Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدور احکام جدید توسط حسین انتظامی و آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «روزی دو میلیون» عناوین مهم‌ترین اخبار کوتاه سینمایی در ۲۲ مهر ۱۳۹۸ را تشکیل می‌دهند. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در این بسته خبری به مرور مهم‌ترین اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان در تاریخ 22 مهر 1398 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور 84 مستندساز زن در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، پذیرای جدیدترین آثار 84 مستندساز زن شد.

بر اساس آمار دبیرخانه جشنواره، 516 کارگردان مرد نیز متقاضی حضور در سیزدهمین دوره «سینماحقیقت» شده‌اند. به این ترتیب، درصد مشارکت مردان نسبت به زنان در این رویداد سینمای مستند ایران، 86% به 14% است که این آمار به نسبت فیلم‌های ارسالی، مطابق با دوره پیش است.

اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در 3 گروه مستندهای کوتاه (تا 40 دقیقه)، نیمه‌بلند (40 تا 70 دقیقه) و بلند (بالای 70دقیقه)، در نیمه دوم آبان‌ 98 اعلام خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران ««سینماحقیقت»» را به دبیری محمد حمیدی‌مقدم، از 18 تا 25 آذرماه 1398 در شهر تهران برگزار می‌کند.

«روزی دو میلیون» در تهران کلید خورد

عاشقانه «روزی دو میلیون» نام موقت دومین فیلم مجید توکلی بعد از «متولد 65» است که به قلم جمیله دارالشفایی و بر اساس طرحی از مجید توکلی به نگارش درآمده است.

نازنین بیاتی و شکیب شجره ترکیب تازه‌ای در سینمای ایران هستند که نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند. زهرا داوودنژاد، احترام برومند، خسرو بامداد، افسانه طهرانچی، محمد امامی، سارا محمدی، محمد حیدری و ایمان صدیق از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم قرار است برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

«قفس» آماده نمایش شد/ روایتی از جنگ‌زده‌های کوبانی

فیلم سینمایی «قفس» به تهیه کنندگی و کارگردانی عابدین مهدوی آماده نمایش شد.

«قفس» با موضوع مقاومت مردمی منطقه کردستان کشور سوریه و وضعیت زنان و کودکان جنگ زده منطقه کوبانی و نیروهای داوطلب مردمی که از دیگر کشورها در این منطقه به شهادت رسیدند، ساخته شده است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: در جریان حمله وحشیانه گروه تروریستی داعش به منطقه کوبانی در کشور سوریه و همچنین منطقه کردستان کشور عراق و هم مرز با کشور سوریه، بیش از 5000 نفر کشته، بیش از  2590 نفر بی سرپرست و یا آواره و 6383 نفر از زنان و دختران این مناطق به اسارت این گروه درآمده و تعداد 3793 از این اسرا ناپدید شده و تاکنون هیچ اطلاعی از آنها در دسترس نیست.

بازیگران اصلی این فیلم عبارتند از عابدین مهدوی، بیتا آزادی، علی نکته سنج، مریم گرجی، طاها سمندری، امیرحسین رمضانی، ستاره حیدرآبادی، سعید مرادی و بازیگر خردسال عسل شاکری.

این فیلم محصول موسسه بین‌المللی فیلم انسانیت است.

نمایش فیلم‌های کوتاه برگزیده در جشن خانه سینما 

فیلم‌های منتخب دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران به همت انجمن فیلم کوتاه ایران به نمایش درمی‌آیند.

این برنامه فردا و پس فردا (23 و 24 مهرماه) از ساعت 14 تا 21 در ساختمان شماره 1 خانه سینما، تالار سیف‌الله داد برگزار می‌شود.

اسامی فیلم‌های انتخابی جشن دهم به شرح زیر است:

حلق‌آویز (رقیه توکلی)، آیسان (مهرشاد خردمندی)، اس (حامد اصلانی)، امتحان (سونیا حداد)، شهروند (مهدی مختاری)، سکوت (وهاب گایینی)، شکستگی (شهرام خطی)، غول (سامان حقیقی وند)، گربه خیس (محمد داودی)، دزدانه (مهران امیری حسینی)، عصرگاو آهن (سید محسن مهاجری)، عزیز (سید مهدی موسوی برزکی)، او که اهلی نشد (صالح کاشفی)، تشریح (سیاوش شهابی)، تاناکورا (امیررضا رشتی/سید میثم حسنی/حامد پریزاده)، آزاده (میرعباس خسروی نژاد)، 20 (بهرنگ میرزایی)، قاب نهایی (محمود پوینده)، دُم اژدها (سعید کشاورز)، اوریگامی (مرجان هاشمی)، رآی (سپیده برنجی)، به هیچکس نگو (سحر ستوده)، دابُر (سعید نجاتی)، ماچ سینمایی (کریم لک زاده)، محاق (کیوان عدالتی فرد)، چندش (رضا نجاتی)، برف های سپید سرگردان (محمد رضا وطن دوست)، سور بز (سعید زمانیان)، دیسک خش دار (شهاب آب روشن)، کرگدن (آرمین پور محمد)، ملاقات (آزاده موسوی)، من زالم (هومن نادری)، پاندای قرمز (علی پاک نیا)، به چیزی دست نزن (ارغوان حیدر اسلام)، لووپ (امید صفایی زیبا)، دَم (ناصر ضمیری)، آتامان (احسان عباس زاده)، ژوان (کاوه جاهد).

برگزاری جلسه معارفه در سازمان سینمایی

جلسه معارفه اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اعضای جدید شورای پروانه ساخت و نمایش آثارغیرسینمایی برگزار شد، سید محمدمهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به مسئولیت خطیر این شورا، نکاتی را درخصوص تعهدات حقوقی و نظارتی، رعایت نکات حرفه‌ای در فیلم‌ها و رعایت حریم‌های اخلاقی و عُرفی مطرح کرد.

در این جلسه سید امیر پروین حسینی، مصطفی رستگاری، بهروز مفید و سیدطاها مرقاتی  نیز نکاتی را بیان کردند.

امیر آشتیانی پور، سید امیر پروین حسینی، مصطفی رستگاری، رحمان سیفی آزاد، حامد عنقا، فرید فرخنده کیش و محمدهادی کریمی به عنوان اعضای شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی و مسعود احمدیان، کامبیز اخوان صفا، محمد درمنش، فرشید سعیدی، علیرضا قاسم خان، سیدطاها مرقاتی و بهروز مفید به عنوان اعضای شورای پروانه نمایش آثار غیر سینمایی از رییس سازمان سینمایی حکم گرفتند.

اخبار کوتاه سینما| سینما سیار برای زائران اربعین دایر شد/ نامزد اسکار مُردنگاهی به فیلم "درخونگاه"|از ایران فرار کنید!

 

انتهای پیام/

R1527/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فیلم‌های سینمایی ایران سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم های سینمایی ایران سینمای ایران سینما سینمای ایران سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم‌اندیشی فیلمنامه نویسی و هماهنگی برگزاری رویداد استارت آپی فیلمنامه نویسی با حضور رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مدیران این رویداد و جمعی از مدیران، فیلمنامه نویسان و کارگردان‌های کشور برگزار شد.

در این نشست که عصر روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد، محمدحسین ایمانی خوشخو رییس این پارک، مهدی سجاده چی رییس کانون فیلمنامه نویسان سینما، پوران درخشنده نویسنده و کارگردان، محمود اربابی نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه، هومان فاضل عضو هیات مدیره کانون فیلمنامه نویسان، مهدی احمدی فیلمنامه نویس و تهیه کننده، حجت الاسلام حسین رحیم‌زاده عضو شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش و همچنین مدیران بخش‌های مختلف این رویداد حضور داشتند و در مورد مسایل مختلف فیلمنامه نویسی در سینمای ایران و فرایند برگزاری این رویداد سینمایی، هم اندیشی کردند.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با تشریح نحوه شکل‌گیری این پارک و ضرورت و اهمیتِ اقتصادِ فرهنگ، گفت: رشته‌های علوم انسانی و هنر ظرفیت بسیار بالایی در کمک به تمدن سازی و توسعه اقتصاد فرهنگ در کشور دارند، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. خوشبختانه امروز پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به محل رجوع دستگاه‌های مرتبط و صنوف مختلف تبدیل شده است.

ایمانی خوشخو با اشاره به نقش و اهمیت ایده و فیلمنامه در صنعت سینما، گفت: رویداد استارت آپی فیلمنامه نویسی با شناسایی استعدادهای جدید و جوان و پرورش ایده‌ها تا رسیدن به فیلمنامه، به دنبال کمک به هنر - صنعت سینما است و ان شاءالله این رویداد تا رسیدن به اهداف خود تداوم خواهد یافت.

در ادامه نشست محمود اربابی گفت: رویداد استارت‌آپی فیلم نامه نویسی کار مهم و مبارکی است و در صورتی موفق خواهد شد که بتواند مراکزی همچون سازمان سینمایی، رسانه ملی، حوزه هنری و سرمایه گذاران بخش خصوصی را پای کار بیاورد تا آثار برگزیده این رویداد به تولید برسند و یا حداقل طرح‌های برگزیده توسط آنها خریداری شود.

در ادامه این نشست پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به سوابق و اعتبار جهاد دانشگاهی، این سوابق را پشتیبان رویداد فیلمنامه نویسی قلمداد کرد و آن را دلگرم کننده خواند و تاکید کرد: تجربه‌های قبلی در مورد جشنواره‌های فیلم‌نامه نویسی نشان می‌دهد همیشه در مرحله تولید آثار برتر، سرمایه‌گذاران حضور نداشته اند و کار به نتیجه نرسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با وجود روحیه پیگیری و جدیتی که در مدیران جهاد دانشگاهی وجود دارد این رویداد بتواند مدیران سینمایی، سازمان‌ها، افراد سرمایه گذار و صاحبان آثار برگزیده را کنار هم جمع کند تا آثار برگزیده به تولید برسند.

این فیلمساز با اشاره به نگاه حاکم بر رسانه ملی، افزود: متاسفانه پژوهش و فیلمنامه ارزش چندانی در تلویزیون ندارد و رسانه ملی تعامل و همکاری مطلوبی با سینماگران نمی کند. امیدوارم پارک فناوری‌های نرم بتواند مشارکت مدیران سینما و سایر سرمایه گذاران را جلب کند.

مهدی سجاده چی در ادامه این نشست با اشاره به تجربه‌های ناموفق قبلی در زمینه رویدادهای فیلمنامه نویسی، گفت: صرف وجود ایده لزوما کافی نیست و ما باید همیشه به یک داستان قانع کننده و جذاب هم برسیم.

وی حلقه مفقوده این رویدادها را حضور و مشارکت جدی سرمایه‌گذارانی مثل فارابی، سازمان سینمایی، اوج و حوزه هنری و همچنین سرمایه‌گذاران حقیقی و بخش خصوص دانست و عنوان کرد: امروز دیگر ماموریت‌ها و رویکردهای این سازمان‌ها شفاف و مشخص است و این دستگاه‌ها می توانند درست در راستا و چارچوب ماموریتشان بیایند و آثار برگزیده ای را که با آنها همسو و هماهنگ است تولید کرده و یا مورد حمایت قرار دهند.

در ادامه نشست مهدی احمدی فیلمنامه نویس و تهیه کننده سینما رویداد فیلمنامه نویسی را مهم خواند و گفت: چنین رویدادهایی می‌توانند سینمای ایران را نجات بدهند به شرط اینکه سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی همراه آن باشند.

در ادامه هومان فاضل عضو هیات مدیره کانون فیلمنامه نویسان سینما موفقیت رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را مستلزم دایمی شدن دبیرخانه و تداوم آن دانست و گفت: اگر مخاطبان ببینند دوره‌های قبلی، به ثمر رسیده و آثاری به تولید رسیده، حتماً حضور و مشارکتشان روز به روز بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام حسین رحیم‌زاده نیز در این رویداد گفت: این رویداد مسیر زایش، پرورش و گسترش ایده‌ها را هموار می‌کند. پیشنهاد می کنم پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی بازار ایده تا تولید را در سینما شکل دهد.

این کارشناس فرهنگی و سینمایی با اشاره به مشکلات جوانان و هنرمندان حاضر در صنعت سینما، گفت: اگر چنین رویدادهایی بتوانند به این قشر کمک کنند آثار و برکات زیادی برای سینمای ایران خواهد داشت.

در ابتدای این نشست نیز برزین ضرغامی مدیر برگزاری رویداد، سید جلال چاوشیان دبیر هنری رویداد و بهزاد رشیدی مدیر روابط عمومی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی هریک گزارش‌هایی در مورد فعالیت‌های دبیرخانه و فرایند ارزیابی آثار و نحوه برگزاری آن ارایه کردند.

کد خبر 6081113 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳