Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عشایر و روستائیان ذخایر فرهنگی جامعه هستند و باید از آسیب مصون بمانند لذا همه موظف هستند که به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور عشایری و جمعی از عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: اربعین حسینی امروز به عنوان سمبل عدالت خواهی در سطح بین الملل، همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مجموعه مردم عزیز عشایر در سطح کشور و از جمله خراسان جنوبی از جهت ایمان، تلاش، کوشش و همچنین از جهت برقراری امنیت در مرز، دارای جایگاه بسیار قابل قبولی هستند و به همان نسبت نیز در جهت خدمت رسانی به این عزیزان مایه افتخار است که مسئولین محترم برابر امکانات، قوانین و مقررات به این قشر خدمت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پایه و اساس انسان، فطرت انسان است، خاطر نشان کرد: مردم روستا و عشایر از سرمایه های فرهنگی جامعه محسوب می شوند.

 

آیت الله عبادی تصریح کرد: شرایط دنیا به صورتی است که شهرنشینی ها، وسیع شده و بشر اسیر صنعت گشته است و نتیجه این اسارت، دور شدن و از دست دادن دو چیز گرانبها بوده که یکی آسیب دیدن فطرت و دیگری محروم ماندن از طبیعت است، و این در حالی است که هر کدام از این دو مورد در پرورش جسم و جان نقش مستقیم دارند.

 

وی با بیان اینکه طبیعت مادر انسان است، گفت: انسان، درخت و دیگر موجوداتی که در طبیعت بزرگ می شوند بسیار متفاوت از انسان و موجودی است که در صنعت رشد پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زندگی در دامن طبیعت و مهمتر از آن، حفظ فطرت، امتیازاتی است که قشر روستایی و عشایری از آن برخوردار هستند، ادامه داد: دلایل مختلفی از جمله سیاست ها، فرهنگ های گوناگون، تهاجم های فرهنگی، تبلیغات و جنگ های روانی کاذب، وجود دارد که افراد شهر نشین گرفتار آن هستند، لذا آسیب های فراوانی می بینند که می توان در روحیات و اخلاق آن ها مشاهده کرد.

 

آیت الله عبادی اضافه کرد: یک روستایی و عشایری اصیل به دلیل اینکه به فطرت پایبند است، بسیاری از مسائل را فطرتا و ذاتا متوجه می شود و نسبت به آن نیز تعهد دارد.

 

وی گفت: غیرت، شجاعت، امانت و عبادت، امتیازات قشر عشایر و روستایی است که به عنوان یک فرهنگ، ارزش دارد و این چیزی نیست که بر اساس تولیدات دستش از جهت سفره مردم باشد بلکه بالاتر از این هاست و این سفره خداست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ارزشی که ما برای قشر عشایر و روستاییان عزیز قائل هستیم ارزشی وَرای محاسبات و معاملاتی است که معمولا در بازار انجام می‌شود.

 

آیت الله عبادی مطرح کرد: آمد و رفت های خارجی ها همواره همراه با فرهنگی کثیف بوده است، لذا در هر کجا که بیشتر رفت و آمد کرده اند، مردم بیشتر فاسد شده اند و هر کجا که کمتر رفت و آمد کرده اند، مردم کمتر فاسد شده اند.

 

وی افزود: به صورت عموم و نسبت به باقی استان ها، مردم خراسان جنوبی، مردم سالمی هستند و دیگران نیز به این موضوع اقرار می کنند زیرا ارتباط این مردم با فرهنگ بیگانه کمتر و با عشایر و روستائیان بیشتر بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ برای ما بالاترین ارزش را دارد، عنوان داشت: امروز تهاجمات، تبلیغات، دروغ و تهمت زیاد است و ابزار فضای مجازی نیز به همه جا رسوخ پیدا می کند و این آسیب ها نیز در کمین این قشر قرار دارد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه عشایر ذخایر فرهنگی جامعه هستند و باید از آسیب مصون بمانند افزود: مسئولان موظف هستند برابر قانون و تا آن جایی که می توانند برای این قشر عزیز تلاش کنند تا مشکلاتشان برطرف گردد و در کنار آن نیز به همکاری های فرهنگی بیش از پیش بها دهند.

 

وی با اشاره به اینکه کشور دارای قوای سه گانه است و اگر هر یک از این قوا، وظایف خود را انجام دهند هیچ کاری بر روی زمین باقی نمی ماند، خاطر نشان کرد: در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات عشایری می توانیم اقدام کنیم اما در صورتی که یک گیرنده از نامه های خود را به ما نیز ارسال کنید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تا دیروز ۱۴ هزار و ۶۹۱ مهمان فرهنگی معادل ۲ هزار و ۶۲۳ خانوار در ۱۳ پایگاه اسکان نوروزی استان اسکان موقت یافتند.

کرباسچی با اشاره به آماده سازی ۸۶۰ کلاس درس برای اسکان مهمانان فرهنگی در۳ بخش ویژه، الف و ب؛ افزود: ۳۰۴ نفر از کارکنان آموزشی و اداری به عنوان عوامل اجرایی در نوروز، کار خدمت رسانی به مهمانان را بر عهده دارند.

وی گفت: علاوه بر مدارس، مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان نیز به اسکان موقت مهمانان فرهنگی اختصاص یافته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: بیشتر مهمانان استان مسافرینی از استان‌های کرمان، فارس، تهران، اصفهان، لرستان و یزد هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • مسیر تولید برای مردم هموار شود/ مخاطب شعار سال قشر خاصی از جامعه نیست
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی