Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه  اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه بر سر طراحی مجموعه‌ای از تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه به توافق رسیدند.

گفته شده این تحریم‌ها علیه ترکیه مرتبط با عملیات حفاری نفت و گاز این کشور در آب‌های قبرس اعمال خواهد شد.

در همین ارتباط وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود توافق کردند تا چارچوبی را برای اقدامات محدودکننده علیه افراد حقیقی و حقوقی ترکیه که در حفاری غیرقانونی در آب‌های قبرس مسئولیت و مشارکت دارند، طراحی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این توافق حال بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملزم شده تا اسامی افرادی و بخش‌هایی را که مشمول این تحریم‌ها خواهند شد، تهیه و اعلام کند.

ترکیه با وجود اختلافات شدید بر سر اکتشافات نفتی و گازی در آب‌های مدیترانه شرقی، به حفاری نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه ادامه می‌دهد و تا کنون چند کشتی را برای حفاری اعزام کرده است.

این اقدامات ترکیه به این دلیل صورت می‌گیرد که ترکیه دولت بخش ترک نشین قبرس را به عنوان دولتی مستقل به رسمیت می‌شناسد و با بخش یونانی قبرس روابط دیپلماتیک ندارد و همزمان آنکارا مدعی است بخش فراساحلی قبرس که در قلمرو قبرس ترک‌نشین قرار دارد و تصور می رود منابع نفت و گاز دارند، در قلمرو قبرس ترک نشین است.

همچنین ترکیه توافقی که قبرس (یونانی نشین در جنوب) با کشورهای دیگر حوزه مدیترانه در خصوص منطقه دریایی انحصاری دارد را قبول ندارد و محدوده قبرس ترک نشین( یا قبرس شمالی) را مجزا از قبرس یونانی نشین می‌داند.

کد خبر 4746789

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه اتحادیه اروپا تحریم اقتصادی ایران قبرس سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه رجب طیب اردوغان فرانسه جنگ 2015 یمن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت تحریم بیشتر علیه شهرک نشینان صهیونیست تندرو تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

«جوزف بورل» روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا باید بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که اقدام به خشونت می‌کنند، را مورد بررسی قرار دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه شهرک‌نشینان صهیونیست، گفت: ایرلند و اسپانیا از شورای اروپا خواستند رفتار اسرائیل را تجزیه و تحلیل کند و بر این اساس توافقنامه ارتباط بین این اتحادیه و اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

شورای اروپا اخیراً اعلام کرده است که ۴ فرد و دو نهاد را اراضی اشغالی به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان در فهرست تحریم اروپا گنجانده است.

این شورا اعلام کرد که افراد و نهاد‌های ذکر شده مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها از جمله شکنجه و سایر اشکال رفتار غیرانسانی و نقض حق مالکیت و زندگی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری هستند.

این تحریم‌های ادعایی علیه شهرک نشینان صهیونیست در حالی مطرح شد که اروپا از ابتدای جنگ غزه با کمک به رژیم صهیونیستی در جنایت‌های این رژیم علیه مردم این باریکه همدست است.

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران