Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه شورای اروپا که با موافقت همه ۲۸ عضو اتحادیه اروپا صادر شده، این تهاجم را موجب تضعیف ثبات و امنیت تمامی منطقه خاورمیانه و موجب درد و رنج و آوارگی بیشتر غیرنظامیان و جلوگیری از دسترسی آنان به کمک های انساندوستانه دانسته و خواستار توقف فروش سلاح کشورهای عضو به ترکیه شده است.

اتحادیه اروپا در این بیانیه افزود: این اقدام دورنمای دستیابی به روند سیاسی سازمان ملل متحد برای دستیابی به صلح را در سوریه  بسیار دشوارتر و پیشرفت کنونی ائتلاف جهانی برای شکست داعش را به میزان قابل توجهی تضعیف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه، داعش را همچنان تهدیدی برای امنیت اروپا، ترکیه، منطقه خاورمیانه و جهان دانسته و بر وحدت، حق حاکمیت و یکپارچگی سرزمین سوریه تاکید کرده است.

به نوشته تارنمای شورای اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه آلمان و فرانسه پیش از آغاز نشست امروز (دوشنبه) وزیران امور خارجه این نهاد، بر لزوم تصمیم‌گیری در مورد حمله نظامی ترکیه به سوریه تاکید کرده بودند.

وی در هنگام ورود به محل برگزاری نشست وزیران امور خارجه این نهاد در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت که در کنار دیگر وزیران، «جیر پدرسن» (Geir Pedersen) نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز حضور خواهد داشت.

موگرینی با  بیان اینکه موضوع اصلی جلسه امروز عملیات نظامی ترکیه در سوریه خواهد بود، گفت: نحوه محافظت از روند سیاسی در برابر افزایش تنش های نظامی را به بحث خواهیم گذاشت. اهمیت جلسه امروز نه تنها به خاطر تصمیمات آن بلکه به منظور مهیا ساختن شورای اروپا است که در این هفته (۲۵ و ۲۶ مهر در بروکسل) تشکیل جلسه داده و این دو موضوع در کنار دیگر موضوع ها در دستور کار آن خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان نیز پیش از آغاز نشست امروز، اوضاع کنونی شمال شرق سوریه را "بسیار نگران کننده" خواند که "پیامدهای فاجعه بار انسانی" در برداشته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر را آواره کرده است. هایکو ماس گفت: اوضاع در منطقه در حال بی ثباتی کامل است که پیامدهایی نیز برای روند صلح سوریه خواهد داشت.

به گفته ماس، توافق برای تشکیل کمیته قانون اساسی که در آن کردها و دولت سوریه همکاری کنند، به دست آمده است و حمله ترکیه به سوریه اوضاع را بسیار دشوار ساخته و منجر به احیای داعش می شود. باید این امر را با موضع بسیار متحد اتحادیه اروپا برای مسئولان ترکیه روشن سازیم.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به تصمیم برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به قطع صادرات تسلیحات به ترکیه گفت: ممکن است که تمهیدات بیشتری را اتخاذ کنیم زیرا  بی ثباتی ای در منطقه وجود دارد که پیامدهایی فراتر از آن خواهد داشت و منافع امنیتی ما در اروپا را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما اجازه نمی دهیم که چنین اتفاقی بیافتد.

ماس با این حال بر حفظ گفت وگو با آنکارا تاکید کرد و آن را برای حفظ تاثیرگذاری بر ترکیه مهم دانست، اما اگر (گفت و گو با ترکیه) نتیجه ندهد، وادار به بررسی و در نظرگرفتن اقدام های بیشتری خواهیم شد.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز امروز از اتحادیه اروپا خواست تا ضمن محکومیت تهاجم نظامی ترکیه علیه سوریه، موضع محکمی در مورد صادرات اسلحه به این کشور اتخاذ کند. ژان ایو لودریان گفت:‌ این حمله، تلاش های امنیتی و بشردوستانه ائتلاف علیه داعش را زیر سووال می برد و خطراتی را برای تضمین امنیت اروپایی ها به وجود می آورد.

نیروهای ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در عملیاتی به نام «چشمه صلح» به بخش های کردنشین شمال سوریه حمله کرد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی عملیات را علیه گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ.گ) عنوان کرد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این سو در دو عملیات سپر فرات (سوم شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا چهار فروردین ۹۷) با همکاری عناصر مخالفت دمشق، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.

۱۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه سازمان ملل متحد فدریکا موگرینی آنکارا داعش لوکزامبورگ خاورمیانه بروکسل منطقه خاورمیانه رجب طیب اردوغان اتحادیه اروپا سوریه دمشق قانون اساسی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس، بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و رویداد‌های اقتصادی فرانسه موسوم به اینسی؛ میزان بدهی عمومی دولت این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۰ ممیز ۶ دهم درصد تولید ناخالص داخلی رسیده که این مقدار بیش از پیش بینی‌های دولت بوده است.
هنگامی که مخارج و هزینه‌های دولت از درآمد‌های آن در یک سال بیشتر باشد کسری بودجه اتفاق می‌افتد، اما بدهی از مجموع کسری‌های بودجه در سال‌های مختلف بوجود می‌آید.
رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست اخیر سران اتحادیه اروپا درباره رکورد کسری بودجه و بدهی عمومی از فرانسویان خواست مراقب نحوه خرج کردن پولهایشان باشند.
افکار عمومی فرانسه این صحبت مکرون را نشانه افزایش مالیات‌ها می‌دانند.
برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه نیز از همه بخش‌ها خواسته با صرفه جویی به دولت کمک کنند.
از طرفی پاریس به اتحادیه اروپا تضمین داده بود تا سقف بدهی عمومی خود را در سال ۲۰۲۳ به ۴ و نه دهم درصد تولید ناخالص داخلی محدود کند.
حالا در این شرایط ضربه شدیدی به اعتبار فرانسه در صحنه اروپایی و بازار مالی وارد خواهد آمد.
از سال ۱۹۷۴ تاکنون یعنی در ۵۰ سال اخیر فرانسه با کسری‌ها دست و پنجه نرم کرده و هیچگاه نتوانسته بودجه متعادلی را ارائه نماید.
فرانسه پس از ایتالیا و یونان بالاترین میزان بدهی عمومی را در اتحادیه اروپا داراست.
بدهی عمومی دولت فرانسه در طی بیست سال اخیر از ۱۰۰۰ میلیارد یوروئ به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد یورو بالغ شده است.
رئیس دیوان محاسبات فرانسه به دولت اخطار داده برای کاهش نسبی بحران مالی و بدهی‌ها باید تا ۲۰۲۷ سالانه حدود ۵۰ میلیارد یورو صرفه جویی کند.

 

اظهارات:
برونو لومر- وزیر اقتصاد فرانسه

دیگر خبرها

  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد