Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@12:19:24 GMT

چه خبر از سهام آرامکو؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۶۷۹

صراط:

یاسر الرمیان، رئیس شرکت نفتی آرامکوی عربستان امروز از احتمال عرضه اولیه بخشی از سهام این شرکت در روزهای باقیمانده از ماه اکتبر خبر داد.

به گزارش فارس وی در کنفرانس سرمایه‌گذاری سوریه-عربستان گفت: عرضه اولیه سهام آرامکو به زودی انجام می‌شود. ما به سرعت در حال عمل به برنامه‌ریزی‌های خود هستیم و شما به زودی درباره جزئیات این طرح مطلع خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من فکر می‌کنم که می‌توان انتظار داشت عرضه اولیه طی این ماه انجام شود.

عربستان نخستین بار در سال ۲۰۱۶ از برنامه خود برای عرضه سهام آرامکو در قالب طرح چشم انداز توسعه اقتصادی ۲۰۳۰ رونمایی کرد اما اجرای این طرح تا امروز بارها به تعویق افتاده است.

ریاض ارزش کل آرامکو را ۲ هزار میلیارد دلار برآورد کرده است و انتظار دارد از عرضه ۵ درصد سهام آن ۱۰۰ میلیارد دلار تامین سرمایه کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سهام آرامکو عربستان تحریم نفت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید

دولت روسیه تصمیم گرفته است سهام اندک شرکت شل در پروژه ساخالین ال‌ان‌جی را به قیمت یک میلیارد دلار به غول دولتی گازپروم بفروشد و از تصمیم قبلی خود برای واگذاری این سهام به شرکت نواتک، برگشت.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در فرمانی در سال ۲۰۲۲، اعلام یک شرکت دولتی تازه تاسیس، حقوق و تعهدات شرکت «سرمایه گذاری انرژی ساخالین» که شرکت اداره کننده پروژه نفت و گاز ساخالین ۲ است را بر عهده می گیرد.

شرکتهای شل، میتسویی و میتسوبیشی ژاپن، سهامداران اقلیت در شرکت «سرمایه گذاری انرژی ساخالین» بودند و بزرگترین سهامدار آن، گازپروم بود.

شرکت شل ۲۷.۵ درصد در پروژه داشت، اما قبلا اعلام کرده بود که از ساخالین ۲ خارج می‌شود. پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، شل در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد از شراکت سهام با گازپروم و نهادهای مرتبط، از جمله سهام ۲۷.۵ درصدی خود در تاسیسات گاز طبیعی مایع ساخالین ۲، سهام ۵۰ درصدی خود در توسعه نفت سالیم، و سرمایه گذاری انرژی گیدان، خارج خواهد شد.

سال گذشته، نواتک برای خرید سهام شل در پروژه ساخالین ۲ درخواست داد. این شرکت تولیدکننده و صادرکننده ال‌ان‌جی، از دولت روسیه خواست تا با پرداخت به شل و اجازه دریافت پول در یک حساب خارجی، موافقت کند.

گزارش‌هایی که در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شد، از این حکایت داشت که پوتین با درخواست نواتک برای پرداخت یک میلیارد دلار (۹۴.۸ میلیارد روبل) به شل برای سهام ۲۷.۵ درصدی این شرکت در پروژه ساخالین ۲ ال‌ان‌جی، موافقت کرده است. اما اکنون دولت روسیه با صدور حکمی دستور داده است این سهام توسط گازپروم خریداری شود و دستور قبلی برای خرید سهام شرکت شل توسط نواتک را بدون ارائه هیچ دلیلی باطل کرد.

طبق گزارش روزنامه روسی ودوموستی، نواتک، مشارکت خود در پروژه ساخالین را دارای ریسکهای قانونی بالایی، دانسته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سال گذشته، تحریم‌های آمریکا، پروژه صادرات ال‌ان‌جی آرکتیک ۲ نواتک را هدف گرفت و جدول زمانی اولین صادرات محموله‌های ال‌ان‌جی از این پروژه را به تاخیر انداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال
  • قیمت استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس مشخص شد
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد