Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیته دفاع سنای پاکستان، گفت، جمهوری اسلامی ایران، کشوری مسلمان و مهم است و نمی توان در سیاست های بین المللی آن را نادیده گرفت. تاریخ انتشار: 18:34 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۵۸۰

به گزارش خبرگزاری میزان،  ساجد حسین توری خاطر نشان کرد، "عمران خان" از زمان عهده گرفتن وظایف نخست وزیری پاکستان، بر برقراری صلح در منطقه تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش نخست وزیر این کشور برای میانجیگری در خلیج فارس، تحولی مثبت و نشان دهنده صداقت و خلوص نیت او به برقراری صلح در این منطقه است.
پاکستان در بیانیه رسمی اعلام کرد، خان در راستای تلاش برای ترویج صلح و امنیت منطقه، امروز(یکشنبه) عازم ایران شد.
در این بیانیه آمده است، خان در این سفر با آیت الله "علی خامنه ای"، رهبر معظم، و "حسن روحانی"، رئیس جمهوری ایران، دیدار می کند.

نخست وزیر پاکستان در جریان سفر به نیویورک گفته بود، هم آمریکا و هم عربستان از او خواستند با هدف کاهش تنش ها، وارد میانجیگری با ایران شود.
توری افزود، خان، رهبری صادق است که واقعا و صادقانه خواستار حل اختلافات بین ایران و عربستان است. او در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل بر ضرورت برقراری صلح در منطقه تاکید کرد. پاکستان همواره تمایلش را برای ایفای نقش در حل بحران خاورمیانه ابراز کرده است.
به گفته توری، کشورهای منطقه به تلاش های میانجیگرانه نخست وزیر که نباید هدر برود، اعتماد دارند. ما بیطرفی مان را در جنگ یمن نیز ثابت کرده ایم.
این سناتور پاکستانی تصریح کرد، با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران، کشوری مسلمان و مهم است و نمی توان در سیاست های بین المللی آن را نادیده گرفت، حتی آمریکا خواستار حل مسائل با ایران است. ما با ایران و عربستان رابطه ای قوی داریم، از این رو، برای ایفای نقش مثبت در جایگاهی قوی قرار داریم.

وی خاطر نشان کرد، جنگ، راه حل مشکلات و مسائل نیست، مسایل تنها از طریق گفت وگو و روش های مسالمت آمیز حل و فصل می شوند. موفقیت امت مسلمان در گرو وحدت آنهاست و ما نباید از ایفای نقش در این زمینه روگردان باشیم. به اعتقاد من، خان زمان درستی را برای این سفر انتخاب کرده است.
توری تصریح کرد، ایران، کشوری مسوول است و هیچگاه سیاست تهاجمی در قبال هیچ کشور مسلمانی نداشته است. ما باید به تلاش میانجگیرانه خان خوش بین باشیم
"محمد فیصل"، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان پیشتر گفته بود، صلح و ثبات در منطقه، آرزوی ماست و ما نهایت تلاش خود را برای رفع تنش ها در منطقه خلیج فارس انجام می دهیم.

منبع: ايرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان محمد فیصل مشکلات صلح و ثبات سیاست بین المللی جایگاه قوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات عالی رتبه کشورمان صبح امروز به همراه وزیر مسکن پاکستان اسلام‌آباد را به مقصد لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان ترک کرد.

شهر لاهور امروز به مناسبت سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران تعطیل اعلام شده است و مسئولان دولت ایالتی برای تسهیل تردد هیات بلندپایه کشورمان همزمان فعالیت تمامی مراکز آموزشی، ادارات دولتی و خصوصی را نیز تعطیل اعلام کردند.

رییس جمهور قرار است در طول سفر به قلب فرهنگی پاکستان از آرامگاه اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف پاکستانی که میراث مشترک دو کشور همسایه شناخته می‌شود، بازدید کند.

حضور در مسجد تاریخی پادشاهی، بازدید از برخی اماکن فرهنگی و حضور در نشستی در قدیمی‌ترین دانشگاه از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و هیات همراه خواهد بود.

رئیس جمهور ایران همچنین قرار است با خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و بلیغ الرحمان حکمران این ایالت دیدار نماید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز گذشته به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

رئیسی با اعضای هیات همراه با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود، محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

در طول اقامت در اسلام‌آباد، ۸ یادداشت تفاهم میان مقامات ایران و پاکستان به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • سنگ تمام پاکستانی ها برای استقبال از رئیس جمهوری ایران | تصاویر
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • «وعده صادق» تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد