Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شهبازی در نشست بررسی مشکلات نابینایان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مطروحه مستلزم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است، گفت: برای اجرای قانون حمایت از معلولان براساس برآورد اولیه ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال مورد نیاز بود که از این رقم یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد که تاکنون مبلغی از این اعتبار پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور، مناسب‌سازی را یکی از اقدامات مهم در حوزه توانبخشی عنوان کرد و گفت: درخصوص دسترسی‌پذیری جامعه دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎‌سازی در سازمان بهزیستی کشور مستقر شد که تاکنون اقدامات موثری انجام شده است؛ همچنین درخصوص مناسب‌سازی منزل و خودرو سال گذشته ۱۴ هزار مورد صورت پذیرفت و ۲۰ هزار مورد نیز تا سقف ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته آئین‌نامه‌های قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تدوین و به هیئت دولت ارسال شده است، گفت: این آئین‌نامه‌ها بعضاً به تصویب رسیده است که امیدواریم تا پایان سال مابقی آنها به تصویب برسد.

به گفته شهبازی تمامی افراد دارای ناتوانی اگر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند تمامی شهریه تا پایان مقطع کارشناسی ارشد و در مقطع دکتری کمک هزینه ۴ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و در صورتی که در دانشگاه پیام‌نور و علمی‌کاربردی ۶۰ درصد شهریه پرداخت می‌شود؛ همچنین امسال برای نخستین‌بار کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۴۸۰ هزار نفر در طرح مبتنی بر جامعه در روستاهای کشور معلولیت متوسط به بالا شناسایی شدند، افزود: خوشبختانه طرح توانمندسازی مددکاری برای ۳ هزار مددکار همکار در بخش دولتی و غیردولتی تدوین شده است که از این تعداد تاکنون ۳۰۰ نفر با هدف یادآوری رویکردهای علمی و مددکاری مشارکت کردند.

وی در پایان از اجرای طرح مشترک ورزش و بازی‌های بومی محلی فراگیر در روستاهای کشور از طریق توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد.

تجمیع تمامی خدمات مبتنی بر نیاز در سال جاری

 مصطفی سراج مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۰ درصد رشد پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش داشته‌ایم، گفت: همچنین از آبان سال گذشته با پیگیری رئیس سازمان بهزیستی کشور بعد خانوار در پرداخت مستمری لحاظ شده است که پرداخت منظم مستمری از اقدامات موثر بهزیستی بشمار می‌رود.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور به تجمیع تمامی خدمات مبتنی بر نیاز در سال جاری اشاره کرد و گفت: با الگویی برگرفته از دفاتر پیشخوان دولت و با توجه به نقشه تراکم جامعه هدف، دفاتری برای سهولت بیشتر دریافت خدمات در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

در این مراسم نابینایان مباحثی چون مناسب‌سازی معابر و اماکن شهری، ضرورت حمایت از طرح‌های پژوهشی ویژه نابینایان، تسهیلگری بهزیستی در بعد حقوقی از انتظارات معلولان از دستگاه‌های دیگر، شفاف‌سازی، بهره‌گیری از پتانسیل موجود در راستای فرهنگسازی درخصوص معلولیت، فقدان ارتباط موثر بین بهزیستی و دانشگاه، ضرورت حمایت از فناوری‌های کمک زیستی برای نابینایان، برخورد عادلانه با دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و تدوین بسته حمایتی از دانشجویان معلول را مطرح کردند.

حمایت از تامین و راه‌اندازی کانون از هنرمندان معلول بالاخص نابینایان، حمایت بهزستی از مهارت‌آموزی نوجوانان نابینا، عدم وجود امکانات آموزشی ویژه نابینایان در سیستان و بلوچستان، ایجاد مرکز درمانگر برای اعتیاد معلولان، نبود چارت تشکیلاتی در مرکز توانبخشی خزانه، توجه ویژه به اشتغال و کارگماری نابینایان، تدوین سیاست‌های راهبردی گره‌گشا از دیگر چالش‌هایی بود که در این مراسم عنوان شد.

کد خبر 4746726 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولان بهزیستی توسعه روستاها اربعین 98 هفته ناجا شورای شهر تهران شهرداری تهران اربعین حسینی قوه قضاییه نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران ناجا پیروز حناچی آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غربا بعد از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه این سازمان تمام ظرفیت‌های خود را برای توانمند سازی و رونق اقتصادی خانوارهای تحت پوشش به کار بسته است، ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای خودکفایی مددجویان توجه به مشاغل خانگی با ایجاد درآمد پایدار برای افراد تحت پوشش است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی شهرستان پرداخت شد، افزود: مددجویان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فاقد شغل دولتی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه تسهیلات اشتغال چهار درصدی این مددجویان دریافت کردند، ابراز داشت: دریافت این تسهیلات مانع برای پرداخت مستمری مددجویان نیست.

غربا ضمن بیان اینکه ۸۱ مددجو از این تسهیلات بهره بردند، تصریح کرد: محل پرداخت این تسهیلات از منابع سه و چهار تبصره ۱۸ بوده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته صد درصد اعتبارات اشتغال بهزیستی شاهرود جذب شده است، افزود: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و مشاغل خانگی به کار گرفته شدند.

کد خبر 6085462

دیگر خبرها

  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت