Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@19:38:03 GMT

وقتی درهای تیم ملی به روی پدیده‌ها باز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۳۹۶

به گزارش ایلنا، مارک ویلموتس اگرچه به واسطه غریبگی با اتمسفر و فضای فوتبال ایران با همان لیست کی‌روش و نفرات سرمربی قبلی تیمش را می‌بندد اما در همین مدت کوتاه حضورش در ایران به اتفاقات پیرامونی‌اش بی‌توجه نبوده و تلاش کرده با توجه به همان شناخت اندکش، سلیقه خود را در تیم ملی لحاظ کند.

در جغرافیای ذهنی ویلموتس برخلاف کی‌روش درهای تیم ملی چهارطاق باز است و هر ستاره‌ای ولو تازه به دوران رسیده مجوز عبور از آن را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویه‌ای که کاملاً برخلاف اصول کی‌روش است.

در دوران طولانی حضور کی‌روش در ایران به درهای نیمه باز عادت کرده بودیم. کی‌روش اگرچه یک نسل و یک تیم منسجم و متحد برای ما ساخت اما چهره‌ها برای عبور از درهای ذهنی او باید از فیلترهای زیادی عبور می‌کردند که شاید مهم‌ترین آنها پاسپورتی با مهر خروج اروپایی بود. در الگوریتم کی‌روش البته مقصد چندان اهمیتی نداشت. از هلند، روسیه و بلژیک گرفته تا نروژ و حتی لهستان تفاوتی نمی‌کرد چرا که کی‌روش اعتقاد داشت تمرین و تماشاچی صرف بودن هم در اروپا به بازی هر هفته در لیگ ایران ارجحیت دارد. با همین استراتژی سرمربی پرتغالی، اغلب ستاره‌های لیگ مجوز عبور از درهای نیمه باز تیم ملی را پیدا نمی‌کردند و این شانس معمولاً نصیب معدود چهره‌هایی می‌شد که در قاره سبز رفت و آمد داشتند و همین دایره تیم ملی را محدودتر و بسته‌تر می‌کرد و اروپانشینان با هر کیفیتی تقریباً همیشه از حضور در تیم ملی مطمئن بودند اما ویلی مسیر متفاوتی از کی‌روش را برگزیده.

سیاست درهای باز همان اتفاق مهم و نقطه عطف حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی است و از همین رو تیم ملی دیگر در انحصار لژیونرها نیست. در الگوریتم انتخابی سرمربی بلژیکی تنها شرط ورود به تیم ملی، بازی در ترکیب تیم باشگاهی و البته درخشش در آن است و برای او لیگ ایران با روسیه، بلژیک و حتی انگلیس فرقی نمی‌کند. با همین استراتژی هر ستاره‌ای در هر کجای دنیا تیم ملی را در دسترس می‌بیند و مطمئن است که در صورت درخشیدن، به تیم ملی دعوت خواهد شد. همین سیاست جالب و البته منطقی از تیم ملی، تیم نونواری ساخته که در هر بازی حداقل یکی دو چهره جدید برایمان رو می‌کند‌. تیمی که در آن هیچ‌کس جای ثابت و تضمین شده ندارد و همه برابرند. تیمی که در آن ستاره نیمکت‌نشین لیگ برتر انگلیس خط می‌خورد و در عوض ستاره ناشناس تازه از لیگ یک آمده فیکس بازی می‌کند و گل می‌زند. با این سیاست تیم ملی در هر بازی برایمان سورپرایز دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران کارلوس کی روش مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!

به گزارش "ورزش سه"، ایلشن داوودی پور که به نظر بسیاری از کارشناسان پدیده جدید والیبال ایران در پست پاسوری است و پاس های او همه را یاد سعید معروف انداخته او بود در لیست جدید تیم ملی جایی ندارد.

در حالی که داوودی‌پور در تمرینات بسیار با انگیزه ظاهر شده بود، اما گویا قد کوتاه او و همچنین کم تجربگی اش باعث شد تا موریسیو موتا پائز روی نام او قلم قرمز بکشد تا خاطره خط خوردن از تیم ملی جوانان برای او زنده شود.

بدون شک کادر فنی تیم ملی می‌توانست با تدبیر بیشتری این پاسور آینده دار و با انگیزه را در تیم ملی حفظ کند که این اتفاق نیفتاد تا بین بازیکنان خط خورده ای که از حضور در تیم ملی انصراف نداده بودند ایلشن داوودی پور خط خورده قلمداد شود.

دیگر خبرها

  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!
  • پدیده فصل گذشته دروازه‌بانی آماده چالش با استقلال
  • بازگشت ستاره استقلال به تمرین
  • ستاره ازبکستانی استقلال به تمرین بازگشت