Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@13:16:38 GMT

بررسی نحوه تامین پرندگان و چگونگی انتقال آنها

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۰۸۸

بررسی نحوه تامین پرندگان و چگونگی انتقال آنها

به گزارش خبرگزاری مهر، سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  به همراه شهردار منطقه ۴ و مسئولان شهرداری این منطقه و همچنین کارشناسان و مشاوران کمیته محیط زیست و خدمات شهری از بخش‌های مختلف فاز ۲ باغ پرندگان تهران بازدید و در جریان وضعیت این پارک در حال تاسیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید پوشش گیاهی و نحوه آبیاری، وضعیت عمرانی، وضعیت ایمنی سازه‌ها، تنظیم درجه حرارت و وضعیت بهداشتی پارک مورد بحث قرار گرفتند.

نحوه تامین پرندگان این باغ و چگونگی انتقال آنها، شرایط نگهداری و وضعیت دامپزشکی پرندگان، وضعیت ارتباط میان بازدیدکنندگان و پرندگان از جمله موضوعات ویژه‌ای بودند که در این بازدید از سوی سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مورد تاکید و بررسی قرار گرفتند.

در این بازدید که دو تن از نمایندگان شبکه‌ تشکل‌های محیط زیستی مردم‌نهاد، حسینی میلانی را همراهی می‌کردند، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری بر همکاری و همفکری نزدیک میان مجموعه مدیریت شهری با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه محیط زیست در عرصه‌های مختلف به ویژه در مجموعه باغ پرندگان تاکید کرد و مقرر شد نماینده‌ای از شبکه تشکل‌های محیط زیستی مردم‌نهاد در فاز دو باغ پرندگان در زمینه نظارت همکاری کند.

همچنین در این بازدید، حسینی میلانی از سیستم تصفیه آب و آبرسانی فاز دو باغ پرندگان تهران دیدن کرد.

فاز دو باغ پرندگان در وسعتی حدود هفت و نیم هکتار با حدود چهار هزار و ۲۰۰ پرنده از ۱۱۰ نوع گونه در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

کد خبر 4746793 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: باغ پرندگان شهرداری تهران اربعین 98 هفته ناجا شورای شهر تهران شهرداری تهران اربعین حسینی قوه قضاییه نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران پیروز حناچی ناجا آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از شهرکرد با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در کشور از سال‌های قبل، نسبت به مدیریت منابع آب دقت خوبی به‌خرج نداده‌ایم؛ در واقع به مقدار آب ورودی به کشور با میزان آب خروجی به کشورمان به یک اندازه است. به‌طور سالانه تقریباً 10 میلیارد متر مکعب خروجی آب از کشور داریم که میانگین ورودی نیز به همین مقدار است.

وی افزود: بر همین اساس ما سعی کردیم بر اساس قوانین بین‌المللی، ارتباطات و تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین، رایزنی با کشورهای همسایه در حوزه مسائل آبی انجام شود. معمولاً کشورهایی نمی‌خواهند که ارتباطات بین کشورهای همسایه به نحو مطلوب شکل گیرد و حتما موضوع آب را به عنوان یک دست‌آویز قرار می‌دهند تا اختلافاتی بین کشورها رخ دهد؛ اما جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، سعی می‌کند تا این مسائل را تعدیل و حق‌آبه‌ها را دریافت کند.

سلاجقه با اشاره به رایزنی‌های انجام شده اظهار کرد: نشست‌های مفصل و رایزنی‌های متعددی در حوزه مسائل آبی شرق کشور با مسئولین حاکم بر افغانستان داشته‌ایم که مسائل حق‌آبه محیط زیست را از بحث عهدنامه‌هایی که وجود داشت، تفکیک کردیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور اضافه کرد: بحث بر سر این بود که میزان آب موجودی در سدهای آن‌طرف، به‌طوری هست که رهاسازی انجام شود و خوشبختانه آن‌ها نیز، رویکرد مناسبی داشتند و امسال نیز شاهد بودیم که در یک بازه زمانی کوتاه، رهاسازی آب انجام شد و امیدواریم که این روند ادامه یابد.

ایشان گفت: قرار بر این است که هیئتی از سوی افغانستان به ایران آمده و در نشست‌هایی که در پیش داریم، حتماً این مسائل را پیگیری می‌کنیم و تقریباً تفکیک حق‌آبه محیط زیست از معاهداتی که وجود دارد، انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: در آخرین نشست سازمان ملل در نایروبی، مباحثی با کشور ترکیه مطرح شد و خوشبختانه رویکرد خوبی داشتند و قرار بر این شد که هیئت‌های کارشناسی، بین دو کشور رد و بدل شود و باتوجه به این‌ که وزارت نیرو، مدیریت این قسمت را از جانب دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، این تبادل هیئت‌های کارشناسی به‌صورت جامع انجام می‌شود تا بتوانیم این مسئله را در داپ که یکی از سرشاخه‌های رود ارس است، حل کنیم.

وی افزود: در مورد مسئله گاپ نیز همچنان، رایزنی‌ها با سه کشور ترکیه، عراق و سوریه ادامه دارد.

علی سلاجقه گفت: با کشور ارمنستان هم پس از 18 سال، نشستی برگزار شد و وزارت نیرو به عنوان نماینده ایران حضور داشت، این مسئولیت به سازمان محیط زیست سپرده شد که در اولین دور نشست، دیداری بین معاونین همتای دوطرف در ایروان شکل گرفت و توافق خوبی ایجاد شد که منجر به نشست پیش از عید امسال در کشور ایران شد؛ اما متأسفانه دولت ارمنستان برخلاف توافق‌نامه‌ها عمل نکرد که ما اکنون سعی داریم با استفاده از وظایف مجموعه وزارت امور خارجه و با توجه به روابط حسنه‌ای که وجود دارد، مسئله آلایندگی رود ارس را حل کنیم.

ایشان همچنین با اشاره به انتقال آب بین حوضه‌ای گفت: جایی که آب شرب اولویت اول باشد، آن انتقال انجام می‌شود؛ اما اگر قرار بر این باشد که درخواست انتقال آب صورت گیرد و مجوزی صادر شود، مبتنی بر مبدأ، انتقال و مقصد است؛ یعنی در قالب برنامه جامع، مزیت‌های سرزمینی و بحث‌های توسعه‌ای دیده می‌شود.

خبرنگار: محمود اسماعیل‌پور اشکفتکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1227427 برچسب‌ها سازمان محیط زیست کشور ایران افغانستان

دیگر خبرها

  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود