Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکانیزه شدن صدور اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای فعالان اقتصادی فارس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس اقتصادی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، تعویض بخاری‌های فرسوده یا رده‌پایین در کشور از این جهت اهمیت دارد که طبق گفته کارشناسان حوزه انرژی، افت فشار پارس جنوبی که ۵۰ درصد گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند از سال ۱۴۰۴ شروع خواهدشد و این درصورتی است که طبق گفته مسئولان شرکت ملی گاز در کشور بیست میلیون بخاری فرسوده یا رده پایین وجود دارد که دو برابر استاندارد گاز مصرف می‌کنند.

به منظور کاهش مصرف گاز وسایل گرمایشی در فصل سرد سال، ساجد کاشفی، سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت‌ملی‌گاز از تعویض چهار میلیون بخاری توسط این شرکت خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده بود تا در پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه و همدان ده هزار بخاری با رده A و B جایگزین بخاری‌های فرسوده یا با باراندمان پایین شود، اما به دلیل محدودیت‌هایی که مبحث ۱۷ مقررات ساختمان در نصب این بخاری‌ها به وجود آورده بود، از این تعداد فقط چهار هزار عدد بخاری تعویض شد.

همچنین به منظور افزایش بهره‌وری انرژی در کشور، شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۱ طرحی را تصویب و شرکت ملی گاز را موظف کرد، طی پنج سال، چهار میلیون و صدهزار بخاری رده A و B را در کشور جایگزین بخاری‌های با بهره‌وری پایین کند.

سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز درباره این مصوبه می‌گوید: شرکت ملی گاز اسامی مشترکانی که باید بخاری آنها تعویض شود را در اختیار سرمایه‌گذار می‌گذارد و به ازای هر بخاری رده A و رده B که جایگزین شود، ۴۶۶ و ۳۷۸ مترمکعب گواهی صرفه‌جویی صادر و در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد، آن‌ها می‌توانند یا این گواهی‌های صرفه‌جویی را در بورس انرژی بفروشند و یا معادل فیزیکی گاز را تحویل بگیرند.
 
با وجود این طرح، اما سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی مانند آقای اصغر امینی از وجود متقاضی و نقدشدن این گواهی‌های صرفه‌جویی اطمینان ندارند.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در مقابل ساجد کاشفی درخصوص راهکار‌های شرکت ملی گاز برای فروش این گواهی‌ها می‌گوید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

طبق گفته سرپرست مدیریت انرژی شرکت ملی گاز اگر هم این گواهی‌ها در بورس انرژی به فروش نرسد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی در پایان، ضمن بیان اینکه اعتبار حساب‌بهینه‌سازی نیز از طریق منابعی، چون جرایم حاصل از سوزاندن گاز فلر توسط صنایع تامین می‌شود، گفت: طبق ضمانت‌های اجرایی که در بورس انرژی دیده شده اگر شرکت ملی گاز  به هر دلیل نسبت به تحویل گاز صرفه‌جویی شده اقدامی نکند جریمه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • تداوم طرح توزیع میوه تنظیم بازار در فارس
  • لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام