Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:43:36 GMT

دیدار و رایزنی ملک سلمان و پوتین در ریاض

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۰۷۱۵

پادشاه عربستان و رئیس جمهوری روسیه در نشستی دوجانبه در ریاض به بررسی روابط دوجانبه و مهمترین پرونده‌های منطقه‌ای پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) طی سفرش به ریاض، با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در کاخ "یمامة" دیدار کرد و در این دیدار هیئت‌های برجسته از هر دو طرف حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود: در مذاکراتی که میان پوتین با رهبری عربستان برگزار خواهد شد، هماهنگی برای اتخاذ اقدامات مشترک با هدف ثبات بازارهای جهانی نفت و گاز، تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، صنعت و بخش فناوری نظامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اوشاکوف همچنین تصریح کرد، دو طرف در جریان این دیدار به تبادل‌ آراء درخصوص پرونده‌های حیاتی و مهم بین‌المللی، تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و وضعیت سوریه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، یمن و همچنین تلاش‌ها برای حل و فصل پرونده فلسطینی و آشتی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خواهند پرداخت.

پیش‌بینی‌ می‌شود که در جریان این سفر حدود ۳۰ توافق و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف به امضا برسد.

آخرین سفر پوتین به عربستان در فوریه سال ۲۰۰۷ میلادی بوده است اما پادشاه عربستان در سال ۲۰۱۷ به روسیه سفر کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پادشاه عربستان پوتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (جمعه) در راس هیئتی از رهبری این جنبش وارد ترکیه شد.   به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز به همراه هیاتی از رهبری این جنبش به ترکیه سفر کرد.    پایگاه لبنانی العهد نوشت، قرار است این هیات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره تحولات مرتبط با تجاوزات رژیم صهیونیست علیه نوار غزه، جنگ مستمر نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و تحولات مسئله فلسطین دیدار و رایزنی کند.   هنیه روز چهارشنبه نیز با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در دوحه پایتخت قطر دیدار و رایزنی کرد.   اردوغان روز چهارشنبه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا به زودی میزبان رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هنیه وارد ترکیه شد
  • اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه