Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:05:45 GMT

لزوم توجه به سلامت روان در دهه پنجم انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۱۵۴

لزوم توجه به سلامت روان در دهه پنجم انقلاب اسلامی

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی از نظر سلامت روان نیازمند توجه ویژه و جدی هستیم.

به گزارش ایسنا محمد حاتمی در جلسه بیست و یکم رسمی علنی شورای اسلامی استان تهران اظهارکرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم. در دهه‌های گذشته تهدیدات زیادی همچون تهدیدات امنیتی فرهنگی و اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم که با رشادت شهدا و زحمات مسئولان آنها را پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی با همه اوضاعی که در منطقه وجود دارد ما تهدیدات چندانی نداریم اما آنچه که باید به عنوان تهدید به آن اشاره کرد بحث سلامت روان است. در واقع بحث سلامت روان یکی از موضوعات مهم در دهه پنجم انقلاب اسلامی است حتی دشمن روی خانواده‌ها، جوانان و نگرش‌ها و رفتار آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند که با توجه به فضاهای مجازی و رسانه‌های در اختیار آن‌ها این موضوع اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و روانی و اختلالات روانی در برخی شاخص‌ها نزدیک به بحران یا در بحران هستیم، گفت: امروز از هر چهار ازدواج حداقل دو نفر به سمت طلاق و ناسازگاری می‌روند. این عدد نزدیک به بحران است. همچنین در بقیه شاخص‌ها مانند اعتیاد و حاشیه‌نشینی استان تهران و شهرستان‌های آن به دلیل مهاجرت های بی‌رویه‌ نرخ بالایی دارد.

به گفته حاتمی، بیش از ۲۴ درصد مردم نیازمند خدمات روانشناسی و مشاوره هستند و این عدد بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه سن ازدواج افزایش یافته و این موضوع نیز نگران کننده است، گفت: سن اعتیاد نیز کاهش یافته و به زیر ۱۴ سال رسیده است همچنین شیب جمعیت ایران به سمت سالمندی سوق یافته که تمهیدات لازم را به جهت اینکه سالمندان جزو گروه‌های در معرض خطر قرار دارند انجام ندادیم. در کل در دهه پنجم انقلاب اسلامی از نظر سلامت روان نیازمند توجه ویژه و جدی دهستیم به عنوان مثال استان البرز و شهرستان‌های تهران به دلیل جمعیت و کمبود خدمات بهداشتی و فرهنگی جزو مناطق در معرض خطر محسوب می‌شوند، لذا باید پیشگیری کرد.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعتیاد حاشيه نشيني سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، با این وجود و پس از گذشت چندین سال هنوز شرایط برای تولید و سرمایه گذاری فراهم نیست.

فرماندار شهرستان بانه با توجه به لزوم بکارگیری زمین‌های صنعتی و جلوگیری از بلا استفاده شدن آنها گفت: با توجه به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کاستی‌ها برای سرمایه گذاران و شرکت‌های صنعتی مرتفع می‌شود.

درویشی در ادامه و با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بانه می‌تواند گامی در راستای به سرانجام رساندن این مهم باشد و بدن شک هدف به سر انجام رساندن عملیات اجرایی و ایجاد واحد‌های تولیدی با تعامل با کسانیست که زمین به آنها واگذار شدا است و این مهم با تعامل طرفین قرار داد محقق خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۸۵ هکتار و در دو فاز تعریف شده است که فاز اول آن در ۳۵ هکتار از لحاظ عملیات زیرساختی کاملا تکمیل شده است و فاز دوم با مساحت ۵۰ هکتار ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی