاح ساختمان مجتمع قضایی شهید باهنر کرمان با صرف هشت میلیارد تومان اعتبار در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: در این مجتمع پرونده های مربوط به مواد مخدر و بخشی از پرونده های عمومی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

موحد با تاکید بر این مطلب که به سرانجام رساندن پروژه ها در شرایط سخت اقتصاد کشور، کار دشواری است، ادامه داد: عملیات اجرایی مجتمع قضایی شهید قدوسی نیز به منظور رسیدگی به جرائم اقتصادی با ۲ میلیارد تومان اعتبار و با همکاری سازمان بازرسی این استان آغاز شده است.

وی عنوان کرد: احداث مجتمع شوراهای حل اختلاف و شعباتی از دادگاه ها در شهرک الغدیر از ضروریات کرمان به شمار می رود زیرا در غرب شهر با وجود تمرکز جمعیتی، مجتمع های قضایی وجود ندارد.

وی گفت: مجتمع قضایی رسیدگی به پرونده های تصادفات طی یک هفته آینده در کنار دادسرای کرمان راه اندازی می شود و در این مجتمع کارشناسان راهنمایی و رانندگی، بیمه و غیره مستقر خواهد شد.

مقام عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که عملیات اجرایی هفت پروژه در دادگستری کل کرمان در دست انجام است، گفت: با احداث پروژه های جدید فضای مناسبی برای دادگستری ها و شوراهای حل اختلاف در این استان ایجاد می شود.

رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان نیز با اشاره به اینکه معمولا توسعه ساختمان های دادگستری و ارتقای نیروهای اداری و قضایی ناشی از کثرت ورودی ها است، ادامه داد: افزایش ورودی ها به دلیل آسیب های اجتماعی و اختلافات است و دراین رابطه هر یک ما خودمان باید بدانیم چه میزان در بروز این مشکلات نقش داریم.

حجت الاسلام علی توکلی زاده افزود: نباید در بیرون از خود و بیرون از مرزها دنبال مقصر گشت.

وی ادامه داد: بسیاری از معضلاتی که سرریز آنها به دادگستری وارد می شود ناشی از اقدامات خود ما و کمبود نظارت، پیگیری و آموزش است.

وی بیان کرد: رشد آسیب ها در حال حاضر به دلیل تغییر سبک زندگی و رفتار و پوشش ماست و در این رابطه کسی مقصر نیست و اگر خودمان را مقصر بدانیم همه چیز اصلاح می شود اما اگر دیگران را همواره دیگران مقصر بدانیم، خودمان به افرادی بی مسئولیت تبدیل می شویم.

این پیشکسوت قضایی در استان کرمان اظهار داشت: چون سبک زندگی و رفتارها عوض شده می بینیم هر فرد و خانواده ای به نوعی درگیر مسائلی است. 

حجت الاسلام توکلی زاده ادامه داد: بسیاری از مشکلات ناشی از بلندپروازی است چون می خواهیم شخصیت اجتماعی ما افت نکند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که اعتماد زیادی به افراد و نبود نظارت منشا بروز بسیاری از پرونده های کلان است، گفت: به عنوان مثال در ژاپن اگر یک کارخانه و واحد تولیدی بزرگ بخواهد قیمتی را افزایش دهد از مردم می ترسد زیرا نمی خرند و آن واحد ضرر خواهد کرد اما در کشور ما چنین نیست و مردم برخی کالاها را با چند برابر قیمت می خرند و این در حالی است که اگر نخرند، تولیدکنندگان مجبور به اصلاح قیمت ها خواهند شد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرام حیدری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در شاخص فاوا (IDI) در رتبه بیست‌وپنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی افزود: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت‌های رقابتی کردستان را وجود شرکت‌های متعدد دانست و اضافه کرد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه‌ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح امسال نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 747480

دیگر خبرها

  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است