Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره، علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی با عملیات تجاوزکارانه آنکارا در شمال سوریه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد این عملیات ادامه خواهد یافت.

او در این‌باره اعلام کرد: از عملیات نظامی در شمال سوریه هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تا آخر خط ادامه خواهیم داد و مصمم هستیم آنچه را که آغاز کرده‌ایم، به پایان برسانیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهاراتش گفت: از آغاز بحران سوریه، در جنگ با تروریسم هیچ گاه تا به این اندازه با «دورویی و ناسازگاری» مواجه نبودیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید استانبول به چه فردی می‌رسد؟

مهسا مژدهی: روز یکشنبه سرنوشت استانبول برای چهار سال پیش رو مشخص می‌شود. انتخابات شهرداری‌های ترکیه که پیش از این در سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود، از اهمیت زیادی برخوردار است. در این کشور عموما انتخابات شهرداری‌ها را پیش زمینه آینده سیاسی کشور می‌دانند. اردوغان که خود زمانی شهردار استانبول بود و سپس به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، نمونه واضحی از آن است که در ترکیه شهردار استانبول اغلب به نقش بالاتر و مهم‌تری دست پیدا می‌کند و کسی که کلید شهرداری شهر را به دست بگیرد، آینده سیاسی خود را تضمین کرده است.

در استانبول شهر در تصرف تبلیغات انتخاباتی است. از همین حالا دولت اعلام کرده نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی برای روز یکشنبه ممنوع است و پلیس بر سر این موضوع با کسی شوخی ندارد. حکمی که نشان می‌دهد دولت نگران درگیری‌هایی است که امکان دارد میان هواداران گروه‌های مختلف در بگیرد. به ویژه آنکه در روزهای اخیر ویدیویی از مهاجران کرد و ترک تبار ترکیه در بلژیک منتشر شد که نشان می‌داد طرفداران دو طرف منتظر یک جرقه هستند.

چشم امیدها به امام اوغلو است

اکرم امام‌اوغلو شهرار فعلی استانبول از محبوبیت نسبتا زیادی برخوردار است. وقتی در سال ۲۰۱۹ کاندیدای شهرداری مهم‌ترین شهر ترکیه بود،‌ استانبول در دست طرفداران او به‌نظر می‌رسید. از یک ماه قبل از برگزاری انتخابات تقریبا مشخص بود که رقیب، از یاران اردوغان، هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات مقابل امام‌اوغلو ندارد. خبرنگارانی که با او مصاحبه کرده‌اند معتقدند امام‌اوغلو شخصیت کاریزماتیک دارد و مرد معقولی به‌نظر می‌رسد.در روز ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ انتخابات برگزار شد و با اختصاص تقریباً ۵۴درصد از آراء، امام‌اوغلو از رقیب خود بن‌علی ییلدیریم پیشی گرفت و شهردار استانبول شد.

اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم

کشته شدن ۱۲ عضو پ.ک.ک در شمال عراق در عملیات ترکیه

انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۳ نشان داد یکدست بودن مردم ترکیه در حمایت از اردوغان دچار خلل بزرگی شده است. انتخابات به دور دوم کشید و اردوغان به زحمت توانست رقیب خود را شکست دهد. مخالفان اردوغان در آن انتخابات حالا دل به امام‌اوغلو و پیروزی در انتخابات شهرداری استانبول بسته‌اند. مخالفان دولت اردوغان امیدوارند روندی را که در سال ۲۰۱۹ برای کاهش قدرت حزب عدالت و توسعه به رهبری رئیس‌جمهور ترکیه شروع کرده‌اند در انتخابات سال ۲۰۲۴ ادامه دهند.

مراد کوروم کیست؟

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز یک‌شنبه ۱۷ دی، مراد کوروم وزیر سابق محیط زیست را به عنون نماینده حزب عدالت و توسع نامزد انتخابات شهرداری استانبول معرفی کرد.کوروم که ۴۷ سال سن دارد از ژوئیه ۲۰۱۸ تا ژوئن گذشته در سمت وزیر محیط زیست و شهرسازی مشغول به کار بود و پس از انتخابات از سمت خود کناره‌گیری کرد.

کوروم یکی از چهره‌های سیاسی بود که در زمین‌لرزه‌ جنوب ترکیه در سال گذشته از اقدامات دولت حمایت کرد. مساله اصلی در مورد موراد کوروم این است که او فرسنگ‌ها با ییلدیریم رقیب پیشین امام اوغلو فاصله دارد. ییلدیریم فاقد هرگونه محبوبیت و کاراکتر بود. مراد کوروم البته در بین طرفداران حزب عدالت و توسعه گزینه‌ای معقول، مردی جوان و با رزومه‌ای نسبتا قابل قبول به‌حساب می‌آید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در شهر استانبول رقابت دوشادوشی بین کوروم و امام‌اوغلو وجود دارد که پیشبینی انتخابات را مشکل می‌کند.

این انتخابات سرنوشت آینده را تعیین میکند

تا سال ۲۰۱۹ اردوغان خودش و حزب عدالت و توسعه را شکست‌ناپذیر و بدون رقیب فرض می‌کرد. اما در همان هفته‌های پیش از انتخابات شور وحال خیابان ‌های استانبول نشان می‌داد که اردوغان قافله را باخته است. با این حال انتخابات ۲۰۲۳ و برد او، نشان‌ داد که رئیس‌جمهور ترکیه کسی نیست که به سادگی پا پس بکشد و قشر سنتی این کشور با وجود تورم کمر شکن، از دست دادن آزادی‌های مدنی و ... باز هم سمت اردوغان خواهند ایستاد. در صورتیکه او و عدالت و توسعه بتوانند انتخابات روز یکشنبه را برنده شوند، اردوغان احتمالا در ویلای ساحلی خود در استانبول و بر روی بالکن آن که اطرافش پوشیده از پرچم‌های ترکیه است خواهد ایستاد و سخنرانی پیروزی سر خواهد داد. او برای چنین لحظه‌ای چهار سال صبر کرده است.

اما در طرف مقابل امام اوغلو و حامیانش بر روی رای نسل جدید شرط بسته‌اند. آنها می‌دانند که استانبول در مقایسه با دیگر شهرهای ترکیه سنتی به حساب نمی‌آید و برد در این شهر کار چندان سختی نخواهد بود. در انتخابات سال۲۰۲۳ هم اهالی استانبول نشان دادند که اقبالی به اردوغان نشان نمی‌دهند. علاوه بر این امام اوغلو به رای‌دهندگان کرد نزدیک است و پیش از این هم توانسته آرای آنها را به اسم خود در آورد.

اردوغان در مراسمی خطاب به مردم استانبول گفت ما باید این شهر را در ۳۱ مارس از استبداد حزب جمهوری‌خواه خلق نجات دهیم. این همان ایده‌ای است که اردوغان می‌خواهد آن را هرطور شده عملی کند. او قصد دارد حزب جمهوری‌خواه‌خلق که قدیمی‌ترین حزب ترکیه است به طور کامل از صحنه سیاسی کشور کنار بگذارد، تکلیف خود را با ایده‌های آتاتورک روشن کرده و برای همیشه از او عبور کند و دیگر به خاطر سایه نام او مراعات هیچ‌کس را در ترکیه نکند.

شعارهای امام اوغلو «با قدرت به سمت خدمت برای استانبول» و «بار دیگر پیروز خواهیم شد» است. منتقدانش می‌گویند این شعارها در طول چهار سال گذشته دردی از مردم استانبول و ترکیه دوا نکرده‌اند. آنها معتقدند درست است که امام اوغلو خوش‌صحبت و خنده‌روست، اما سفر را به رسیدگی به کلانشهر استانبول ترجیح می‌دهد و سیاستمداری نیست که بتوان روی او برای رقابت طولانی مدت با اردوغان و حزب اعتدال و توسعه حساب کرد.

۳۱۱۳۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889278

دیگر خبرها

  • تحلیلگر ترکیه‌ای: با ناعادلانه‌ترین انتخابات روبرو هستیم
  • کلید استانبول به چه فردی می‌رسد؟
  • اردوغان با بایدن دیدار می‌کند
  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش