Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@18:22:59 GMT

تردد ۱۴۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۸۵۴

تردد ۱۴۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

جانشین فرمانده انتظامی کشور از تردد ۱۴۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ایوب سلیمانی بعداز ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی از وضعیت مناسب این پایانه مرزی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده اند اگر چه در ابتدا مشکلات و عدم آمادگی برادران عراقی باعث شد که محدودیت‌هایی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون که مسئله حل شده امیدواریم در سال‌های آینده و همچنین در ادامه اربعین امسال بتوانیم با موج بیشتری از زائرین و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای عبور از استان کرمانشاه مواجه باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور افزود: امسال راهپیمایی عظیم اربعین ویژگی های بسیار برتری نسبت به سالهای قبل داشت البته هر سال به دلیل تجاربی که کسب می کنیم، تامین تجهیزات مناسب و توسعه زیرساختها وضعمان از سال قبل بهتر می شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: امسال تعداد زائرین نزدیک به دو برابر سال قبل را تجربه کردیم و در ادامه هم پیش‌بینی ما این است که حجم وسیعی از مردم به سمت کربلا رهسپار می شوند اما تا کنون محدودیت و مشکلی برای مردم ایجاد نشده است.

سردار سلیمانی از امنیت کامل مرز خسروی خبر داد و بیان داشت: با تلاش‌ نیروهای انتظامی که فرزندان انقلابی و با انگیزه این مرز و بوم هستند هیچگونه مشکلی وجود ندارد و امنیت کامل برقرار است.

حضور ۱۸۰۰ گشت نظامی در خسروی /توقف زائران در خسروی به ۵ ثانیه هم نمی‌رسد

وی از حضور بیش از ۱۸۰۰ گشت انتظامی در مرز خسروی خبر داد و گفت: هر جا که موکب و توقف گاهی مستقر است نیروی پلیس با حضور چشمگیر در کنار مردم در حفظ و ایجاد امنیت کوشا است.

این مقام انتظامی گفت: ۱۵۰۰ گشت راهور برای جلوگیری از تصادفات احتمالی و تلخ شدن شیرینی و حلاوت زیارت اربعین مستقر شدند که خوشبختانه در استان کرمانشاه در این مدت بیش از ۳۰ درصد با کاهش تصادفات مواجه هستیم.

جانشین رئیس پلیس کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر توقف زائرین در مرز خسروی به پنج ثانیه هم نمی رسد.

وی ادامه داد: اگر چه مشکلاتی روزهای اول در مرزهای خسروی، شلمچه و جذاب داشتیم اما با تلاش‌های صورت گرفته مشکلات حل و فصل شد و... نداریم.

عبور بیش از ۴۳۰ هزار زائر از مرزهای کشور طی یک روز

سردار سلیمانی گفت: طی یک روز بیش از ۴۳۰ هزار نفر زائر از مرزهای کشور عبور کردند و در همان روز از مرز خسروی با توجه به اعمال محدودیت زمان خروج که تا ساعت ۲.۵ بعدازظهر اعلام شده، حدود ۳۰ هزار نفر عبور کردند.

وی با اشاره به اینکه روزانه از مرز مهران حدود ۲۵۰ هزار نفر عبور می کنند، بیان داشت: با همه امکانات در مرزها با رعایت احترام و تکریم زائرین با کمترین مشکل تا امروز به حلاوت و شیرینی، و راحتی و سهولت طی شده است و در روزهای آتی نیز همچنین خواهد بود.

جانشین فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲ میلیون نفر از زائرین در کشور عراق هستند و برخی‌ها معتقدند تا روز اربعین باید در کشور عراق بمانند که بازگشت در یک زمان کوتاه اتفاق خواهد افتاد لذا ورود زائرین به کشور و از مرزها به مقاصدشان یکی از دغدغه‌های ما است که برای فراهم کردن زیرساختهای لازم تلاش می کنیم.

سردار سلیمانی افزود: با تلاش مسئولین دولتی و همه آحاد مردم و نیروهای مسلح و در راس آنها نیروی انتظامی که با همه وجود در صحنه حضور دارند در ادامه راه تا بعد از اربعین تلاش می کنیم تا بدون هیچ مشکلی امسال را نیز با سرافرازی پسری کنیم و این پایه ای باشد برای سال‌های آینده.

این مقام انتظامی ادامه داد: نوید می دهم روندی که اتفاق افتاده است راه پیمایی عظیمی است که متصل به ظهور امام زمان(عج) خواهد شد.

وی بیان داشت: امسال پیش بینی ما عبور ۵ میلیون زائر بود اما به دلایل مشکلات و توصیه هایی که به تاخیر انداختن را برای مردم تحویز می کرد باز هم از مرز ۴ میلیون نفر خواهد گذشت.

جانشین فرمانده انتظامی کشور اظهار داشت: از هم اکنون برای سال آینده برای عبور ۶ تا ۷ میلیون زائر خود را آماده خواهیم کرد که بدون شک در سالهای بعد این رقم نیز افزایش خواهد داشت.

این مسئول گفت: این حرکت عظیمی است که در مسیر حادثه عظیم ظهور اتفاق خواهد افتاد و ملت ایران به عنوان پرچمدار این خادثه عظیم خدمتگزار زائران خواهد بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز خسروی فعال‌تر می شود

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست با اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه دانشگاه، حوزه علمیه و مجموعه‌های مهارتی و دانشی باید سهم بیشتر و اثرگذارتری در اداره استان داشته باشند، گفت : هرچه میزان ورود این مجموعه‌ها به حوزه مسائل استان بیشتر باشد، آثار بهتری روی زندگی مردم کرمانشاه خواهد داشت. 

وی افزود: ما در استان کرمانشاه با انباشتی از مشکلات همچون تورم، بیکاری، مشکلات فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و... مواجه هستیم که انتظار می‌رود جامعه دانشگاهی در حل این مشکلات سهیم باشند. 

وی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌توان با استفاده از آنها بر مشکلات غلبه کرد، گفت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که برای استفاده از این ظرفیت باید زیرساخت‌های ارتباطی مناسبت در حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای داشته باشیم. 

صحرایی خاطرنشان کرد: حدود دو سال پیش زمانی که به استان آمدم، فرودگاه کرمانشاه به عنوان یک زیرساخت ارتباطی مهم از وضعیت نابسامانی رنج می‌برد و با وجود اینکه تا چند سال قبل می‌شد تنها با ۸۰ میلیارد تومان آن را بهسازی کرد، اما این اتفاق نیفتاده بود و شرایط آن بحدی بغرنج شده بود که مجبور شدیم آن را از اساس شخم بزنیم و دوباره احداث کنیم. 

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۵۰ میلیارد تومان صرف بهسازی فرودگاه کرمانشاه شده، گفت: امیدواریم اوایل تابستان فرودگاه کرمانشاه دوباره زیر بار برود. 

استاندار کرمانشاه به افتتاح نمایشی راه آهن کرمانشاه در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه راه آهن کرمانشاه را به صورت ناقص افتتاح کرده‌اند، امکان افزایش سرعت آن وجود ندارد. به این معنا که ایمنی لازم را برای سرعت بالای ۶۰ کیلومتر ندارد. 

به گفته این مسئول، رفع نواقص راه آهن کرمانشاه هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. 

صحرایی عنوان کرد: در بحث راه‌های جاده‌ای نیز سال گذشته به برکت اربعین توانستیم اعتبارات خوبی را برای این حوزه بگیریم و حدود ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان را بهسازی کنیم. همچنین از همین محل از ۱۹ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در استان ۱۰ نقطه رفع خطر شد و مقرر شده که ۹ نقطه حادثه خیز دیگر تا شهریور ماه رفع خطر شود. 

وی در پاسخ به انتقاد دانشجویی مبنی بر برچیده شدن دانشکده فرهنگ و هنر در کرمانشاه، گفت: در این زمینه شخصا پیگیری‌هایی داشته و مقرر شده که دانشکده هنر در دانشگاه آزاد و رشته‌های میراث فرهنگی و گردشگری هم در دانشگاه رازی راه اندازی شود. 

استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد حواشی و اختلافات موجود در شورای شهر و شهرداری نیز گفت: باتوجه به مشکلاتی که شورای شهر داشت، نشستی را با اعضای شورا برگزار کرده و فرصت سه ماهه‌ای پیش رویشان قرار دادیم که در حال حاضر به روز‌های پایانی این فرصت نزدیک شده‌ایم و احتمالا طی یکی دو هفته آینده نشست دیگری را با آنها خواهیم داشت و یک جمع بندی صورت می‌گیرد. 

وی تاکید کرد: متاسفانه این حواشی باعث شده تا بودجه شهرداری کرمانشاه هنوز تصویب نشود و این نارسایی‌ها در زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود. 

صحرایی با اشاره به آمار بالای ساخت و ساز‌های غیرقانونی و ناایمن در شهر کرمانشاه، عنوان کرد: این آمار‌ها قابل قبول نیست و باید کاهش پیدا کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود